0
تومان
0
تومان

چرا MBA رشته ای پر طرفدار است؟

چرا MBA رشته ای پر طرفدار است؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

()

ما در این قسمت از وب سایت ثروت آفرینان قصد داریم تا در خصوص این نکته صحبت کنیم که چرا MBA رشته ای پرطرفدار است؟ در ادامه در خصوص رشته mba، گرایش های آن و همچنین دوره mba بیشتر صحبت خواهیم کرد. علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله “چرا MBA ثروت آفرینان؟” مراجعه کنند.

 

اگر جزو کسانی هستید که برای اولین بار با اصطلاح MBA آشنا می‌شوید، و دغدغه دستیابی به قدرت، پول و مدیریت آن‌ها را دارید، با ما همراه باشید. موسسه ثروت آفرینان با 25 سال سابقه آموزش و پژوهش مستند در حوزه کسب و کار به نتایج عالی رسیده که در این مقاله در اختیار شما می‌گذارد. شناخت الگوی صحیح برای پرورش و پیاده‌سازی ایده‌هایتان کوچکترین خدمتی است که ارائه می‌شود. ابتدا با مفهوم این عبارت که به صورت مخفف نوشته می‌شود آشنا شوید.

آشنایی با MBA و اینکه چرا MBA رشته ای پر طرفدار است؟

آشنایی با رشته MBA

MBA مخفف عبارت Master of Business Administration می‌باشد که به معنی مدیریت ارشد کسب و کار است. این رشته، یک برنامه درسی است که با تمرکز روی خلاقیت و نوآوری دانش جویان آن‌ها را برای موفقیت در عرصه ی تجارت آماده می‌کند. در این کلاس‌ها دانشجویان با مهارت تفکر انتقادی و مهارت عملکردی که برای شناسائی، بررسی و ارزیابی مشکلات پیچیده موجود در کسب و کار آشنا می‌شوند. رشته MBA حدود هشتاد تا صد سال قدمت دارد. دانشگاه آکسفورد این رشته را در صدر رشته‌های پردرآمد قرار داده است و مدت10 سال است که در ایران تدریس می‌شود. اگر هنوز در انتخاب رشته مردد و سردرگم هستید، و به دنبال رشته‌ای پرطرفدارتر و پرسودتر هستید، در این صورت ما MBA را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در کشورهای پیشرفته سه رشته حقوق، پزشکی و MBA از استقبال بیشتری برخوردار هستند که رشته MBA در صدر آن دو رشته است. مهم نیست مدرک لیسانس شما از چه رشته‌ای باشد، شما می‌توانید با هر مدرک کارشناسی در این دوره‌ها ثبت نام کرده و مدرک بگیرید.

این رشته شامل 30 گرایش است که 4 گرایش اصلی آن عبارتند از:

  • مديريت بازاريابي و فروش (Marketing)
  • مديريت مالي و حسابداری (accounting)
  • مديريت سيستم‌هاي توليد و پروژه (Operation)
  • مديريت منابع انساني (Human Resources)
    و البته بعضی هم گرایش چهارم را مدیریت اقتصادی (economics) می‌دانند.

فارغ التحصیلی در این رشته، دو سال زمان نیاز دارد که شامل چهار ترم تحصیلی و 57 واحد درسی است. در هر ترم 14 واحد درسی برگزار که نهایتا باید 3 واحد پایانامه ارائه شود.

MBA مناسب چه کسانی است؟

این رشته برای چه کسانی مناسب است؟

اغلب افرادی که در رشته‌های مختلف فارغ‌التحصیل می‌شوند، به دنبال شغلی اجرایی و عملی هستند، اما اوضاع برای فارغ التحصیلان MBA فرق می‌کند. آنها طی این دوره به مهارت‌های مدیریتی دست یافته اند و توانایی رهبری یک تیم را دارند و از همان شروع تحصیل در بخش‌های مختلف دعوت به کار می‌شوند. ممکن است به عنوان مدیر بازاریاب، تولید، مالی و یا حتی مدیرعامل شرکتی استخدام شوند یا اینکه به عنوان یک کوچ، یا تحلیل گر بازار وارد کار شوند. این مدرک برای آن‌ها یک امتیاز است. کسی که نگاه مدیریتی دارد به خوبی می‌تواند از چم و خم کارها و مدیریت کارمندان بر بیایید.

دوره MBA سال‌هاست که در مجموعه ثروت آفرینان برگزار می‌شود و تعداد زیادی از این رشته فارغ‌التحصیل شده‌اند و در حال حاضر در بازار کار مشغول هستند. این رشته در دو سطح MBA و MBA+ برگزار می‌شود.

آشنایی با سطوح مختلف MBA

این دوره در دو سطح برگزار می شود

دوره اول ویژه فعالان کسب و کار MBA است؛

دوره دوم یا دوره (MBA+ ) ویژه مدیران و کارفرمایان خواهد بود؛

برای اینکه دوستان بزرگوار پر مشغله و یا ساکنین محترم شهرستان بتوانند از دوره‌ها بهره‌مند شوند، کلاس‌ها روزهای آخر هفته برگزار می‌شوند.

عناوین مختلف MBA

برای آشنایی بیشتر مختصری درمورد برخی عناوین دوره‌ها توضیح داده می‌شود:

استراتژی پیشرو: با شروع هر سال برای داشتن سالی پربار و ثروت نکات کلیدی و راهبردی در رابطه با شناخت بازار، پیش بینی‌ها و تفکر کاربردی آشنا می‌شوید.

شم اقتصادی: آشنایی با 19 تکنیک شگفت انگیز که ممکنن نیست تا به حال شنیده باشید و هر آنچه آینده مالی شما را تضمین کند را خواهید آموخت. افرادی که می خواهند به صورت تخصصی بر روی بهبود شم اقتصادی خود کار کنند، می توانند در دوره تخصصی شم اقتصادی ثروت آفرینان نیز شرکت کنند.

اصول و فنون مذاکره: اصولی برای شناخت موقعیت خود و مخاطب، و نحوه برقراری ارتباطی مؤثر و موفق طوری که همواره پیروز از میدان خارج شوید.

سخنوری و فن بیان: با استفاده از کلمه، جمله و صداها، افکار خود را به دیگران انتقال بدهید، طوری که آن‌ها تحت تاثیر شما قرار بگیرند.

سپاسگذاریم که تا پایان مقاله همراه ما بودید. برای آشنایی بیشتر با محتوای عناوین درسی می توانید به مقالات دیگر ما در سایت ثروت آفرینان مراجعه فرمایید.

 

سخن پایانی

ما در این مقاله به صورت کامل در خصوص MBA  و این که چرا رشته MBA رشته ای پرطرفدار است، صحبت کردیم. هم چنین نکات مهمی را در خصوص این رشته و دوره های تدریس شده در آن در اختیار افراد علاقه مند قرار دادیم. شما می توانید از این پس با شرکت در دوره جامع MBA ثروت آفرینان، به سادگی این علم مهم و به روز را یاد گرفته و به کمک آن، کسب و کارتان را تقویت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی