0
تومان
0
تومان

موفقیت کسب و کار؛ خلبان کسب و کار خود باشید

آنچه در این مقاله می‌خوانید

 

خلبان کسب و کار خود باشید

خلبان کسب و کار خود باشید

 

خلبان ساعت 10 صبح به مقصد مشهد پرواز داره. ساعت نزدیک 4 صبحه که سرویس شرکت جلو در خونه کاپیتان را سوار می کنه. ماشین که به سمت فرودگاه حرکت می کنه کاپیتان سرش رو به پشتی صندلی تکه میده سعی داره تا رسیدن به مقصد کمی استراحت کنه.

فضای فرودگاه تو اون ساعت شلوغی خودش رو داره. با رسیدن همه ماشین های کادر پرواز تیم به سمت هواپیما حرکت می کنه. کرو پرواز وارد هواپیما شده و روز کاری براشون آغاز میشه.

 

چک لیست

 

کاپیتان کار پرواز رو با یک چک لیست شروع می کنه. همه قسمت های هواپیما رو یکی یکی کنترل می کنه و دونه دونه تو اون چک لیست علامت می زنه. این علامت ها یعنی برای یک پرواز خوب آماده هستیم.

اولین موردی که یه خلبان باید ازش مطمئن باشه گواهینامه پروازه. مورد بعدی بیمه نامه پرواز هست که خلبان بعد از داشتن اون تو چک لیست یه علامت اضافه می کنه. بیمه نامه پرواز از مهمترین مدارک به حساب میاد.

بعد به ترتیب نشانگر سوخت، تجهیزات برقی، اهرم های فرود، سطح روغن، ملخ، موتور هواپیما، هر دو بال، بدنه هواپیما، دم هواپیما، سیسم سوخت و خیلی چیزهای دیگه بررسی میشه و تو چک لیست علامت می خوره.

در ادامه خلبان کسب و کار خود باشید می خوانیم

همه این کارها نزدیک به 4ساعت شایدم بیشتر وقت می بره هر موقع چک لیست پروازی همه قسمت ها تیک زده بشه یک خلبان می تونه برای یک پرواز موفق آماده بشه.

در این مدتی که خلبان داره برای یک پرواز بدون خطر آماده میشه شاید خیلی از مسافرهای اون پرواز هنوز به سمت فرودگاه هم راه نیفتاده باشن.

چک لیست در یک پرواز یکی از اساسی ترین و مهم ترین عوامل یک پرواز هست که نبودش برای پرواز ممکن هست هر مشکلی را به وجود بیاره.

 

حالا کسب و کار رو یک پرواز در نظر می گیریم. اگه قبل از راه اندازی یک کسب و کار چک لیست داشته باشیم قطعئا در کسب و کارمون موفق خواهیم شد.

طرح کسب و کار

 

دارا بودن یک طرح برای کسب و کار موفقیت شما را صد چندان می کند. شما باید بدانید پیش از قدم نهادن در هر مرحله چه انتظاری از سرمایه گذاری خود دارید. از عناصری باید در هر طرح کسب و کار مورد توجه قرار گیرند و نقاط کلیدی که باید در هر بخش از طرح شما گنجانده شوند آگاهی یابید.

 

نامگذاری کسب و کار

 

نامی مناسب برای کسب و کار خود انتخاب کنید. نام کسب و کار شما باید منحصر به فرد باشد، به راحتی به خاطر آورده شود و توصیف‌ کننده محصولات و خدماتی باشد که ارائه می ‌دهید.

انتخاب یک محل مناسب

 

درباره محل کسب و کار خود و چگونگی طراحی فضای آن تصمیم ‌گیری کنید. تمامی جوانب برای انتخاب یک محل را در نظر بگیرید.

فعالیت‌ های تجاری تحت کنترل

 

درباره قوانینی که بر فعالیت‌ های تجاری کلیدی مانند صادرات، واردات، بازاریابی و مدیریت کارمندان اعمال می ‌شود اطلاعاتی کسب کنید.

صنایع تحت کنترل

 

درباره اینکه چگونه بخش‌ های صنعتی خاص تحت کنترل قرار می‌ گیرند و کدام نوع از تعهدات تجاری مهم در این بخش‌ ها قرار دارند، اطلاعاتی کسب کنید.

مدیریت سرمایه

 

موفقیت کسب و کار شما به چگونگی برنامه، مدیریت و سرمایه شما بستگی دارد. اگر به دنبال دریافت کمک مالی هستید، چه وام راه‌اندازی و چه کمک هزینه دریافت کرده باشید، ضروری است که طرح کسب و کاری داشته باشید که به خوبی توسعه داده می شود.

کمک‌ مالی

پی ببرید که چگونه می‌ توانید کسب و کار خود را تامین مالی کنید.

مدیریت سرمایه

 

درباره مفاهیم مالی و چگونگی انجام وظایفی مانند بودجه ‌بندی، تحلیل مالی و دفتر داری اطلاعاتی کسب کنید.

ثبت کسب و کار

 

پرتلاش باشید، در اوایل فرآیند مراقب تمام مجوزها و اسناد مورد نیاز باشید. پس از اینکه این مرحله را تکمیل کردید، از الزاماتی مانند شماره تجاری، نام تجاری ثبت شده برخوردار خواهید بود.

 

مجوز و گواهینامه

 

درباره مجوزها و گواهینامه‌ های که برای شروع یا مدیریت کسب و کارتان به آن ‌ها نیاز دارید اطلاعاتی کسب کنید.

تمامی این موارد برای راه اندازی یک کسب و کار از الزامات سرمایه گذاری است هر کدام از این موارد را که بررسی کردید در یک چک لیست علامت بزنید و برای یک سرمایه گذاری خوب و پر سود آماده شوید.

 

ما در کنار کسب و کارتان هستیم.امیرحسین مظاهری سیف و تیم ثروت آفرینان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی