0
تومان
0
تومان

چگونه شرکت اپل موفق به تسخیر بازار شد؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

درباره این سمینار بیشتر بدانید

درباره هوش مالی توسعه دهندگان اپل فصل 2 چه می دانید؟ آیا می دانید که به کمک این هوش نه تنها دیگر هیچ فرصتی را از دست نمی دهید بلکه می توانید از فرصت های پیشرویتان به بهترین نحو استفاده کرده و بیشترین بهره وری را داشته باشید. هوش مالی یا (Financial Intelligence)، نوعی هوش است که ما برای حل کردن مسائل مالی مان از آنها استفاده می کنیم.

احتمالا شما هم با من هم نظر هستید، که چیزی به نام شانس و یا بد شانسی وجود ندارد. این که برخی از افراد به آسانی پول در می آورند و در مقابل افرادی دیگر هر چقدر تلاش می کنند و به قول خودشان جان می کنند به هیچ جایی نمی رسند، این ها هیچ کدامشان به شانس و اقبال و این حرفا ربطی ندارد. بلکه تمامی این ها کاملا به باهوشی افراد در استفاده از پول و راه و روش آنها در حل کردن مسائل مالی شان بستگی دارد.

استیو جابز، موسس شرکت اپل نمونه بارز کسی است که توانسته با استفاده از هوش مالی اش به راحتی کسب درآمد کند. به همین منظور ما در این سمینار می خواهیم رفتارها و عملکردهای جابز که یکی از توسعه دهندگان اپل است را راهنمای کارمان قرار داده و با بررسی آنها هوش مالی خودمان را تقویت کنیم.

چرا به سبک استیو جابز پول در نمی آورید؟

وقتی نام اپل شنیده می شود اولین تصویری که در ذهن هر فرد شکل می گیرد، تصویر آقای “استیو جابز” است. اما واقعیت ماجرا چیز دیگری است و آن هم این است که اپل در واقع بر پایه ی یک مثلث شکل گرفته است. ” استیو جابز”، “استیو وزنیاک” و “مارک مرکولا” سه ضلع این مثلث اند.

آنچه در خلق اپل اثر گذار بوده است، بیان اسم این سه نفر نیست، بلکه آنچه حائز اهمیت است تعریف یک مدل گفته نشده است که یک ایده ساده را تبدیل به ثروتمندترین برند دنیا کرده است.

مدل رفتاری جابز شامل: توسعه شرکت ها، طی کردن مسیر رشد، نوع ایده پردازی و حتی اشتباهاتی است که منجر به اخراج او از یک مجموعه شده، درس هایی هستند که با یادگیری نکات آن در این کارگاه می آموزیم چگونه محصول یا خدمتی را ساخته و پرورش دهیم تا مرز جهانی شدن آن را پیش ببریم.

ممکن است از روی کنجکاوی سوالات زیر به ذهنتان خطور کرده باشد:

چرا 90 % استارت آپ ها به نتیجه نمی رسند و با شکست مواجه می شوند؟

چطور نمی توانیم شرکتمان را بر اساس اهداف و چشم اندازمان رشد دهیم ؟

چرا از استیو جابز فقط هزینه به روز کردن گوشی اپل به ما رسیده است ؟

آیا آنچه از اسطوره ای به نام جابز در دانشگاه استنفورد آموزش داده می شود با آموزه های او در دانشگاه شریف یکی است ؟!!!!

چرا الگوی واقعی استیو جابز را نشناسیم و از آن نتیجه نگیریم؟

از ایده ای ساده تا برندی ثروتمند

تمام کسانی که امروز صاحب جایگاه، مقام و ثروت هستند، مسیری را پیموده اند که سبک زندگی آن ها را با دیگران متمایز کرده است.

جابز زاییده مدل های رفتاری است که ماحصل آن خلق یک محصول متفاوت است. او کسی است که با شناخت توانایی های خود، قدرتمند بر روی عقایدش ایستاد. او کسی است که به خود احترام می گذاشت و برای دستیابی به آرزوهایش از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کرد. جابز یک ایده آل گرا بود که با فنون خاصی زندگی شخصی و حرفه ای خود را پیش می برد. تمرکز او همیشه در رسیدن به بهترین مدل ایده هایش بود. آگاهی او از نقاط قوت و ضعفش باعث شد تا برای ساختن از اهرم های صحیحی استفاده کند. کمک گرفتن از افراد متخصص برای خلق افکار او مسیر را برایش هموار می کرد. تمام این تجربه ها نتیجه شکست هایی است که هیچ وقت او را از پای درنیاورد.

زمانی که مدل جابز را آموختم و دیدم که تکنیک “دنده عوض کردن” چطور به حرکتم شتاب می دهد و تقلای و دست و پا زدنم را کم می کند.

شاید مدل مذاکره و فروش استیو جابز که از روشهای متعددی مانند “انهدام پارادایم” استفاده می کند و قیمت محصول را قبل از تولید 30% افزایش داده و میزان سفارش را 2 برابر می کند، بسیار کاربردی تر از دیگر تکنیک هاست. چرا که وقتی پیاده سازی این روش در ذهن حضار شکل می گیرد، شادی چهره ، لبخند و حتی تشویق کردن های تک و توک نشان از رضایت وصف ناشدنی شرکت کنندگان دارد.

خلق فرصت ها چگونه شکل می گیرد؟

بدون شک استیو جابز یکی از موفق ترین کارآفرینان در عرصه جهانی بود، او همیشه در تلاش بود و از شکست های پی در پی اش هیچگاه ناامید نشد. اگر شما به دنبال این هستید که در شرایط استاندارد و روزمره همیشگی تان تغییری به وجود آورید و قبل از این که پنجره فرصت ها به رویتان بسته شود آنها را بدست آورید،درگر نگران نباشید راهکار شما همین جاست و ان هم استفاده از هوش مالی تان است.

توصیه ما به شما این است که با دیدن این فیلم و دیدن راهکارهایی که جابز در طول زندگی شخصی و کاری اش به کار برده، سعی کنید آنها را سر لوحه مسیر زندگی تان قرار داده و با استفاده از هوش مالی تان همه چیز را به خوبی مدیریت کنید. ما به شما این تضمین را می دهیم که نتیجه استفاده از این هوش را در زندگی شخصی، مسائل کاری و مالی تان خواهید دید. نکات زیر می تواند شما را درطی کردن این مسیر یاری کند:

  1. همیشه سعی کنید آینده نگر باشید و اتفاقات را پیش بینی کنید.
  2. مثبت اندیشی را در زندگی تان جاری سازید.
  3. روی اهدافتان متمرکز باشید، شکست ها نباید شما را از مسیرتان منحرف کنند.
  4. شبکه ارتباطاتی تان را گسترش دهید و یک شریک مناسب انتخاب کنید.
  5. کارآفرینی یعنی ریسک.پس ریسک پذیر باشید.
  6. به راحتی از دیگران درخواست کمک کنید و از این کار شرمنده نباشید.

فیلم استیو جابز

داستان فیلم با شروع به شیوه پرزنت “آی پاد” شروع می شود و نشان می‌دهد که استیو جابز چگونه با مهارت کامل از “تکنیک آینه و شیشه” برای ایجاد انگیزه در سازمان استفاده می کند و چگونه می تواند به پرشورترین فروشنده یا خدای پرزنت تبدیل شود.

سپس از سال 2001 و ساختمان مرکزی اپل به سال 1974 در لابی خوابگاه دانشجوئی کالج ریدز برمی گردید، تا با ناگفته های پسری سرکش و شیطان همراه شوید. اینجاست که شما می توانید شروع از هیچِ غول صنعت ارتباطات آمریکا را از نزدیک لمس کنید. با او به دوران کارمندیش در شرکت آتاری می روید و آغاز اپل را از زیر زمین خانه پدری با رشد پلکانی او دنبال می کنید. استخدام اولین کارمندان، جذب سرمایه از روشی تضمین شده را می یابید.

آنچه امروز بین تجربه اپل و بسیاری از فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کار ایرانی مشترک است “اشتباه رشد” است. چیزی که عدم درکش برای جابز باعث اخراج از اپل و ضرر چند میلیارد دلاری اپل شد و همین روند برای بسیار از ایرانیان مشابه است ولی در میزانی کوچکتر. آیا می دانید اشتباه رشد برای شما چه زیان هایی داشته یا خواهد داشت ؟

تجربه لذت بخش شما در این کارگاه گره گشا، زمانی اتفاق می افتد که بیش از 21 ایده و تکنیک ناب کسب و کار در دل فیلم شبیه سازی می شود تا بدون هزنیه ویزا و بلیط آمریکا یکی از کاربردی ترین دانشگاه های دنیا را برای 8 ساعت تجربه کنید. این لذت را با یادگیری تکنیک های نابی که شما را به نسخه شخصی خود میرساند، بوجود می آورید تا براساس مدل جابز به بهترین نسخه خودت تبدیل شوی.

ارائه کنندگان خوب چه ویژگی هایی دارند؟

افرادی که توانایی تعریف و پرزنت خوبی دارند کسانی هستند که همیشه به عنوان مکمل و تعیین کننده در کسب و کارها ایفای نقش می نماید. چه بسیار افرادی هستند که توانایی تولید، ابداع و اختراع محصولات و خدمات بی نظیر و کاربردی را دارند ولی ضعف آن ها در نوع ارائه محصولشان باعث شده تا پیشرفتی نداشته باشند و همیشه در حال درجا زدن باشند. اینجاست که توانایی معرفی و تعریف، نیاز کار ماست و اگر ما علم لازم را داشته باشیم همانند استیو جابز می توانیم به عنوان یک خالق با رهبری هدفمند، برند خود را پرورش دهیم و پله های ترقی را یکی پس از دیگری پشت سر گذاریم. کسانی که این توانایی را به دست آورده اند به درک بالایی از شیوه های سیاست گذاری مالی رسیده اند و در جذب سرمایه گذاران توانایی دارند.

آن ها به خوبی می دانند که برای پیشرفت نمی توان به تنهایی اقدام کرد و نیازمند کمک گرفتن از دیگران هستند. آن ها الگوهای کلامی اثر گذار در ارائه محصول یا خدمات به مشتری و سرمایه گذران را می دانند و متخصص در روش ترکیب نیروها برای تعریف ساختار سازمانی در جهت قدرتمندسازی برند و کسب و کارشان هستند.

اهداف دوره:

  • هوشیاری مالی چیست و نتایج آزمایش استنفورد
  • QBI و سطح زندگی چیست ؟
  • قاعده در پوش چگونه زندگی ما را قفل می کند
  • مدل اورانیوم غنی شده چطور به رشد ما کمک می کمند
  • تغییرات بحرانزا کدامند و چه باید کرد؟
  • چه مشاغلی که از بین میروند ؟
  • ده قانون منسوخ شده انرژی ما را از بین می برند؟
  • چگونگی خروج از بحران با تئوری شارژ

پس مرور می کنیم:

این دوره مناسب چه کسانی است؟

مخاطبان این دوره افرادی هستند که می خواهند با افزایش هوش مالی خود، ثروت آفرینی کنند و به موفقیت برسند. فعالان اقتصادی ، تولیدکنندگان، مدیران عامل شرکت ها، مشاوران، بازاریابان، کارشناسان فروش،فروشندگان، فعالان کسب و کارهای اینترنتی و حتی جوانانی که تصمیم دارند به دنیای کسب و کار وارد شوند و… اشخاصی هستند که این جامعه تشکیل می دهند.

تجربه خانواده بزرگ ثروت آفرینان نشان می دهد که این سمینار ۲ روزه اثری عمیق بر تقویت هوش مالی و رفتارهای مالی شرکت کنندگان می گذارد. شما می توانید با ثبت نام در سمینار و حضور آزمایشی در روز اول نسبت به ادامه یا پس گرفتن مبلغ سرمایه گذاری خود تصمیم بگیرید و یک روز را میهمان ثروت آفرینان باشید.

در پایان سمینار چه دستاوردهایی خواهید داشت؟

  • آنچه بدست می آورید، حداقل آشنا شدن با اندیشه‌های ژنرال برگمن است، برگمن به عنوان استاد رابرت کیوساکی که در ایران بسیار شناخته شده است شناخته شده نیست اما در حقیقت او بنیانگذار تفکر مالی رابرت کیوساکی و و هوش مالی است.
  • آنچه در این دوره آموزش می بینید اندیشه های ناب استاد رابرت کیوساکی است که متاسفانه آموزش داده نشده است، و اشتباهات ترجمه کتابها به زبان فارسی است.
  • 7واژه از واژه های مهم هوش مالی و حوزه وسیعتر آن شم اقتصادی را می آموزیم تا بتوانیم با استاندارد QBI سطح زندگیمان را تغییر دهیم . تا کنون دقت کرده اید که عده ای از مردم برای همیشه در یک سطح زندگی قفل می شوند و هیچ وقت رشد نمی کنند؟ شما از این گروه هستید؟
  • آنچه بسیار اهمیت دارد کشف شما از مدل مشاغلی است که از بین می رود وچه مشاغلی در آینده دیگر وجود ندارند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی