0
تومان
0
تومان

۲۵ عادت صحیح زندگی و کار برتری که باید هر روز انجام داد

عادات صحیح زندگی

آنچه در این مقاله می‌خوانید

()

اگر شما متعهد به شادی و موفقیت هستید، در برنامه معمولی روزانه خود این کارها را انجام دهید و آن ها را تبدیل به عادات صحیح زندگی بکنید.

در صورتی که قصد دارید عادات ثروتمندی در زندگی داشته باشید، به مقاله 16 عادت ثروتمندان مراجعه کنید.

اگر هم دوست دارید به فردی باانگیزه تبدیل شوید، به مقاله ۷ عادت علمی و اثبات شده برای بهبود انگیزه سر بزنید.

تعریف عادت

 

عادات بدون شک قسمت بسیار نیرومندی از زندگی هستند. قسمتی کامل از روانشناسی رفتاری پایه هستند که جهت زندگی ما را تعیین می کند. مطالعه نشان داد که تقریبا ۴۵% از کارهایی که ما روزانه انجام می دهیم توسط عادات ما هدایت می شود. چون همه ما انسان هایی عادتی هستیم؛ هر فکری که می کنیم، هر چه می گوییم و هر کاری که انجام می دهیم، حاصل عادت های عمیقی است که طی سالیان سال با تکرار آن عادت ها در ذهن ما شکل گرفته است. اما تنها این عادات صحیح زندگی است که باعث رشد و پیشرفت انسان می شود.

عادت چیست؟

این عادت ها که بسیار به یکدیگر شبیه هستند، هم می تواند ما را به جلو سوق دهد و هم می تواند مانع پیشرفت ما در زندگی شود. در واقع وضعیت و کیفیت حال حاضر زندگی ما، انعکاس مستقیمی از عادات روزانه ماست که شامل عادت های خوب و بد در زندگی است. در هر صورت راه های ترک عادت های بد خود و جایگزینی آن ها با عادات خوب یک تکلیف ساده می باشد. این کار نیاز به تعهد، اراده و تمایلی بی نظیر برای غلبه بر تمایلات به ظاهر طبیعی ما در روش فکر کردن، احساس کردن، صحبت کردن و عمل کردن در راهی مشخص دارد.

کارهایی که باید در زندگی انجام دهیم

رسیدن به موفقیت در زندگی مستلزم انجام برخی کارها و فعالیت‌ها در زندگی روزانه است. در واقع عادات صحیح زندگی است که نقش کلیدی در رسیدن به اهداف و آرزوها و همچنین موفقیت در زندگی دارد. مهم ترین کار‌هایی که باید در زندگی انجام دهیم، عبارتند از:

  • سلامتی خود و خانوادتان را در اولیت زندگی قرار دهید.

اگر انسان بدن سلام نداشته باشد و از لحاظ روحی هم با مشکل روبه رو باشد، عملا برایش خانه و ماشین و درآمد هیچ فایده ای ندارد. در زندگی به اندازه کافی استراحت کنید و غذا سالم بخورید.

عادات صیحی زندگی برای تندرستی

  • خود را به کارهایی که علاقه دارید، مشغول کنید.

در زندگی، فعالیت های را که به آن علاقه دارید و باعث شادی و نشاط شما می شود، انجام دهید تا بیش از گذشته از زندگی لذت ببرید.

  • زندگی را سخت نگیرید.

عادت های خوب زندگی

با زندگی به دید خوب و جذاب نگاه کنید. آن را سخت نگیرید و خودتان را اذیت نکنید.

  • آدم رکی باشید.

سعی کنید آنچه را که در دلتان است بیان کنید. با احترام نظرتان را بگوید. اگر به کسی علاقه دارید، آن را ابراز کنید.

  • نگرشتان را تغییر دهید.

تلاش کنید که با دیدی مثبت و متمایز به زندگی نگاه کنید. در دنیای امروز بدهای بسیاری است که می تواند هر انسانی را آزار دهد اما این هنر شما است که نیمه پر لیوان را ببینید. این کار باعث خواهد شد که شما احساس رضایت بیشتری از زندگی کنید و امیدوای شما افزایش پیدا کند. این همه عادات صحیح زندگی که در صورت توجه به آن، در زندگی انسان می تواند تغییر مطلوبی رخ می دهد.

کارهای خوبی که میتوانیم انجام دهیم

در زندگی کارهایی می توانیم انجام دهیم که هم حال خودمان و هم حال دیگران را شاد کنیم.

انجام کارهای خوب

در واقع ما انسان‌ها در زندگی روزانه خود می‌توانیم کارهای خوب بسیار زیادی انجام دهیم تا هم حس خوشایندی داشته باشیم و هم به آرامش درونی برسیم. برخی از کارهای خوبی که می‌توانیم انجام دهیم عبارتند از:

  • کمک به دیگران
  • مطالعه داشتن
  • تقویت افکار مثبت
  • دوری از افکار منفی
  • رفتن به گردش و تفریح
  • دوری از آسیب رساندن به محیط زیست
  • احترام به حقوق و آزادی دیگران
  • همیشه بخندیم و دیگران را بخندانیم
  • ورزش کنیم.
  • به دیدار دوستان برویم.
  • به یکدیگر هدیه دهیم.
  • مطالعه داشته باشیم.
  • به تغذیه خود اهمیت دهیم.

۲۵ تا از عادات صحیح زندگی

عادت های برتر زندگی

ظاهراً عادات برای کسانی که به مواردی از قبیل شادی و موفقیت کاملاً متعهد هستند، راهی جهت غنی سازی زندگی را نشان می دهد. عادات همچنین ابزاری جهت استفاده ما می باشند. تا به کمک آن ها بتوانیم پیشرفت خود را در جهت رسیدن به اهداف گوناگون به صورت خودکار درآوریم. آن ها در جهت رسیدن به اهداف و تحقق نمودن رویاهایمان به ما کمک می نمایند.
اگرچه در بیشترین بخش زندگی ما در تاریکی رها شده ایم. ما در مورد خود یا درمورد این که کجا باید برای بهبود خوب در این راه قدم برداریم مطمئن نیستیم. وقتی شما می خواهید موفق یا شاد باشید، بهترین عادت ها برای عمل کردن در زندگی تان چه چیزهایی هستند؟ آیا عاداتی وجود دارند که حق دیگران را ضایع کنند، در حالی که دستورالعملی جادویی پنهانی برای رسیدن به والاترین اهداف زندگی را تهیه می کنند؟

بهترین عادات در زندگی چه چیزهایی هستند؟

در حالی که هر فهرستی از عادات خلق شده به نظر درونی می آیند، در واقع ۲۵ عادت خاص وجود دارند که نه تنها در زمینه مالی به شما کمک می کنند، بلکه شما را در زندگی سالم، شاد و تحقق یافته نگه می دارد. در حالی که سعی می کنید این ۲۵ عادت را در برنامه روزانه معمولی خود جای دهید بر آن ها تمرکز کنید، به این صورت در زمان مناسب شاهد پیشرفت و تکانه سریعی در راستای اهداف خود خواهید بود.

 

با ما همراه باشید تا برخی از عادات صحیح زندگی را برای شما بیان کنیم.

1. صبح زود بیدار شوید

ساعات اولیه صبح، در حالی که دنیا هنوز ساکت و خواب است، زمانی برای انعکاس آرامش و بهره وری کافی می باشد، که به شما این فرصت را می دهد که از صمیم قلب روی اهداف بلند مدت خود تمرکز کنید. هر فردی با هر میزان جدیت برای رسیدن به موفقیت، می داند که صبح زود بیدار شدن امری مهم است.

سحرخیزی از عادات صحیح زندگی

حتی اگر شما فردی هماهنگ با صبح زود نیستید، می توانید تغییرات ترجیحی را در برنامه معمولی روزانه خود به وجود آورید تا هرروز بتوانید زودتر از روز پیش از خواب بیدار شوید. شروع کنید و این هفته هشدار ساعت خود را ۱۵ دقیقه زودتر کوک کنید و هفته بعد ۱۵ دقیقه زودتر از این هفته و به همین ترتیب ادامه دهید. این کار را تا زمانی انجام دهید که بتوانید حداقل دو ساعت زودتر نسبت به ساعتی که الان بیدار می شوید، از خواب برخیزید.

۲- شکرگزاری کنید

ما زمان زیادی را در حالی که در مشکلات غرق شده ایم می گذرانیم اما مشکلات نیز نشانه ای از زندگی هستند. تنها زمانی فاقد مشکل خواهیم بود که ۶ فوت زیر زمین آرمیده ایم. اگر شما می خواهید تمرکز خود را از مشکلاتتان دور کنید، باید برای داشته هایتان سپاسگزار باشید.

شکرگزاری مطمئن ترین راه برای سلامتی، شادی و موفقیت است. شکرگزاری می تواند تمرکز ما را از نداشته های خویش بردارد و به داشته های خویش تغییر دهد. چیزی که به طور قطع به جای آن دریافت می کنیم، فراوانی طبیعی خوشی ها و فرصت های ساده ای است که ما را تامین می کند و ما از آن ها برخورداریم.

۳- لبخند بزنید

عادت لبخند زدن

مطالعات نشان می دهد، افرادی که لبخند واقعی که به آن لبخند دوشن نیز می گویند، بر لب دارند، در زندگی انسان های شادتری هستند. این کار یکی از بهترین عاداتی است که به شما اجازه می دهد، به مرور زمان تنها با قرار دادن لبخندی بر صورت، آرامش خاطر احساسی، ذهنی و روحی پیدا کنید. فیزیولوژی بدن ما مستلزم روانشناسی ذهن ماست. وقتی ما اخم می کنیم، خمیده هستیم یا هرکار دیگری انجام می دهیم که حس افسردگی یا ناراحتی است، ذهنمان این سرنخ ها را می گیرد و مطابق آن ها پیش می رود. به این صورت وقتی که ما ظاهر بیرونی خود را با تنظیم آگاهانه خویش تغییر می دهیم، احساسات درونی ما از این تغییرات پیروی می کند.

۴- یک صبحانه سالم بخورید

صبحانه بخش مهمی از زندگی می باشد. با این وجود روزانه ۳۱ میلیون آمریکایی از خوردن صبحانه سر باز می زنند. ضرب المثلی که در سراسر زندگی در مورد اینکه صبحانه مهمترین وعده غذایی است شنیده اید صد در صد درست است. اگر برای رسیدن به موفقیت جدیت دارید هر روز صبح یک صبحانه کامل میل نمایید. این عادت به تنهایی نیاز به تلاش زیادی ندارد و مستلزم مقداری برنامه ریزی می باشد. اگر هر روز صبح با عجله از خانه خارج می شوید و هیچ وقتی برای خوردن صبحانه نمی گذارید، احتمالا باید به زودتر بیدار شدن توجه کنید تا مطمئن شوید که می توانید این عادت را در زندگی خود به خوبی به کار بندید.

۵- ورزش کنید

یکی از بهترین عادات مطلق که می توانید در زندگی به کار گیرید این است که هر روز بدون وقفه در آن ورزش کنید. بحث ما وزنه برداری سنگین یا دو ماراتون نیست بلکه هدف انجام فعالیتی سبک پرانرژی برای اکسیژن رسانی به خون و تقویت هورمون اندروفین در بدن است.

ورزش از عادات صحیح زندگی

وقتی شما شروع به انجام این عادت می کنید، نه تنها از نظر فیزیکی احساس بهتری خواهید داشت، بلکه احساس انگیزه بیشتری نیز خواهید کرد. نظم ذهنی و احساسات عاطفی بیشتری خواهید داشت. ورزش باعث آزاد شدن هورمون دوپامین، اکسیتوسین و سروتونین در سیستم بدن می شود. این باعث می شود بدون استفاده از بدون استفاده از هیج نوع دارو یا چیزهای دیگر دچار نوعی حس سرخوشی نسبی شوید.

۶-آب و لیمو بنوشید

عادتی که فواید سلامتی بسیار بزرگ و مهمی دارد، نوشیدن روزانه یک لیوان بزرگ آب با لیمو می باشد. لیمو یک منبع طبیعی از ویتامین c می باشد. لیمو دارای فواید سلامتی دیگری نیز می باشد، از جمله اینکه در کنار پاکسازی و آبرسانی به بدن، به هضم غذا کمک می کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. صبح هنگام که تازه از خواب برخواسته اید، مصرف آب به تنهایی روشی مهم جهت تخلیه سموم از سیستم بدن شماست. در نهایت این کار به مرور زمان به مواردی نظیر کاهش وزن، کاهش التهاب و تقویت کلی انرژی کمک می کند.

۷- ۱۰۰۰۰ قدم راه بروید

عادت پیاده روی

اکثر مردم در مورد فواید حداقل ۱۰۰۰۰ قدم پیاده روی روزانه شنیده اند، اما هنوز به عنوان یک جامعه تمایل داریم از انجام این هدف کوتاهی کنیم. طی مطالعاتی نتایج حیرت آوری پیرامون اینکه روزانه تنها چند قدم برمیداریم به دست آمده است. این آمار را با آمار کشورهایی از سراسر دنیا با مطالعه بر روی شرکت کننده هایی از آمریکا، سوئیس، استرالیا و ژاپن مقایسه شد.

آمریکایی ها به طور میانگین روزانه ۵۱۱۷ قدم بر میدارند. در مقایسه با استرالیایی ها که روزانه ۹۶۹۵ قدم برمیدارن و ساکنان سوئیس که ۹۶۵۰ قدم و ژاپنی ها که ۷۱۶۸ قدم بر میدارند، آمریکایی ها به مراتب فعالیت کمتری دارند. این عادت به تنهایی راه بزرگی جهت حل کردن مشکل بی تحرکی ماست. دورتر از محل کار خود، اتومبیل خود را پارک کنید یا وقتی اگر می توانید از پله رفت و آمد کنید تا تعداد قدم های روزانه خود را افزایش دهید.

۸- ویتامین ها و مواد معدنی

فرهنگ غذایی که جا افتاده باعث شده که غذاهای دریافتی ما فاقد ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز است. شکرهای تصفیه و فرآوری شده، کربوهیدرات ها و غذاهای دیگری که جز اصلی رژیم غذایی آمریکایی ها است، باعث تشدید این مشکل می شود. به سادگی می توان گفت که ما در برنامه روزانه خود مواد غذایی مناسبی که بدنمان به آن نیاز دارد دریافت نمی کنیم.

مصرف ویتامین ها

مجموعه ای خوب از ویتامین ها و مواد معدنی که می توانید روزانه دریافت کنید بیابید. به سادگی می توان از این عادت سلامتی چشم پوشی کرد اما اما اثری که بعد از هفته ها و ماه ها، به خاطر انجام منظم این عادت به وجود می آید شگفت انگیز است. این اثر با تهیه نظم فیزیکی، احساسی و ذهنی می تواند به ما در جهت بهبود بخش های دیگر زندگیمان کمک کند.

۹- مدیریت موثر زمان

عادتی ضروری برای رسیدن به موفقیت در هر چیزی در زندگی، مدریت موثر زمان می باشد. این که شما چگونه اندک زمان گرانبهایی را که در اختیار دارید مدیریت می کنید، به میزان زیادی تعیین کننده موفقیتی است که به دست می آورید. با در نظر گرفتن اینکه همه ما در سراسر زمان زمان یکسانی در اختیار داریم، روش شما برای به کار بردن این منبع پتانسیل شما را برای موفقیت تخمین می زند.

اگر فکر می کنید که نمی توانید از زمان خود بهترین استفاده را داشته باشید، می توانید در دوره مدیریت زمان که در سایت ثروت آفرینان موجود است، شرکت کنید.

یک سیستم خوب جهت مدیریت زمان پیدا و اجرا نمایید. این کار پیچیده ای برای انجام دادن نیست اما نیاز به تلاش آگاهانه و استوار دارد. هنگامی که این عادت در برنامه معمولی روزانه شما تثبیت می شود، عملا هرچیزی امکان پذیر است و تحقق هیچ هدفی آنقدر بزرگ به نظر نخواهد رسید.

۱۰- معین کردن اهداف روزانه

عادات روزانه

اکثر مردم اهدافی دارند. خواه این هدف دستاوردی در کسب و کار باشد، خواه دستاوردی در زندگی. همه ما در مسیر مورد نظر خود حرکت می کنیم. اگرچه اهداف بلند مدت مسیر ما را مشخص می کند، این اهداف روزانه ای که تعیین می کنیم هستند که به ما اجازه خلق نقاط عطف کوتاه مدتی را می دهند که اجزایی از موفقیت هستند.

اهداف بلند مدت حتی در بهترین مواقع ممکن است به نظر غافلگیرکننده بیایند، اما با اجرای یک استراتژی تعیین اهداف روزانه، شما می توانید به وسیله تمرکز بر زمان های موجود در یک روز و سناریوهای کوتاه، بر پاره ای از موارد عظیمی که به دست آوردن اهداف بزرگ در پی آن می آید، چیره شوید.

۱۱- برای خود الهام بخش باشید

با انگیزه ماندن برای مدت زمان زیادی، اغلب کار مشکلی است. هنگامی که پیش آمدن اتفاقاتی در زندگی ما را در تنکنا قرار می دهد و از مسیر دور می کند، از اهداف خود دلسرد و از انجام آن ها منصرف می شویم، اما یکی از بهترین راه هایی که مطقا باعث می شود شما در زندگی با انگیزه بمانید، این است که به طور روزانه برای الهام بخش بودن برنامه ریزی کنید.

ویدئوهای الهام بخش ببینید، مطالعه کنید و با از داستان افرادی که به رویاهای خود رسیدند، الهام بگیرید. آنتونی رابینز این عمل را “ساعت قدرت” می نامد. شما می توانید به اندازه نیاز خود، کم یا زیاد برای آن وقت صرف کنید. الهام بخشی راهی جهت رسیدن به پیروزی است، زیرا هرچیزی که ذهن بتواند تصور کند، قابل به دست آوردن می باشد.

۱۲- پس انداز و سرمایه گذاری کنید

لیست عادات خوب فقط وقتی کامل می شود که در آن پس انداز کردن و سرمایه گذاری نیز قرار گیرد. اغلب به دلیل اینکه ما به شدت مشغول زندگی در لحظه اکنون هستیم، قدرت پس انداز کردن برای آینده را نادیده می گیریم. حقیقت این است که بیش تر آمریکایی ها در هر موقع از زمان کمتر از ۱۰۰۰ دلار پس انداز دارند.

پس انداز و سرمایه گذاری

اما موضوع فقط پس انداز کردن نیست. شما باید بر روی پولی که پس انداز می کنید سرمایه گذاری کنید و باید این کار را عاقلانه انجام دهید. هرچقدر اکنون به این موضوع توجه داشته باشید، به همان اندازه موفقیت مالی در زندگی آینده شما انباشته می شود. اطمینان حاصل کنیدکه به اندازه حداقل ۶ ماه در حساب خود پس انداز دارید، به این وسیله فاجعه های مالی بالقوه را در آینده دفع می کنید.

۱۳- بودجه بندی کنید و هزینه ها را پیگیری نمایید

بنجامین فرانکلین روزی گفت ” مراقب هزینه های کوچک باشید، یک نشتی کوچک کشتی بزرگی را غرق می کند”. هزینه های کوچک به سادگی ممکن است از دید شما پنهان بماند، اما این هزینه ها، به مرور زمان، به خصوص زمانی که ما موفق به بودجه بندی درستی نمی شویم، زیاد می شوند. اطمینان حاصل کنید که همه هزینه های خود را مدیریت می کنید و به چیزهای کوچک نیز اهمیت می دهید. وقتی نوبت به عادات صحیح مالی می شود، یک موضوع مهم داشتن دارایی و موضوع دیگر توانایی قرض دادن به خود، برای موفقیت مالی آینده می باشد. پولی که برای هزینه های بیهوده یا غیر عادی صرف می گردد، می تواند برای آینده شما پس انداز و سرمایه گذاری شود. برای لذت بردن از زمان اکنون، از آینده چشم پوشی نکنید.

۱۴- چیزی جدید بیاموزید

عادت یادگیری

هر روز خود را تعلیم دهید و چیزی جدید بیاموزید. با دستیابی به مهارت های جدید یا بالا بردن مهارت های موجود قبلی، قدام به یادگیری و بهبود زندگی خود کنید. از زبان های خارجی گرفته تا برنامه های نرم افزاری کاربردی، شما باید مقدار کمی از وقت روزانه تان را برای اختصاص دادن به این عادت صرف کنید.

به این صورت شما تصمیم می گیرید، مطالب جدیدی از یک دوره آنلاین، کتابی صوتی، یک پست وبلاگ، یک ویدئو آموزشی از یوتیوب یا حتی روش مذاکرات TED از هر وسیله دیگری یاد بگیرید. اهمیت دادن به اجرای این عادت بسیار مهم است. چیزی را که ارزش یادگیری دارد بیابید و هرروز تنها مقدار کمی از آن را انجام دهید.

۱۵- سازماندهی و مرتب کنید

درهم ریختگی فیزیکی منجر به کاهش تمرکز می گردد. وقتی زندگی ما سازمان یافته نیست و در حالتی آشفته به سر می برد، به سختی می توان روی اهداف متمرکز ماند. برای مرتب کردن خانه و دفتر کار خود وقت صرف کنید و برای اینکه این عادت را در خود نهادینه کنید، هر روز تنها میزان کمی از این کار را انجام دهید. یک کشو ساده را انتخاب و آن را مرتب کنید، یا تنها یک گوشه از خانه یا کمد خود را مرتب نمایید.

اهمیت این عادت در مقاله ای با عنوان ” تعامل مکانیسم بالا و پایین و زیر و رو در پوسته بینایی انسان” در یک مجله مربوط به علوم اعصاب برجسته شده است. در این مقاله گفته شده ” حضور همزمان محرک ها چندتایی در حوزه بینایی با سرکوب مقابل فعالیت های تحریک شده در سرتاسر پوسته بینایی به رقابت با نمایش عصبی بر می خیزد”. به زبان ساده : به هم ریختگی فیزیکی، سبب افت زیاد تمرکز می گردد.

۱۶- به دیگران کمک کنید

عادت کمک کردن

ما در پی تکاپو و تلاش برای رسیدن به دستاوردها و موفقیت ها اغلب دیگران را فراموش می کنیم. ما موفق نمی شویم چیزی با ارزش به هم نوعان خود اعم از زن و مرد و بچه بخشش کنیم. موضوع بخشش پول نیست بلکه مهم صرف وقت است که اهمیت آن از پول بیش تر می باشد. این کار همچنین به تغییر تمرکز از موضع نداری به موضع فراوانی کمک می کند.

ما عادت داریم بسیاری از وقت خود را در حالی که در نگرانی و اضطراب غرق شده ایم صرف کنیم. اما وقتی از عادت بخشش به دیگران بهره می گیرید، به راحتی می توانید با درک اهمیت کمک به دیگران، نگرانی ها و حتی مشکلات شخصی خود را تسکین بخشید. در واقع این مردم دنیا هستند که بیش ترین ارزش را به دیگران می بخشند و همین منجر به بزرگترین موفقیت ها می شود.

۱۷- شبکه ارتباطی

به طور واضح، همه اطلاعات به داشته های شما در این دنیا محدود نمی شود.می دانید که بسیار مهم است که برای کسب موفقیت، ما نیاز به داشتن دسترسی به افراد دیگر را داریم. اما شبکه ارتباطی فقط محدود به این تعریف نمی شود. بلکه به معنای پیدا کردن راه هایی است که شما می توانید به وسیله آن ها به دیگران کمک کنید و به زندگی آن ها ارزش بخشید.

شبکه ارتباطی

بهترین شبکه سازهای دنیا شامل برخی از موفق ترین افراد نیز می باشند. اما آن ها از ابتدا همه توجه خود را معطوف به خود ننموده اند. آن ها همیشه به دنبال راه هایی بوده اند که به دیگران کمک کنند، بدون اینکه انتظار دریافت چیزی در مقابل داشته باشند. این موضوع روشی است که بهترین شبکه ساز های دنیا برای آن ساخته شده اند.

۱۸- از ترس های خود عبور کنید

ما زمان زیادی را در حالی که در ترس غوطه ور شده ایم می گذرانیم. همه سناریوهایی که با ” چه می شود اگر” شروع می شود، در ساعاتی از هر روز در ذهن ما تکرار می شود. ما بخاطر آینده آن قدر نگران و عصبی هستیم که فراموش می کنیم از حال لذت ببریم. ترس از همه چیز آن قدر در ذهن ما ریشه دارد که جلو پیشرفت ما را می گیرد.

عبور از ترس ها یکی از مهمتریت عادات ممکن است که می توانید آن را بهبود بخشید. از عادات صحیح زندگی این است که سعی کنید هر روز عادت به انجام کاری کنید که برای شما احساس ناراحتی ایجاد می کند. با یک غریبه صحبت کنید، از یک نفر تعریف و تمجید کنید یا به کسی در مورد اینکه چه چیزی شما را معذب و ناراحت می کند، حقیقت را بگویید.

۱۹- عمل کنید

عادت عملگرایی

عمل کنید. این یک عبارت کلیشه ای می باشد که همه ما به تکرار شنیده ایم اما هنوز خیلی از ما قادر به انجام آن نیستیم. در واقع ما دقیقا کار برعکس آن را انجام می دهیم. به تعویق می اندازیم. به هر دلیلی موفق به عمل کردن نمی شویم که این مانع پیشرفت و توانایی ما برای کسب هرکدام از اهداف بزرگ و مهمی می شود، که ما برای خودمان قرار دادیم.

بهترین راه برای چیره شده بر به تعویق انداختن کارها، استفاده از قانون ۱۵ دقیقه می باشد. هر چیزی که برای مدت زمان طولانی به تعویق انداخته اید را در نظر بگیرید و برای آن یک زمان ۱۵ دقیقه ای را روی گوشی خود تنظیم کنید و تنها ۱۵ دقیقه برای انجام آن اقدام نمایید. چرا فقط ۱۵ دقیقه؟ اول اینکه، این کار باعث شکسته شدن چرخه رکود می شود. دوم اینکه بعد از ۱۵ دقیقه شما تکانه ای ساخته اید، بنابراین ممکن است به انجام آن ادامه دهید.

۲۰- یک نقشه را دنبال کنید

داشتن برنامه برای هر شخص و کارآفرین موفق در طول تاریخ، مهم بوده است. هرچیزی که از زندگی می خواهید، نه تنها نیازمند وجود اهداف بلند مدت و اهداف روزانه برای کمک به تجسم موفقیت می باشد، بلکه نیاز به دنبال کردن برنامه ای دقیق و پیچیده دارید، که در مسیر خود به وجود می آورید. بدون یک برنامه ما اغلب نمی توانیم اهداف خود را درک کنیم. بدون دانستن اینکه چطور از نقطه الف به نقطه ب می رسیم، مشاهده کردن جنگلی که میان درختان کشیده شده مشکل است. اما هنگامی که شما به یک برنامه پایبند شده، پیشرفت خود را دنبال می کنید و در مسیر خود تغییراتی ایجاد می کنید، تا زمانی که دست از تلاش برنداشته اید می توانید به اهداف خود برسید.

۲۱- از زمان هایی که به خود اختصاص می دهید لذت ببرید

عادت لذت بردن از زندگی

یکی از عادات صحیح زندگی که اکثر ما قادر به اجرا در زندگی خود نیستیم، لذت بردن از زمان هایی است که به خود اختصاص می دهیم. هر روز کاری کوچک که عاشق آن هستید انجام دهید. موضوع فقط کسب دستاورد و موفقیت نیست. با انجام کار کوچکی که آن را دوست دارید، در واقع به آهستگی آرامش ذهنی را به خود القا می کنید و به مرکز خود دوباره متمرکز می شوید. چه با هدفون به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید و چه در یک پارک قدم بزنید یا در جاده مورد علاقه خود رانندگی کنید، فیلم ببینید یا هر کار دیگری که برای شما اهمیت دارد انجام دهید، اطمینان حاصل کنید که همیشه زمانی از روز خود را به آن اختصاص می دهید.

۲۲- تفکر مثبت داشته باشید

خوشی، خوشی را جذب می کند. وقتی ما منفی فکر می کنیم و به افکار منفی پناه می بریم، چیزهای منفی را در زندگی خود جذب می کنیم. وقتی مثبت فکر می کنیم، چیزهاتی مثبتی را نیز جذب می نماییم. مثبت ماندن در همه حال کار دشواری است. تمایل طبیعی غالب ما این است که در مورد همه چیز منفی فکر کنیم.

تفکر مثبت

اگرچه تفکر مثبت یکی از مطمئن ترین راه ها برای رسیدن به اهدافتان است، ناظران و افرادی که در مورد توانایی شما تردید دارند را نادیده بگیرید و در حالی که همیشه مثبت می مانید، چیزهایی را که دوست دارید را انتخاب کنید. تنها ایجاد یک تکانه مهم است. آن قدر به تفکر مثبت خود ادامه دهید تا چیزهای خوبی شروع به اتفاق افتادن کند.

۲۳- بخوانید

صرف نظر از اینکخ روزنامه می خوانید، یا اخبار اقتصادی، یک رمان یا کتاب غیر تخیلی یا هرچیز دیگر، زمانی را برای مطالعه پیدا کنید. یکی از عادات صحیح زندگی مطالعه برای پیشرفت در زندگی است و شما نباید همیشه به کتاب های صوتی یا فیلم ها وابسته باشید. مطالعه خوب به روش قدیم و به واسطه روش سنتی و بدون استفاده از صفحات الکترونیکی راه حل این موضوع می باشد.

مطالعه می تواند به کشف دنیای جدید، ایده ها یا راه های انجام کارهایی که شما تا به حال از آن مطلع نبودید کمک کند. این یکی از عادات صحیح زندگی است که به وسیله آن می توانید، در هر لحظه خود را آموزش داده یا سرگرم کنید.

۲۴- استراحت کافی داشته باشید

یکی از عادات صحیح زندگی که در انسان باید شکل بگیرید و ضرورت بسیاری دارد، استراحت کافی است. اگرچه بیدار شدن روزانه در صبح زود مهم است، اما دریافت استراحت کافی نیز امری ضروری می باشد. پیدا کردن چنین تعادل ظریفی، به خصوص زمانی که شما فرزند دارید، شاغل هستید یا داراری اجبارهای دیگری می باشید، احتمالا مشکل است. اگرچه، اگر شما علاوه بر موفقیت آینده به تندرستی فیزیکی خود نیز اهمیت دهید، روی حداقل ۶ تا ۸ ساعت خواب پیوسته شبانه تمرکز خواهید داشت.

استراحت کافی

یکی از عادات صحیح زندگی این است که اگر با موضوع به خواب رفتن مشکل دارید، دقت کنید که در زمان های نزدیک به زمان خواب از نوشیدن قهوه یا الکل بپرهیزید. همچنین اگر سیگار می کشید، شکر زیادی مصرف می کنید یا هر نوع سم دیگری را در طول روز وارد بدن خود می کنید، نمی توانید ساعتی مناسب برای خوابیدن داشته باشید. این عادت را از کارهای روزمره خود حذف کنید، تا بتوانید زمان استراحت کافی در شب به دست آورید.

۲۵- افکار خود را بنویسید

نوشتن روزانه افکار یک راه خیلی خوب است برای انعکاس اینکه شما چه کسی هستید و در زندگی چکار کرده اید. گاهی زمان ممکن است آن قدر سریع بگذرد که ما اغلب جزئیات اینکه حتی چند ماه گذشته چه کاری انجام داده ایم را فراموش کنیم. آن جزئیات اغلب هنگام یاداوری به نظر ما جدید می آیند. در عین حال این جزئیات به زندگی ما شفافیت می دهد و درس ها و لذات زندگی را به ما یادآور می شود.

یکی دیگز از عادات صحیح زندگی کنید این است که افکار خود را بنویسید و تجربیات خود را به طور روزانه یادداشت کنیدبه این نوشته، اهداف و آرزوهایتان، رویاهایتان برای آینده را نیز اضافه کنید. نوشتن تجسمی که از زندگی خود دارید، مثل این است که پایین جاده ایستاده اید و هنگامی که برمی گردید و آن ها را دوباره می خوانید می توانید دریچه ای به ذهن خود در هر نقطه داشته باشید. این روش روشی قدرتمند برای انعکاس درونی خود و همچنین راه بزرگی برای با انگیزه شدن و الهام بخشی به خودتان از طریق رفتن به آینده می باشد.

26- شروع کردن

شروع کردن

شما چند تا از عاداتی را که در بالا گفته شد قبلا وارد زندگی خود کرده اید؟ آیا عادات بدی دارید که به نظر می رسد باعث عقب راندن شما از رسیدن به هر نشانه موفقیت و شادی می شود؟ عادات بد می توانند سر راه پیشرفت شما قرار گیرند و ترک آن ها به هیچ وجه راحت نیست. اگرچه ایجاد یک تکانه بسایر مهم است. این کار باعث ایجاد گام های کوچک افزایشی می شود که شما می توانید روز به روز آن ها را انتخاب کنید. این به شما کمک می کند که تندیس درستی از عادت هایی را بسازید که به شما کمک می کند که هر چیزی که قلب شما آرزو دارد، به دست آورید. عادات بالا برخی از بهترین عادات برای به کارگیری در زندگی می باشند. شما با چند تا از آن ها موافقید و از امروز اقدام به انجام آن می کنید؟

 

نمونه هایی از عادات رفتاری فعال

با اطمینان نمی توان بیان کرد که تمامی عادات رفتاری فعال، عادات مفید هستند اما بیشتر عادت های مثبت را تشکیل می دهند. برای دستیابی به موفقیت باید یکسری عادات صحیح زندگی را انتخاب کرد که فرد را به موفقیت نزدیک کند. چند نمونه از عادات صحیح زندگی به شرح زیر است:

  • توکل به خدای مهربان و طلب یاری از او
  • تلاش مستمر در راه رسیدن به اهداف
  • دوری از افکار منفی
  • تسلیم نشدن در برابر مشکلات
  • ورزش کردن
  • انجام تکالیف یا مطالعه کردن
  • غذا درست کردن
  • نظافت کردن
  • خرید کردن

جمع بندی

این ها تنها بخشی از عادات صحیح زندگی است که می توان با توجه به آن، زندگی خود را بهبود ببخشد. اگر تغییر عادات اشتباه برای شما دشوار است و راهکار آن را نمی دانید، بهتر است از دوره mba استفاده کنید که در سایت ثروت آفرینان موجود است.

گردآورنده: سروش مؤدب

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

5 پاسخ

  1. بسیار عالی و کاربردی ، لذت بردم از مطالعه این مقاله مفید امیدوارم که بتونیم تک تک این عادت های خوب رو جایگزین عادت های نامناسب در زندگیمون بکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی