0
تومان
0
تومان

چگونه کسب و کار با سرمایه کم راه اندازی کنیم؟

اغلب مردم وقتی صحبت کسب و کار به میان می آید به سرمایه های سنگین و هنگفت فکر می کنند. راه اندازی کسب و کار بسته به نوع کار و حرفه ای که قرار هست شروع به کار کند سرمایه خودش را می طلبد. داشتن سرمایه برای راه اندازی یک کسب و کار بدون سرمایه کاری غیر ممکن است.

اگر بخواهیم راه اندازی کسب و کار را با انواع سرمایه های موجود در نظر بگیریم مدل های کسب و کار را باید به چند دسته تقسیم کرد. این تقسیم بندی بر مبنا نوع فعالیت و گسترش حرفه به چهار گروه دسته بندی می شود.

این نوع کسب و کارها در مرحله اول به سه قسمت کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم می شوند. کسب و کارهای اینترنتی، خانگی، خانوادگی و روستایی این دسته بندی به شمار می رود.

فروش محصول یا ارائه خدمات از طریق اینترنت را «کسب و کار اینترنتی» می نامند. تجهیزات مورد نیاز برای این مدل کسب و کار رایانه، اینترنت و یک خط تلفن است که به وسیله آن می توان یک «فروشگاه اینترنتی» را راه اندازی کرد.

برای راه اندازی یک سایت در حال حاضر هزینه ای حدود سه میلیون تومان احتیاج است. برای مثال می توان به سایت های تبلیغاتی، حراجی و انواع سایت هایی اشاره کرد که از این طریق کسب درآمد می کنند.

هر کسب و کار که در محل سکونت راه اندازی شود کسب و کار خانگی نامیده می شود. این نوع کسب و کار باید با استفاده از وسایل و امکانات منزل راه اندازی شود و کار کند. این مشاغل مانند آشپزخانه های خانگی که غذاهایی با سبک و سیاق خانه های مادربزرگ ها درست می کنند.

بسته بندی حبوبات که به صورت فله ای خریداری می شود یکی از کسب و کارهایی است که در خانه به آن پرداخته می شود. کسب و کارهایی که از طریق شبکه های اجتماعی محصولات خود را ارائه می کنند به جرگه کسب و کارهای خانگی اضافه شده است.

تولید شمع های تزئینی دیگر نوع کسب و کار خانگی به شمار می رود. محصولات دیگری که می توان از آن کسب درآمد داشت و جزء پرطرفدارترین محصولات به حساب می آید بسته بندی سبزی است. این محصول در کسب و کار های خانگی یکی از سخت ترین کارها حساب می شود. لازم به ذکر است این کار تقاضای بالایی را دارد.

سرمایه ای که برای این کار احتیاح است سرمایه اندکی است و به صورت روزانه سودآوری خواهد داشت. اغلب کسب و کارهایی که امروزه به تولید انبوه رسیده است در روزهای اول با تولید در خانه آغاز به کار کرده اند. از این قبیل محصولات می توان به صنایع غذایی بهروز اشاره کرد.

در بعضی خانواده ها کسب و کارها به صورت خویشاوندی راه اندازی می شود. تجمع چند خانواده که با هم رابطه فامیلی هم دارند برای شروع یک کسب و کار و حرفه گزینه خوبی است. این چند خانواده با کنار هم گذاشتن سرمایه های اندک خود به یک سرمایه بزرگ دست می یابد.

از این قبیل سرمایه گذاری ها و کسب و کار ها می توان به کارگاه های قالی بافی اشاره کرد. از این نوع کسب و کارها در شهرهای مختلف ایران بسته به این که چه نوع محصولاتی را در طول سال ارائه خواهند داد زیاد است. برای شروع کسب و کارهای خانوادگی با اندک سرمایه می توان آغاز کرد. تجمیع این سرمایه های اندک در کنار هم یک سرمایه خوب به شمار می رود و برای راه اندازی یک کسب و کار پرسود گزینه مناسبی است.

در روستاها منابع طبیعی فراوانی وجود دارد. استفاده از این منابع در روستاها هزینه زیادی نخواهد داشت. به این دسته مشاغل کسب و کارهای روستایی گفته می شود. این منابع طبیعی در اکثریت مواقع نادیده گرفته می شود. از انواع این گونه مشاغل می توان به پرورش گیاهان تزئینی، گیاهان دارویی، پرورش انواع حیوانات خانگی، پرورش پرندگان زینتی و … اشاره کرد. زودبازده بودن این گونه مشاغل اهمیت فراوانی دارد. کسب و کارهای روستایی مزایای خاصی برای خودشان دارند.