0
تومان
0
تومان

چگونه طرز ادای کلمات را برای اجرای سخنرانی خوب یاد بگیریم؟

چگونه طرز ادای کلمات را برای اجرای سخنرانی خوب یاد بگیریم

آنچه در این مقاله می‌خوانید

ما در این قسمت از وب سایت ثروت آفرینان قصد داریم به این نکته اشاره کنیم که چگونه طرز ادای کلمات را برای اجرای سخنرانی خوب یاد بگیریم؟ به یاد داشته باشید تا زمانی که به خوبی نتوانید طرز صحیح ادای کلمات را بدانید، نمی توانید یک سخنرانی خوب را ارائه دهید. در ادامه قصد داریم تا راه هایی برای بهبود طرز صحیح ادای کلمات در اختیار شما قرار دهیم. شما عزیزان همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله “چه زمانی سخنرانی کنیم؟” مراجعه کنید.

 

چگونه طرز ادای کلمات را برای اجرای سخنرانی خوب یاد بگیریم؟

دوره های موسسه ثروت آفرینان و چگونه طرز ادای کلمات را برای اجرای سخنرانی خوب یاد بگیریم

همانگونه که در تمام رشته‌ها باید ایده بگیریم، تا به موفقیت برسیم، برای اجرای سخنرانی خوب نیز باید با تمرین زیاد، طرز ادای درست کلمات و عبارات را یاد بگیریم. سیستم شنوایی با دقت مستمر، مهارت کسب می‌کند و داده‌های مفید را در اختیار ما می‌گذارد، از جمله این مهارت‌ها می‌توان به تلفظ روشن و رسا، سرعت، تاکید، انعطاف‌پذیری کلام و مهار عضلات موثر در صحبت کردن مسلط گردید. زمانی که تکنیک‌های سخنرانی ملکه‌ی ذهنتان شوند، از سطح خودآگاه به ناخودآگاه می‌رسند، در این صورت شفافیت و انعطاف‌پذیری جزء لاینفک بیانتان خواهد شد و هنگام سخنرانی و یا صحبت کردن، نگران کیفیت صوت صداتان نباشید.

دکتر امیرحسین مظاهری سیف در دوره‌های سخنرانی و اعتماد به نفس آموزش می‌دهد که چگونه صدایتان همانند وردستی ماهر و کارآزموده در اختیارتان قرار گیرد و با احساساتتان به طور دائم هماهنگ باشد. در نتیجه با تجزیه و تحلیل اصوات، حروف مختلف را مورد بررسی و ریشه‌یابی قرار داده و روش تلفظ اصولی را به خوبی فراگرفته تا به راحتی به مهارت سخنوری برسید. کارشناسان ثروت آفرینان در مبحث مهمترین اصل برای کشف سخنرانی صحیح و خوشایند چیست؟ مهمترین اصلی که برای کشف سخنرانی صحیح و خوشایند به کار می‌بریم (برای داشتن کلامی اثرگذار)، اصل کمترین تنش و فشار است؛ یعنی بتوانید با صرف کمترین انرژی و به طبیعی‌ترین وجه ممکن، کلام خویش را به کار بگیرید.

فن بیان و چگونه طرز ادای کلمات را برای اجرای سخنرانی خوب یاد بگیریم

فن و مهارتهای، درست ادا کردن حروف برای سخنرانی حرفه‌ای کدامند؟

مهارت درست ادا کردن حروف و کلمات بستگی به صحیح تلفظ کردن اجزاء صامت‌ها و مصوت‌ها دارد. وضوح و رسایی کلام به سه عامل مهم بستگی دارند که عبارت اند از: منبع صدا، اندامهای تشدید، حنجره و تارهای صوتی که توسط نفس به صدا در می‌آیند. اگر از سلامت حنجره‌ی خود اطمینان دارید، می‌باید از اعتماد به نفس بالای نیز برخوردار باشید تا بتوانید در هنگام سخنرانی در جمع تعادل خود را حفظ کرده و به خوبی صحبت کنید.

در سمینار سخنرانی و اعتماد به نفس برای اینکه بتوانید فن و بیان قوی داشته باشید و به کشف زیباترین صدایی که قادر به تولید آن هستید، نائل شوید، پیشنهاد می‌کنند که مهمترین روشی که برای کشف صدای صحیح و خوشایند بکار می‌برید باید بهترین کارایی را داشته و آواهای دلپذیری را تولید کند را حتما تکرار کرده و با استفاده از سایر مهارتهای که دارید، کلام خود را سلیس و روان نمایید.

طرز خندیدن یا چگونه و زیبا خندیدن، زیر مجموعه‌ای از فن بیان است، لذا زمان را صرف خندیدن کنید و از این نعمت خدادادی استفاده لازم را ببرید. همچنین تغذیه صحیح، ورزش مناسب، عدم خستگی و آمادگی روحی و جسمی در روند رشد صدا و حنجره موثرند، که با تمرین زیاد می‌توانید یکی از بهترین سخنوارن شوید. یک سخنران خوب همچنین باید بدانند که چگونه زمان خودش را برای ارائه تمامی مطالب از یش آماده، کنترل کنند. اگر شما هم می خواهید تا به توانایی کنترل زمان دست پیدا کنید، می توانید در دوره مدیریت زمان موسسه ثروت آفرینان شرکت کنید.

آموزش این که چگونه طرز ادای کلمات را برای اجرای سخنرانی خوب یاد بگیریم

تاثیر خوردن آب در داشتن صدای دلنشین

اگر گوینده، سخنران ماهر و یا کسی که به هر دلیلی از صدای خود بیشتر از حد طبیعی استفاده می‌کند، به فکر خوردن آب کافی نباشید، بلکه مقدار بهینه را در نظر بگیرید. زمانی که آب کافی می‌نوشید، دیگر پیش از سخنرانی و یا صحبت طولانی گلویتان خشک نمی‌شود و هنگام سخن گفتن، تبق نمی‌زنید و اعتماد به نفس‌تان پایین نمی‌آید.

سخنران باید آگاه باشد که شرایط بیرونی صد درصد بر صدا تاثیر دارد، باید مراقب کلامتان باشید و این را هم بدانید که بجز مسائل گفته شده این مهارت را نیز تمرین کنید که چه موقع و چگونه صحبت کنید و از عبارات و کلماتی که توهین‌آمیز و جنبه منفی دارد، بپرهیزید. صدای تحکم آمیز، دادزدن، جیغ زدن و فشار عضلانی بر روی حنجره موجب می‌شود که گیرائی کلام خود را از دست داده و اعتماد به نفس را از دست بدهید و نتوانید سخنرانی خوبی داشته باشید.

بدانید که چگونه طرز ادای کلمات را برای اجرای سخنرانی خوب یاد بگیریم

توصیه آخر این مقاله؛ مصرف دخانیات، اعم از آنهایی که اعتیادآورند برای صوت ضرر دارند، امروزه مواد مخدر بصورت شیمیایی تولید می‌شوند که میزان اعتیادآوری و خطراتشان خیلی جدی است.

 

سخن پایانی

ما در این مطلب از وب سایت ثروت آفرینان به صورت کامل در خصوص این نکته که چگونه طرز ادای کلمات را برای اجرای سخنرانی خوب یاد بگیریم؟، صحبت کردیم. همچنین راه حل های بسیار کاربردی از یکی از بهترین سخنران های موسسه ثروت آفرینان را در اختیار شما قرار دادیم. اگر همچنان احساس می کنید که برای سخنرانی نیاز به تمرین بیشتری دارید، می توانید در دوره سخنوری و اعتماد به نفس موسسه ثروت آفرینان شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی