0
تومان
0
تومان

موثرترین روش برای موفقیت در زندگی

آنچه در این مقاله می‌خوانید

()

کارشناسان موسسه ثروت آفرینان بعد از مقاله راههای موفقیت در کسب و کار کدامند؟ که موضوع آن (زندگی نامه یک آدم موفق) بود، قصد دارد در این مبحث، موثرترین روش برای موفقیت در زندگی را آموزش دهند. در تمام دوره‌های که ما برگزار می‌کنیم همیشه تاکید بر این است که یاد بگیرید تو زندگی هدف داشته باشید. هدف و خواسته‌های واضح و مشخص؟! سعی کنید خودتون رو تو آینده ببینید؟! انقدر کار را تکرار کن، هر روز و هر شب، تا باور کنی که به خواسته‌هات می‌رسی. برای رسیدن به اهدافت نیاز نیست کارهای عجیب و غریب انجام بدی فقط کافی که قدم‌های کوچیک، ولی متوالی را برداری. یادت باشه که باید بزرگ فکر کنی ولی کوچیک شروع کنی؟! قدمهای کوچک تو را به هر خواسته‌ی می‌رساند. تنها کسی که میتونه جلوی تو را بگیرد؟! خودت هستی، هیچ دشمنی بیرون از تو وجود ندارد؟! تنها کسی که میتونه بهت کمک کنه؟! خودت هستی، هیچ دوستی بیرون از تو وجود نداره؟!

چطور یک آدم قدرتمند اثرگذار شوید

همه‌ی چیزهای که تو برای رسیدن به هدفت میخوای همین الان پیش رویت قرار داره. منتظر نباش تا همه‌ی شرایط مهیا بشه و بعد حرکت کنی؟! هیچ وقت این اتفاق نمی‌افته، اگر حرکت کنی همه چیز خوب و عالی میشه، با همین حرکت ساده، شرایط فراهم میشه، باور کن؟! همین امروز شروع کن، روزی یک صفحه کتاب بخون، روزی 30 دقیقه پیاده روی کن و روزی 20 دقیقه مناجات کن.

یادت باشه هیچ کسی کامل نیست؟! تو همین الانم خیلی خوبی، فوق‌العاده‌ی و تو بهترینی؟! خودت هم میدونی که تا به حال اگر با ایمان حرکت می‌کردی چیزهای بزرگی بدست می‌آوردی، ولی همیشه دنبال بهانه و توجیه بودنی، اگر حرکت می‌کردی، اگر گام‌های کوچیک و متوالی بر می‌داشتی؟! تا الان، یک کتاب خوب نوشته بودی؟! یا آهنگ خوب ساخته بودی؟! یک تخصص خوب بدست آورده بودی.
خیلی از افراد ایمانشان را از دست داده‌اند، اونا حرکت نمی‌کنند، خودشان را باور ندارند، خدا رو باور ندارند، بدنبال رشد و پیشرفت نیستند. همین آدما شغلی دارند که اصلا دوست ندارند؟! با کسایی ارتباط دارند که همیشه باعث ضعفشان می‌شوند؟! ولی بازم ارتباط‌شون را حفظ می‌کنند.

یک گاز یه حال خوب

وقتی که شما هدفی ندارید که برای بدست آوردنش حرکت کنید، دارید با سرعت هر چه بیشتر روحیه‌تان را نابود می‌کنید. یادت باشه وقتی حرکت می‌کنی که به هدفت برسی؛ وقتی صبح‌ها زودتر بیدار می‌شوی و شب‌ها دیرتر می‌خوابی؟! اون وقت دارید واقعا طعم زندگی واقعی می‌چشید، در غیر اینصورت تو یک مرده هستی که فقط داره نفس میکشه.

وقتی که به هر کدام از اهداف و خواسته‌هات می‌رسی استعدادهای بیشتری در درونت شکوفا میشه، قدرت‌هات رو توی خودت پیدا میکنی که قبلا نمی‌دونستی اونها رو داری؟! با رسیدن به اهداف و خواسته‌هات شخصیتت تغییر می‌کنه؟! تو به قدرت‌های خودت پی می‌بری، اعتماد به نفست بیشتر میشه، این یعنی خوشبختی؟! این یعنی زندگی؟! تصمیم بگیر که میخوای معمولی باشی یا عالی، میخواهی جز کدوم یک از آدمها باشی.

چند دلیل برای رسیدن به اهدافت پیدا کن و براشون حرکت کن و یادت باشه که هر چه قدر دلایل بیشتری داشته باشی؟! انرژی بیشتری برای حرکت کردن و رسیدن به اهدافت پیدا خواهی کرد.

موانع رسیدن به اهداف کدامند؟

اگر اونجایی که باید باشی نیستی، از وضعیتت راضی نیستی؟! یادت باشه که این موضوع هیچ ربطی به دولت، شرایط خانواده، شرکت، رئیس و کارمند ندارد. این فقط بخاطر خودته، اگر برای رسیدن به اهدافت حرکت نکنی؟! اونوقت مجبور میشی ابزاری بشی برای اینکه دیگران به خواسته‌هاشون برسند.

قبول دارم بعضی مواقع تو مسیر رسیدن به خواسته‌ها و اهدافتون، اوضاع سخت میشه، ولی مسائل و سختی‌ها جزی از زندگین، اومدن تا تو به خواسته‌هات برسی، اومدن تا خواسته‌هات رو واضع‌تر بشناسی، سختی‌ها و رنجها؟! دوستتون هستند.

اگر به گذشته فکر کنی متوجه میشی که بزرگترین پیشرفتها و موفقیت‌هات، موقعی به وجود اومدن که با تمام وجود به مشکل و رنج برخورد کردی و اونا نقاط عطف تو شدن.

رنج ها باعث پیشرفت تو شدن، اگر همیشه اوضاع بر وفق مرادت باشه تو هیچ وقت حرکت نمی‌کنی؟! مثل یک مرداب؟! فاسد میشی، متعفن میشی، اما یادت باشه باید مثل یک رود جاری باشی و برخورد کن به سنگها و موانع سر راهت.
برخورد کن، زخمی بشو؟! اما ناامید نباش،خسته نشو، نشین گریه کن، افسرده نشو، عصبانی بشو؟! اما توی خشم باقی نمان، بلند شو و باز حرکت کن؟! نفر آخر شدن خیلی راحته، فقیر بودن، تنبل بودن و بدبخت بودن خیلی راحته. تو بدنیا نیومدی که فقیر باشی، بدبخت و ضعیف باشی؟! از هر لحظه برای خوشبختی استفاده کن.

اصلا مهم نیست که قبلا چه کسی بودی از همین الان شروع کن و همه چیز را تغییر بده یادت باشه هیچ کس بجز خودت مسئول زندگی تو نیست. اولین قدم برای تغییر، پذیرفتن تمام مسؤلیت زندگیت است. اگر میخواهی منتظر کسی بمونی، هیچ وقت به جایی نمی‌رسی. وقتی حرکت میکنی نیروهای غیبی به کمکت میایند.

شرایط آدم ها و اتفاقاتی که میتونند تو را به هدفت برسونند به سراغت میایند. البته اگر با ایمان شروع کنی و منتظر کسی نمانی؟! هیچ وقت توی دایره راحتی خودت نمان؟! هر روز بدنبال چالشی جدید باش، هر روز بدنبال یاد گرفت یک مهارت تازه باش، بخواه یک کس بهتر باشی؟! کمی بهتر از دیروز باش، بخشنده‌تر، مهربون‌تر و با ایمان‌تر. زندگی ارزش‌شو داره، تو فقط یکبار به دنیا میایی، تو زندگی کن که بتونی به خودت افتخار کنی تا خدا به تو افتخار کنه.

طوری زندگی کن که موقع مرگت حسرت هیچ چیز را نخوری یادت باشه هر لحظه ممکن این فرصت زیبای زندگی رو از دست بدی. پس هیچ زمانی را به بطالت نگذاری؟! طوری زندگی کن که بعد مرگت از تو به عنوان یک قهرمان یاد کنند.

کسی که خوب زندگی کرد و زمین را جای بهتری برای زندگی دیگران کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی