0
تومان
0
تومان

بهترین روش و تکنیک های بازاریابی در ایران

بهترین روش و تکنیک های بازاریابی در ایران

آنچه در این مقاله می‌خوانید

()

دانستن تکنیک های بازاریابی موثر، کلید یک فروش موفق است و در هر کسب و کار لازم است از بهترین روش و تکنیک های بازاریابی در ایران مطلع باشید تا بتوانید به صورت نامحدودی درآمد کسب کنید. افرادی که با تکنیک های بازاریابی آشنایی کافی دارند می توانند از فرایند بازاریابی لذت برده و درآمد رضایت بخشی داشته باشند.

اگر علاقمند به این شغل درآمدزا هستید و یا در کسب و کار خود نیاز به تربیت و آموزش نیروی متخصص بازاریابی و فروش دارید، این مقاله مناسب شماست.

هر کارآفرین با چالشی به نام شناسایی موفقیت آمیز مشتریان و فروش روبرو بوده و در این مسیر نیاز به آگاهی از تکنیک های بازاریابی جدید انکار ناپذیر است.

ضرورت یادگیری تکنیک های بازاریابی چیست؟

ضرورت یادگیری تکنیک های بازاریابی جدید و امروزی زمانی به خوبی احساس می شود که به نکات زیر دقت داشته باشید:

  • با توجه به گسترش استفاده از اینترنت و مقالات علمی و تخصصی متعدد در تمامی زمینه ها، امروزه خریداران می توانند به راحتی از طریق جستجوهای اینترنتی به بررسی ادعای بازاریابان بپردازند. بنابراین نمی توان به راحتی بدون پایه و اساس از کالا یا خدماتی تعریف کرد و فرایند بازاریابی را به انجام رساند.
  • علاوه براین مشتری ها با آگاهی خرید می کنند و اگر بدون ایجاد احساس نیاز در خریدار، این حس به آنها منتقل شود که قرار است، محصول یا خدماتی به آنها فروخته شود، قطعا از خرید امتناع می ورزند. مشتریان تمایل دارند برای رفع نیاز خود خرید کنند نه رفع نیاز بازاریابان و فروشندگان!
  • لازم است با نوع نیاز بازار و طرز فکر و تصور مشتری در مورد خرید کالا و محصولات توجه داشت و این امر از طریق یادگیری تکنیک های بازاریابی امکانپذیر است. در غیر این صورت نمی توان نظر مثبت مشتری را جلب کرد.

بنابراین ایجاد و گسترش مهارت های فروش برای موفقیت در بازاریابی امری حیاتی است. به همین منظور در این مقاله به آموزش مهارت ها و تکنیک های بازاریابی برای مبتدی ها تا حرفه ای ها پرداخته ایم:

تکنیک های بازاریابی و فروش مناسب چه کسانی است؟

در ایران اغلب فرایند بازاریابی تا فروش نهایی از طریق یک نفر انجام می شود و معمولا چنین نیست گروهی به فرایند بازاریابی پرداخته و بعد از آن تیم فروش وارد عمل شود و اقدام به فروش کالا و محصول نمایند. به همین دلیل در این بخش به آموزش تکنیک های بازاریابی و فروش به صورت کامل پرداخته ایم:

اگر به تازگی شغل بازاریابی را شروع کرده اید و یا کارآفرین یا مدیر یک کسب و کار هستید و قصد دارید درآمد خود را افزایش دهید، تکنیک های کاربردی زیر راه حل خوبی برای شما است:

تکنیک­های بازاریابی و فروش بسیار متنوع هستند و در صورتی که همه موارد را به درستی و با دقت انجام دهید، در اجرای فرایند بازاریابی تا فروش موفق خواهید بود. می توانید از تکنیک های مختلف بازاریابی در شرایط مختلف استفاده کنید تا درآمد بالاتری کسب کنید.

انواع تکنیک های بازاریابی و فروش

انواع تکنیک های بازاریابی و فروش کاربردی در انواع کسب و کار شامل موارد زیر است:

1- مشتریان بازار هدف خود را پیدا کنید

لازم است بدانید مشتریان شما چه کسانی هستند و کجا می توانید به آنها دسترسی داشته باشید. زمانی که از اغلب دارندگان کسب و کار سوال پرسیده می شود که مشتریان شما چه کسانی هستند، پاسخ می دهند که مشتریان ما همه جا هستند و شناخت درستی از بازار هدف خود ندارند.

2- ایجاد احساس نیاز در مصرف کنندگان کالا و خدمات

طی فرایند بازاریابی، بعد از پیدا کردن بازار هدف و دسترسی به مشتریان، لازم است با آنها وارد گفتگو و مذاکره شد. هدف این گفتگو ایجاد نیاز برای مصرف کالا و خدمات مورد نظر است.

لازم است به نوعی با مشتری بالقوه صحبت شود و به گفته های او گوش سپرده شود که بتوان طرز فکر او را تشخیص داده و مسیر گفتگو را در جهتی هدایت کرد که احساس کند همین حالا نیاز به کالا و خدماتی که بازاریاب در حال معرفی آن است دارد.

لازم است مشتری بداند کند که با خرید کالا یا خدمات مورد نظر به چه مزیتی دست پیدا می کند و اگر از خرید امتناع کند چه موقعیت و مزیت رضایت بخش را از دست می دهد.

در این راستا از تکنیک های مختلفی استفاده می شود تا احساس هیجان لحظه ای در مشتری ایجاد شود و تصمیم به خرید بگبرد.

البته این تکنیک های بازاریابی و فروش برای یک شخص که تصمیم گیرنده نهایی است با تکنیک هایی که برای بازاریابی و فروش جهت جلب نظر هیات مدیره به کار می رود متفاوت می باشد. برای یادگیری کامل این مبحث بهتر است زمانی بیشتر سرمایه گذاری کرده و از دوره های آموزشی ویژه فروش و بازاریابی استفاده کنید.

3- ایمان به خدمات و کالای فروشی

در صورتی که به کیفیت و کارایی محصول، کالا یا خدماتی که به معرفی و فروش آن می پردازید ایمان داشته باشید. با جلب نظر مثبت مشتری می توانید یک مشتری بالقوه را به یک خریدار تبدیل کنید.

در این حالت می توانید با قدرت و محکم از خدمات و کالا سخن گفته و حس اعتماد را به مشتری القا کنید. توجه داشته باشید که همیشه با مشتری خود رو راست باشید در غیر این صورت با مشتری عصبانی و ناراضی روبرو خواهید شد که هرگز خرید خود را تکرار نخواهد کرد.

کیفیت ارائه خدمات و کالا اصل مهمی در بازاریابی و فروش دهان به دهان دارد، مشتری راضی از کالا و خدمات شما نزد دیگران تعریف می کند و مشتری ناراضی تا ابد از شما بدگویی می کند.

بنابراین اگر بازاریاب یا فروشنده هستید، بهتر است پیش از آغاز به فعالیت، شرکتی که قصد همکاری با آن را دارید به خوبی بشناسید. در صورتی که کارآفرین یا مدیر کسب و کار هستید، برای افزایش شهرت و برند سازی نیاز به تمرکز بر کیفیت و رضایتمندی مشتریان دارید.

4- در مورد مشتری خود تحقیق کنید

تحقیق کنید تا شناخت خوبی از مشتری خود پیدا کنید. لازم است قبل از هرکاری همه جزئیات لازم در مورد مشتری هدف خود را بدانید تا بتوانید در جلسه مذاکره کنترل مسیر گفتگو را بدست بگیرید. با این شرایط می توانید پیش از وارد شدن به گفتگو تکنیک های مورد نیاز و جملات، پیشنهادات و استراتژی هایی که قرار است بکار بگیرید از پیش انتخاب کنید.

بنابراین سعی کنید نقاط قوت، ضعف، نیازها، کمبودها، شکست ها، رقبا، جاه طلبی ها و چالش هایی که مشتری با آن درگیر است بشناسید.

5- بدانید با چه کسی وارد مذاکره شده اید

تصمیم گیرنده نهایی و افرادی که در این فرایند موثر هستند را پیدا کنید و بدانید با چه کسی باید صحبت کنید. بسیار مشاهده می شود که بازاریابان یا فروشندگان زمان طولانی را صرف گفتگو با شخصی می کنند که هیچ اختیار یا حتی تاثیری برای تصمیم گیری نهایی خرید ندارد!

6-احترام به مشتری

همیشه به مشتری احترام بگذارید و از روی احساس با حالت تدافعی، تهاجمی یا تحقیر کردن یا نادان جلوه دادن مشتری صحبت یا برخورد نکنید. علاوه براین هرگز مچ گیری نکنید و با بررسی صحبت ها و اعمال مشتری سعی نکنید خود را زیرک جلوه دهید در این شرایط بهتر است قید فروش را در جلسه بزنید.

7- احترام به کارکنان یا همکاران مشتری

اگر برای بازاریابی یا فروش به شرکت یا کسب و کاری مراجعه می کنید که گروهی از افراد یا تیم هایی با هم همکاری دارند، به نظرات و سخنان آنها احترام بگذارید و هرگز به ایشان بی احترامی یا بی توجهی نکنید.

زیرا هر یک از آنها ممکن است برخلاف انتظار شما، مشاور و امین تصمیم گیرنده نهایی باشد و تنها با کلمه ای مثبت یا منفی تاثیر مستقیم بر فروش نهایی شما بگذارد.

8- اطلاعات تخصصی در مورد کالا و خدمات

در مورد کالا یا خدماتی که قصد بازاریابی و فروش آن را دارید، اطلاعات مفید و تخصصی کسب کنید. به این ترتیب اعتماد به نفس شما برای فروش بالا می رود.

9- مشتری را نادان جلوه ندهید و او را خسته نکنید

اطلاعات خود را بالا ببرید ولی نه با این هدف که بعد از ورود به جلسه مباحث تخصصی پیچیده ای را باز کرده و حوصله مشتری را سر ببرید؛ یا به مشتری این حس را القا کنید که اینقدر نادان است که چیزی از حرفای تخصصی شما سر در نمیاورد! زیرا در این حالت مشتری ترجیح می دهد هرگز از شما خرید نکند.

بنابراین در حد توانایی درک مشتری صحبت کنید تا احساس کند خوبی پیدا کند و بداند که به خوبی از توضیحات شما سر در میاورد و می توانند در صورت نیاز خرید کند.

10- تکنیک های بازاریابی برای پاسخ به سوالات مشتری

لازم است اطلاعات تخصصی داشته باشید که اگر حین گفتگو سوال یا ابهامی ایجاد شد، بتوانید با آگاهی صحبت کنید و نقطه ضعف نشان ندهید.

اگر مشتری احساس کند شما در مورد کالا یا خدماتی که درحال بازاریابی و فروش آن هستید، اطلاعات کافی ندارید، احتمال اینکه موفق به فروش شوید بسیار کاهش می یابد.

زیرا مشتری اعتماد خود را از دست می دهد و حس می کند که بدون شناخت از کیفیت کالا و خدمات خود در حال بازاریابی و فروش هستید.

البته این موضوع نباید باعث نگرانی و استرس شما شود. اگر به طور استثنا و محدود، سوالی برای مشتری ایجاد شد که پاسخ آن را نمی دانستید به جای پاسخ ذهنی و غیر واقعی، بگویید این پرسش شما بسیار جالب است اجازه دهید تا از تیم فنی یا مدیریت درمورد آن سوال بپرسم و پاسخ را به شما خواهم گفت. این یکی از تکنیک های بازاریابی و فروش است که احساس خوبی در خریدار ایجاد می کند.

11- سوالات خود را از قبل آماده کنید

از تکنیک های بازاریابی موفق این است که قبل از ورود به جلسه مذاکره بازاریابی و فروش سوالات خود را آماده کنید. سوالاتی که پاسخ آن مسیر مذاکره را مشخص می کند و به شناخت نیاز و طرز فکر مشتری کمک می کند. علاوه براین پاسخ های احتمالی مشتری را حدس بزنید و خود را برای روبرو شدن با مرحله بعدی و پاسخگویی آماده کنید.

12- هدفمند صحبت کنید

در جلسه مذاکره هیچ جمله یا سوالی را بی هدف بیان نکنید و هیچ موضوعی را بی هدف باز نکنید. صحبت های بی هدف و اضافه همیشه دردسر ساز هستند و حتی می تواند باعث ناکامی فرآیند بازاریابی و فروش شوند. بنابراین هوشمندانه صحبت کنید و هدف از بیان هر سوال یا موضوع را به خوبی بدانید.

13- قاطع صحبت کنید

طوری صحبت کنید که مشتری قاطعیت و اعتماد به نفس را در کلام شما احساس کند. برای اینکار می توانید از تکنیک های بازاریابی و مذاکره استفاده کنید. از تکنیک های موثر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بلند و رسا و تن صدای مناسب نه آرام و نه بلند و آزار دهنده صحبت کنید.
  • حروف آخر کلماتی که بیان می کنید را با مکث و رسایی بیشتری ادا کنید.
  • اگر بازاریابی حضوری می کنید، نگاه خود را پیوسته از چشم راست به چپ و پیشانی مخاطب تغییر دهید.
  • می توانید برای یادگیری تکنیک های بازاریابی حرفه ای، از دوره فروش و بازاریابی استفاده کنید تا هر آنچه لازم است بدانید آموزش ببینید.

14- سیستم فروش خود را بسازید

لازم است با کمک تکنیک های ویژه و کاربردی در شرایط مختلف کاری خود، سیستم فروش ویژه ای بسازید. از مهمترین تکنیک های بازاریابی و فروش موفق، می توان به شناخت سیستم فروش اشاره کرد.

به این معنی که مسیر مشخصی برای فرایند بازاریابی و فروش کالا و خدمات خود تعریف کنید و قبل از اجرای آن به بررسی و رفع ایرادات احتمالی بپردازید.

اگر سیستم فروش صحیحی انتخاب نکنید، هرگز فرایند موفقی را طی نخواهید کرد و به فروش نهایی نمی رسید. می توانید برای پیدا کردن سیستم فروش مناسب به بررسی فعالیت رقیبان حرفه خود بپردازید. همچنین می توانید از تجربیات افراد در مشاغل مختلف استفاده کنید. البته این شیوه بررسی و تحقیق همیشه موثر نیست و شما نیاز به ساختن سیستم فروش ویژه خود دارید.

دوره آموزش فروش و بازاریابی ثروت آفرینان

برای ساختن یک سیستم فروش حرفه ای می توانید از راهنمایی مشاور یا اساتید فروش و بازاریابی استفاده کنید و از امکان پرسش و پاسخ برای این طراحی سیستم استفاده کنید. چنین امکاناتی از طریق موسسات آموزشی تخصصی نظیر موسسه ثروت آفرینان فراهم شده است.

این موسسه با بیش از سی سال سابقه فعالیت حرفه ای در برگزاری انواع دوره های آموزشی نظیر دوره فروش و بازاریابی، چنین موقعیتی را فراهم کرده که می توانید به صورت کلاس های آنلاین یا حضوری از آن بهره مند شوید.

این دوره مناسب بازاریابان، کارآفرینان و مدیران کسب و کار است که قصد دارند تیم فروش و بازاریابی خود را به خوبی آموزش داده و از نیروی متخصص برای ثروت آفرینی استفاده کنند. یک کارآفرین و مدیر کسب و کار برای حفظ موقعیت شغلی خود لازم است تیم فروش و بازاریابی خود را به خوبی آموزش دهد.

بازاریابی و فروش برای گروهی از مردم بسیار دشوار و ناراحت کننده است، این گروه از شنیدن پاسخ منفی به شدت می رنجند و قادر به ادامه دادن نیستند. اما گروهی دیگر با هیجان و حال خوب به طور مداوم به فعالیت میپردازند و درآمد خوبی دارند.

تفاوت میان این دو گروه در دانستن تکنیک های بازاریابی و فروش است. پیشنهاد می دهیم برای اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام در دوره فروش و بازاریابی با موسسه ثروت آفرینان تماس حاصل فرمایید.

دوره فروش و بازاریابی ثروت آفرینان، مناسب تمامی افرادی است که مایل هستند با کمک تکنیک های بازاریابی و فروش به موفقیت دست پیدا کرده و درآمد خود را چندین برابر کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی