0
تومان
0
تومان

چگونه در اولین قرار ملاقات، او را به خود جذب کنم؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

ما در این قسمت از وب سایت ثروت آفرینان قصد داریم تا در خصوص موضوع مهمی با نام چگونه در اولین قرار ملاقات، او را به خود جذب کنم، صحبت کنیم. به کمک چند تکنیک ساده شما می توانید هر فردی را در اولین قرار ملاقات، مجذوب خودتان کنید. ما در این مطلب در خصوص تمامی این نکات صحبت خواهیم کرد. علاقه مندان به این زمینه همچنین می توانند به مقاله “۵ دقیقه اولِ ملاقات با مشتری” برای مطالعه بیشتر رجوع کنند.

چگونه در اولین قرار ملاقات، او را به خود جذب کنم؟

وقتی افراد برای اولین بار در قرار ملاقات‌های حضوری شرکت می‌کنند، اصلی‌ترین موردی که ذهن آنها را مشغول می‌کند این است که تاثیری مثبت روی فرد مقابل داشته باشند و به گونه‌ای رفتار کنند که فرد مقابل آنها را فراموش نکند. نکاتی کاربردی برای رسیدن به این هدف وجود دارد که در ادامه‌ی مطلب به آنها می‌پردازیم.

جذب افراد در اولین قرار ملاقات

اولین قرار ملاقات حضوری چه شخصی باشد و چه کاری، هدف‌های مشخصی دارد. اکثر افراد به دنبال این هستند که در اولین برخورد با طرف مقابل، تاثیری مثبت داشته باشند و با نشان دادن چهره‌ای مناسب از خود، تصویر شخصیتی مناسبی در ذهن طرف مقابل ایجاد کنند. برخی افراد این امر را غیر ممکن و دشوار می‌دانند در حالی که با رعایت نکاتی ساده می‌توان اولین قرار ملاقات‌ها را به جلساتی مفید و به یادماندنی تبدیل کرد. در ادامه به بررسی برخی نکات کاربردی که بدین منظور گردآوری شده‌اند می‌پردازیم.

 

۱. صحبت کنید

قدم اول در قرار ملاقات این است که ترس را کنار بگذارید و شروع به صحبت کردن کنید. نباید از سوال پرسیدن و بیان عقاید خود بترسید. تا زمانی که شما صحبت نکنید، افراد نمی‌توانند شخصیت شما را شناخته و در حافظه‌ی خود ذخیره کنند.

صحبت کردن در اولین قرار ملاقات

۲. صریح و صادق باشید

نکته‌ی اساسی در بیان عقاید این است که آنها را با پرهیز از توهین به طور صریح بیان کنید. اکثر افراد با ترس از این که ممکن است دیگران از صحبت‌هایشان ناراحت شوند، صراحت را کنار می‌گذارند و در بیان عقاید محافظه‌کارانه عمل می‌کنند. سعی کنید عقاید خود را با کمال احترام بیان کنید، هر چند که ممکن است برخی افراد از دانستن آنها ناراحت شوند. این نکته را به یاد داشته باشید که مردم، افرادی را که عقایدی کمی مخالف جمع دارند را بهتر به یاد می‌سپارند. به کمک داشتن یک هوش کلامی بالا می توانید در اولین قرار ملاقات خود، به سرعت مخاطب را به سمت خودتان جذب کنید. برای تقویت چنین توانایی می توانید در دوره هوش کلامی موسسه ثروت آفرینان شرکت کنید.

۳. کمی غیر عادی باشید

در رعایت این نکته نیز باید کمال ادب را رعایت کنید. برای غیرمعمول بودن نیازی نیست که لباسی غیر عادی بپوشید یا رفتاری ناهنجارانه داشته باشید. همین که در پاسخ به سوالات ساده مانند احوالپرسی، خلاقیت به خرج دهید و جواب‌های جالب و بعضا با شوخی بیان کنید، تصویری به یاد ماندنی از شما در ذهن مخاطب ثبت خواهد کرد.

زبان بدن در اولین قرار ملاقات

۴. زبان بدن را فراموش نکنید

زبان بدن یکی از موارد مهم در تمامی جلسات و مذاکرات حضوری است. باید در انتخاب حرکت‌ها، نحوه‌ی نشستن، نحوه‌ی احوالپرسی و دست دادن و موارد این‌چنینی با وسواس زیاد برخورد کنید و در تمامی این کارها، اعتماد به نفس را نشان دهید. به طور مثال، محکم دست دادن، راست ایستادن و ارتباطات چشمی در زمان صحبت کردن و در زمان گوش دادن، تصویری با اعتماد به نفس از شما ایجاد می‌کند. شما همچنین می توانید اطلاعات تکمیلی بسیار مناسبی را در این زمینه از مقاله “راز های زبان بدن” به دست بیاورید.

۵. احساسات فرد مقابل را تحریک کنید

یک شاعر معروف به نام Maya Angelou در جایی می‌گوید: “مردم آن چیزهایی که شما گفته‌اید و آن کارهایی که شما انجام داده‌اید را فراموش می‌کنند. اما هیچ‌گاه نمی‌توانند تاثیری که بر احساسات آنها داشته‌اید را از ذهن پاک کنند.” اما چگونه احساسات افراد مقابل را تحریک کنیم؟ برای این منظور کافی است خود را مقداری آسیب‌پذیر نشان دهید. به طور مثال به اشتباه مطلبی را عنوان کنید و عذرخواهی کنید. کاری کنید فرد مقابل لبخند بزند، در مورد گذشته‌ی او سوالاتی بپرسید،‌ یک خاطره تعریف کنید یا یک بحث داغ را در مکالمات پیش بکشید.

احساسات در اولین قرار ملاقات

۶. به خوبی به حرف‌های مخاطب گوشی کنید

به جز مهارت بالا در صحبت کردن، خوب گوش دادن نیز تصویری مناسب از شما به جا می‌گذارد. زمانی که فرد مقابل در حال صحبت کردن است، با دقت و علاقه‌ی زیاد به صحبت‌های او گوش دهید. فراموش نکنید که افراد احساسی که در آنها به جا می‌گذارید را فراموش نخواهند کرد و شما با خوب گوش دادن احساس اطمینان و اعتماد به نفس را در طرف مقابل ایجاد می‌کنید.

۷. لبخند بزنید

لبخند زدن چهره‌ی شما را به یادماندنی‌تر می‌کند و بعلاوه، نشان می‌دهد که شما از این قرار ملاقات راضی و خشنود هستید و طرف مقابل نیز به طبع لبخند شما، لبخند خواهد زد و از این قرار ملاقات خاطره‌ی خوبی در ذهنش ثبت خواهد شد.

۸. سوال بپرسید و خود را مشتاق نشان دهید

سوال پرسیدن در مورد صحبت‌های فرد مقابل نشان می‌دهد که به او اهمیت می‌دهید و موضوع مورد بحث برای شما جذاب است. سعی کنید در مورد خود شخص هم سوالاتی بپرسید و نشان دهید که به شناختن او علاقه دارید. کنجکاو بودن یکی از خصوصیاتی است که باعث می‌شود افراد شما را فراموش نکنند.
صمیمیت در اولین قرار ملاقات

۹. افراد را با اسامی خطاب قرار دهید

وقتی مخاطب اسم خودش را از بان شما بشنود و بفهمد که آن را به یاد دارید، به این نتیجه می‌رسد که شما به او و صحبت‌هایش اهمیت می‌دهید. اسامی افراد با شخصیت آنها گره خورده است و استفاده از اسامی، نشان‌دهنده‌ی اعتبار دادن به شخصیت طرف مقابل است.

 

سخن پایانی

ما در این مطلب به صورت کامل به نکات بسیار مهمی اشاره کردیم تا به سوال چگونه در اولین قرار ملاقات، او را به خود جذب کنم، پاسخ دهیم. به کمک رعایت این نکات شما این فرصت را پیدا می کنید تا در همان اولین قرار ملاقات، افراد را به سمت خودتان جذب کنید. باید بدانید که می توانید برای برقراری یک رابطه موثرتر در همان برخورد اول، در دوره اصول و فنون مذاکره موسسه ثروت آفرینان شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی