0
تومان
0
تومان

یقین داشته باش

آنچه در این مقاله می‌خوانید

به یقین، تو نمیتوانی بگویی نمی‌توانم

کتاب‌های انگیزشی متعددی را طی سال‌های متوالی، مطالعه کردم. دریافتم موفقیت و ثروت فقط می‌تواند از طریق کسب و کار مستقل، محقق شود. من می‌دانستم باید از جایی شروع کنم. اما، از پیچ و خم‌های کار بی‌اطلاع بودم. هر زمان کتابی یا جمله‌ای از یک ثروتمند موفق را مطالعه می‌کردم، بیشتر مطمئن می‌شدم که من هم می‌توانم. در واقع باید بتوانم.

در این راه درس‌های زیادی فرا گرفتم تا بتوانم همانی شوم که از خودم انتظارش را داشتم. گاهی شکست، گاهی ناکامی، و گاهی تلخی‌های راه. اما، یک چیز مرا به همان جایی رساند که آرزویش را داشتم. اولین علت ادامه راه من در مسیرهای سخت همین بود. یقین و اعتماد به توانایی‌هایم. همیشه سدی برای عدم بروز حس ناامیدی یا نتوانستن، در من بود.

یقین چیست؟

درست است. یقین، شرط اصلی من در تمام لحظات زندگی‌ام است. البته این را نیز بگویم یقین چند نوع دارد. و هر نوع یقینی به شکل منحصر به فرد می‌تواند، شما را در پیشبرد اهداف زندگی کمک کند. زمانی که تمام درهای امید به روی شما بسته شده است. چاره‌ای جز تسلیم ندارید. در واقع این یقین و اعتماد به گرفتن نتیجه نهایی است؛ که شما را از ایستادن منصرف خواهد کرد. یقین، و اعتماد نیروی عظیمی است که می‌تواند انسان را از دل ناامیدی‌ها و منفی نگری‌ها بیرون آورده. دیدگاهی روشن به او بخشیده و سختی راه‌ها را برایش تا حصول نتیجه هموار کند. یقین و اعتماد در واقع همان اعتماد به توانایی و نیروهای خود و از طرفی ایمان به کمک خداوند در مسیرهای سخت و آسان است.

در واقع انرژی مثبتی که شما در طول مسیر زندگی خود دارید، همان یقین و ایمان به رسیدن موفقیت است. اما، چگونه باید به یقین و باور رسید و چطور می‌توانیم آن را تقویت کنیم؟

یقین به توانایی خود

در ابتدا شما باید خودتان را بپذیرید. منِ واقعی، منِ کارآفرین، منِ خلاق، را باور برداشته باشید. هیچ اتفاقی که بیرون از اختیار شما رخ داده است، نباید ذره‌ای از اعتماد شما را کاهش دهد. توانایی‌ها و استعدادها و اعتماد به نفس خود را هرگز متکی به شرایط و اتفاقات پیرامون خود نکنید. به خودتان ایمان بیاورید و هیچگاه تسلیم نشوید.

یقین به کار

به کاری که انجام می‌دهید و نتیجه‌ای که از آن خواهید گرفت بیاندیشید. آن را دوست داشته باشید، و هر شرایط مثبت و منفی را فرصت غنیمت دارید و کارتان را هر روز پر انرژی تر از دیروز ادامه دهید. هیچ شرایط و اتفاقی نمی‌تواند کار شما را مختل کند. همیشه هر اتفاقی یک فرصت، جهت بالا رفتن شما است. چراکه کار شما قابلیت استفاده از فرصت‌ها را دارد، مطمئن باشید، هر کاری را به گونه‌ای انجام دهید که دیدن نتیجه آن برای هر شخص نشانه‌ای از خصلت شما باشد. سخت کوش، دقیق، بی نقص. این‌ها نشانه‌های شماست.

یقین به خداوند

مهم‌ترین بخش موفقیت، یقین و ایمان به پروردگار است. دقیقاً بخشی مهم و وارسته‌ای که کمترین افراد به آن توجه می‌کنند و در واقع همان موضوعی است که در اوج ناامیدی و محاصره شدن در شرایط تاریک و سخت، قدرت باور و حس اعتماد در تو جوانه خواهد زد که بی شک همان ایمان و یقین به خداوند است؛ که قدم‌های سست را قوت خواهد بخشید. به تو خواهد گفت حرکت کن از سختی راه نترس، چون، تو ،می‌توانی…

پس،

همین حالا شروع کن!

اهدافت را بنویس!

از سختی‌ها نترس!

تو توانمندترین مخلوق خدا هستی

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی