سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
100% پرداخت مطمئن!
تومان 0
رشته مدیریت کسب و کارهای کوچک چیست؟

رشته مدیریت کسب و کارهای کوچک چیست؟

فهرست مطالب

امروزه رشته مدیریت کسب و کارهای کوچک از رشته های مورد استقبال در کشورهای مدرن و پیشرفته دنیا محسوب می شود. در این مبحث می خوانید مدیریت کسب و کارهای کوچک چیست، چه اهداف و سرفصل های آموزشی دارد و مزیت انتخاب این رشته برای فارغ التحصیلان در بازار کار چیست…

مدیریت کسب و کارهای کوچک چیست؟

مدیریت کسب و کارهای کوچک، یک فرایند مدیریتی است که کارآفرینان برای اجرای عملیات تجاری از آن استفاده می کنند. این رشته مناسب کارآفرینان برای ایجاد مشاغل جدید در بازار کار با نیروی کار کمتر از 250 نفر است که:

  • به مدیران کسب و کارهای کوچک کمک می کند تا با دانش و درک گسترده ای که در مورد منابع اقتصادی و دارایی های تجاری دارند، به تصمیم گیری در شرایط مختلف تجاری بپردازند.
  • فارغ التحصیلان رشته مدیریت کسب و کارهای کوچک، مدیران و کارآفرینانی هستند می توانند به راحتی و با انعطاف بسیار بالا با شرایط تطبیق داشته باشند. علاوه براین با یادگیری تکنیک های موثر در ایجاد کسب و کار، قادرند به خوبی از هزینه های غیرضروری در شروع کسب و کار، جلوگیری کنند.
  • مدیریت کسب و کارهای کوچک، به کارآفرینان می آموزد که چگونه درک عمیقی نسبت به مدیریت کارمندان داشته و گزارشات دقیق اطلاعات مالی را بررسی کنند؛ همچنین می آموزد که چگونه برای بدست آوردن منابع اقتصادی و دارایی تجاری تصمیم گیری کنند.
  • مدیریت مشاغل کوچک به کارآفرینان کمک می کند تا دیدگاه مشخص با چارچوب تعیین شده برای سازمان خود تعریف کنند.
  • اغلب مشاغل کوچک در ابتدا به صورت سرگرمی یا شغل دوم ایجاد می شوند و بعد از آن پتانسیل تبدیل شدن به یک سازمان بسیار قوی و کاملا حرفه ای را خواهند داشت. کارآفرینان در راستای رسیدن به اهداف خود در تجارت، در محیطی به فعالیت می پردازند و به آنچه اعتقاد دارند برای کسب بیشترین سودآوری عمل می کنند.

رشته مدیریت کسب و کارهای کوچک چیست؟

ویژگی های مدیریت کسب و کار کوچک

1- از ویژگی های مدیریت کسب و کارهای کوچک می توان به توانمندی این افراد در مدیریت عملیات و تصمیم گیری برای استفاده بهینه از فرصت ها اشاره کرد. مدیریت کسب و کار کوچک، با دیدگاه شخصی خود، شیوه های استخدام را تعیین کرده و با توجه به محدودیت های هزینه در ابتدای کسب و کار اقدام به ایجاد بستر مناسب برای رسیدن به اهداف می کند.

2- از ویژگی های مدیریت موفق در کسب و کارهای کوچک داشتن تسلط بر تمام جوانب تجارت در یک شغل است. اما اغلب صاحبان کسب و کار مهارت لازم برای اداره کامل یک تجارت را ندارند و لازم است به طور همزمان با کسب تجربه یا استفاده از دوره های آموزش آزاد، به توانایی لازم برسند. موسسه ثروت آفرینان یکی از معتبرترین مراکز آموزش آزاد دوره MBA برای مدیریت کسب و کارهای کوچک است.

ثبت نام در این دوره، آزاد است و تمامی مدیران، کارآفرینان و افرادی که قصد دارند به تاسیس کسب و کار کوچک اقدام کنند، می توانند از دوره MBA موسسه ثروت آفرینان استفاده نمایند. علاوه بر این، آموزش تکمیلی مدیریت کسب و کار کوچک، برای جذب و استخدام نیروی کار، دوره آموزشی جذب و استخدام تیم سازی نام دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه ثبت نام و سرفصل های دوره های مورد نیاز مدیریت کسب و کار کوچک می توانید با شماره تلفن های مندرج در انتهای همین صفحه تماس حاصل فرمایید.

3- فارغ التحصیلان رشته مدیریت کسب و کارهای کوچک، با توجه به آشنایی با بخش‌های مختلف یک بیزینس، از جمله مسائل مالی، استخدام، بازار فروش و … قادرند برای تاسیس یک شرکت و یا مدیریت آن اقدام کنند.

رشته مدیریت کسب و کارهای کوچک چیست؟

معرفی رشته مدیریت کسب و کارهای کوچک

در انتخاب رشته مدیریت کسب و کارهای کوچک، لازم است توجه داشته باشید که افرادی می توانند در بازار کار این رشته موفق باشند که تسلط خوبی بر مهارت هایی از جمله فروش و بازاریابی، زنجیره تامین، امور مالی و مالیاتی و … داشته باشند. مباحثی که دانشجویان این رشته می آموزند مربوط به نحوه بهره برداری از پتانسیل های موجود برای رشد و پیشرفت کسب و کار است.

دانشجویان و فارغ التحصیلان برای تقویت این مهارتها می توانند از دوره های آموزش آزاد نظیر دوره فروش و بازاریابی ثروت آفرینان و دوره شم اقتصادی استفاده کنند.

هدف مدیریت کسب و کارهای کوچک

هدف مدیریت کسب و کارهای کوچک، آموزش نیروی متخصص برای راه اندازی کسب و کارهای جدید و جذب و استخدام نیروی مناسب برای ایجاد یک سازمان، اداره، موسسه، شرکت دولتی یا خصوصی است.

اهداف آموزشی مدیریت کسب و کارهای کوچک در دانشگاه ها و موسسات آموزش آزاد با اهداف درون سازمانی در مشاغل مختلف، مطابقت دارد. این رشته دانشگاهی در دانشگاه های دارای پذیرش، در مقطع کارشناسی ارائه می شود.

از اهداف رشته مدیریت کسب و کارهای کوچک، آموزش و تربیت مدیرانی است که قادرند به تنهایی یا به صورت گروهی، کسب و کار جدید و متناسب با امکانات خود به صورت خصوص، عمومی و غیر خصوصی ایجاد کنند. بعد از آن نیز به گسترش بخش های مختلف نظیر بازاریابی و فروش، مدیریت منابع انسانی، اداره امور مالی و … بپردازند.

طول مدت تحصیل کارشناسی رشته کسب و کار کوچک

طول مدت تحصیل مقطع کارشناسی رشته مدیریت کسب و کار کوچک، 4 سال است. تمامی واحدهای درسی، طی مدت 8 نیمسال ارائه و برگزار می شوند. طول مدت هر نیمسال تحصیلی 16 هفته خواهد بود.

در طول این دوره آموزشی، درس های تئوری با موضوعات کاربردی تدریس می شوند و یادگیری برخی از دروس به صورت کارگاه آموزشی خواهد بود.

مزیت‌ انتخاب رشته مدیریت کسب و کارهای کوچک

  • کسب مهارت لازم برای راه‌ اندازی مشاغل دلخواه با توجه به دانش مدیریت برای کارآفرینی
  • توانایی ارائه خدمات مشاوره به سایر کسب و کارها
  • توانایی ایجاد ارتباط موثر با سازمان‌های خصوصی و دولتی
  • فعالیت فعالیت در مباحث مدیریت فروش، بازاریابی و خرید

سرفصل های کارشناسی مدیریت کسب و کار کوچک

سرفصل های مقطع کارشناسی مدیریت کسب و کار کوچک، شامل موارد و مباحث زیر است:

  • کسب و کار الکترونیکی
  • کسب و کار در بخش خدمات
  • الگوهای تصمیم گیری کارآفرینانه
  • طراحی و تدوین طرح کسب و کار
  • مدیریت پروژه‌های راه اندازی کسب و کار
  • بازاریابی و مدیریت بازار
  • کارآفرینی سازمانی و اجتماعی
  • مهارت‌های کارآفرینی
  • مدیریت نوآوری
  • کسب و کار روستایی
  • کسب و کار در خانه
  • مبانی سازمان و مدیریت
  • مدیریت رفتار سازمانی
  • مدیریت منابع انسانی
  • تحقیق در عملیات
  • مدیریت تولید و زنجیره تامین
  • سیستم‌های خرید و انبارداری
  • مدیریت مالی
  • مدیریت استراتژیک

رشته مدیریت کسب و کارهای کوچک چیست؟

نحوه انتخاب رشته مدیریت کسب و کار کوچک

ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی رشته مدیریت کسب و کارهای کوچک، از طریق شرکت در کنکور و آزمون ورودی امکانپذیر است. البته علاقمندان به تحصیل در رشته مدیریت کسب و کار کوچک که به هر دلیل امکان ادامه تحصیل از طریق کنکور و آزمون ورودی را ندارند، می توانند از دوره های آموزش آزاد مدیریت کسب و کار “MBA” موسسه ثروت آفرینان استفاده نمایند.

آموزش های مدیریت این موسسه به صورت انعطاف پذیر، آنلاین، حضوری، نیمه حضوری و کارگاهی برگزار می شود. شرکت کنندگان در دوره MBA یا همان مدیریت کسب و کارهای کوچک که توسط موسسه ثروت آفرینان برگزار می شود، با مسایل نظری دانش مدیریت کسب و کارهای کوچک آشنا می شوند.

علاوه بر این، با مباحثی نظیر استراتژی های کاربردی در عرصه های عملیاتی واقعی در بازار کار، حل مسائل و مشکلات کسب و کار، رفع محدودیت ها و … آشنا خواهند شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه ثبت نام و سرفصل های دوره های مورد نیاز مدیریت کسب و کار کوچک می توانید با شماره تلفن های مندرج در همین صفحه تماس حاصل فرمایید:

  • ساعات کاری : شنبه تا چهارشنبه ۹ الی ۱۸​
  • تلفن: ۲۶۴۰۳۷۴۰ ۰۲۱

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید