0
تومان
0
تومان

غنیمت شمردن فرصت ها: با شم اقتصادی فرصت ها رو بقاپ

غنیمت شمردن فرصت ها

آنچه در این مقاله می‌خوانید

()

ما امروز تصمیم داریم در مورد غنیمت شمردن فرصت ها و اهمیت عمر، صحبت کنیم. چرا که همان طور که خودتان می دانید زمان با ارزش ترین دارایی انسان است و او برای این که بتواند به سعادت برسد باید روش استفاده درست از آن را بداند. از این رو، ما تصمیم داریم در ادامه این بحث به طور مفصل در مورد اهمیت غنیمت شمردن فرصت صحبت کنیم. به شما نیز پیشنهاد می کنیم که تا پایان این بحث با ما همراه باشید.

اهمیت غنیمت شمردن فرصت ها

 

اهمیت غنیمت شمردن فرصت ها

شعر در مورد غنیمت شمردن فرصت

همان طور که می دانید ادبیات فارسی، یک ادبیات پربار است و ادیبان فارسی زبان در مورد فضایل اخلاقی مثل استفاده درست از فرصت ها، سخنان پر بار بسیاری دارند و ما در ادامه یک مورد شعر در مورد فرصت طلبی ذکر می کنیم تا این موضوع بهتر روشن شود:

  • وقت را غنیمت دان آنقدر که بتوانی
  • حاصل از حیات ای جان این دمست تا دانی

حدیث در مورد غنیمت شمردن فرصت ها

ائمه نیز در این مورد سخنان پر بار بسیاری دارند. مثلاً حضرت علی (ع) در این مورد فرموده اند: از دست دادن فرصت ها مایه پشیمانی است.

ثروتمند شدن حاصل شم اقتصادی در زیر سایه یک دنیا تجربه است !

ثروتمند شدن حاصل از شم اقتصادی
اقتصاد یکی از مهمترین ارکان حیات یک کشور است و به همین دلیل حفاظت از آن در برابر تهدیدات بیرونی برای همه کشورهای جهان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اما این مهم برای کشور ما که لحظه‌ای از توطئه‌های اقتصادی دشمنان در امان نیست، اهمیت دوچندانی دارد.

یک مسئله ای که با آن مواجه هستیم؛ ارزش پول رایج کشور است. در دهه 90 ارزش پول کشورمان حدود 2000 واحد کاهش داشته است. به طور مثال سکه در سال 90 حدود 600 هزار تومان و در حال حاضر 15میلیون تومان است. این بیانگر افت شدید پول کشور است. برای اقتصاد کشور آینده خوبی دیده نمی شود. اگر برنامه ای در جهت حمایت از تولید طراحی نشود, شرایط بدتری از ونزوئلا خواهیم داشت. به همین خاطر باید مدیریت بازارها جدی در نظر گرفته شود و صاحبان کسب و کار هم با دیدی متفاوت به فعالیت های اقتصادی بپردازند و اینجاست که داشتن شم اقتصادی برای ما حائز اهمیت می شود.

شم اقتصادی چیست؟

غنیمت شمردن زمان

شم اقتصادی کلکسیونی از مهارت هاست که هر کدام به شیوه ای مستقل یا در کنار هم به ما کمک مي کند یک کسب و کار مطمئن و مادام داشته باشیم ! و اینکه شم اقتصادی یک مدل فکری و یک روش رفتاری است که به ایجاد، حفظ و توسعه ثروت ما را سوق میدهد.

هیچ کس دوست ندارد کسب و کار یک روزه، یک ساله یا ده ساله داشته باشد همه مشتاق این هستند که نام کسب و کارشان پر آوازه و ماندگار باشد، برای رسیدن به این مهم، یکسری اصول و قانون های پول درآوردن وجود دارند که قواعد و قوانین نانوشته کسب و کار نامیده می شوند. پول برای ما کار می کند یا ما برای پول !

عده ای تمام عمر برای پول کار می کنند منتظرند تا اتفاقی بیافتند و حال شان خوب شود و از وضعیت خود رضایت داشته باشند وعده ای دیگر از هیچ پول می سازند و آن را باز سرمایه ای برای پولسازی های کلان می نمایند و لذت پیروزی مدام را می چشند، دومی شیوه افرادی است که شم اقتصادی دارند!

چگونه شم اقتصادی خود را بالا ببریم؟

چگونه شم اقتصادی خود را بالا ببریم؟

داشتن شم اقتصادی نیازمند تجربه کردن بسیاری از مسائل است از جمله دنبال کردن اخبار سیاسی، اجتماعي و اقتصادی روز، وقتی از بازار هدف خود آگاه شوید دچار شکست های اقتصادی نشده یا خیلی کم و کنترل شده درگیر موانع خواهید شد و به این شیوه راحت تر می توانید در خرید و فروش ها ریسک کنید آن هم با قدرت سرمایه گذاری های موفق !
یک تعریف واحد برای شم اقتصادی شاید این باشد :

اشخاصی که دارای شم اقتصادی هستند این الگوها را به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از یک یا چند نفر از اشخاص تاثیرگذار زندگیشان آموخته اند. خانواده، دوست ها و خصوصا جامعه! با تمرین و تجربه اندوزی نیز می توان شامه اقتصادی را تقویت نمود.( اما در هر صورت آموزش دیدن حائز اهمیت است خصوصا آموزش اصولی چرا که ممکن است آموزش های غلط نه تنها شم اقتصادی به شما ندهد بلکه علت بد بینی های مکرر شما بشود!)

ثروت و تفکر ثروتمندانه

ثروت و تفکر ثروتمندانه

ثروت محصول توانایی انسان در تفکر است ! تفکرات ثروتمندانه، سبب احساسات ثروتمندانه میشود و هرچقدر حس ثروتمندی داشته باشید زندگی شما با خلق مهلت های جدیدتر رو به رو میشود.آدمایی که اندیشه ثروتمندانه دارند، از نخبه های درسی و یا نابغه هایی که می بینید نیستند، اختلاف عمده آنها دراین است که نسبت به اکثریت جامعه متفاوت فکر کردند.
ثروت آفرینی مهارتی است قابل یادگیری
دوستان عزیزسایت ثروت آفرینان ! آدمایی که ثروتمند شدند این موفقیتشان را یک پاداش الهي نمیدانند بلکه به این ایمان دارند که ثروت آفرینی یک مهارت است و یک مهارت قابل یادگیری است..

افراد هوشمند و دارای ثروت

همه ی ما به خوبی دسته بندی افراد را از لحاظ اقتصادی می دانیم، این افراد با خصوصیت هایی مانند جسارت و پشتکار و اراده، اعتماد به نفس، قابلیت ریسک پذیری، حس آينده نگری، مهارت کار گروهی، خلاقیت و نوآوری و از همه مهم تر قابلیت تولید پول، ثروت های بزرگ ایجاد ميکنند و جز ده درصد از افراد جامعه به حساب می آیندو توصیه شان این است که از داشتن آرزوهای بزرگ هراسی نداشته باشید.

اما افراد معمولی و پیگیر ثروت…

افراد معمولی و پیگیر ثروت

این افرادی که به شدت عجول، مقلد، محافظه کار بوده و همچنین به دنبال حجم پول بالا هستند،متاسفانه در تولید پول مدیریت لازم را به خرج نمی دهند که هیچ! برای اشتباهاتشان توجیهات غیر مسئولانه می آورند و جز اعتراض، برای تغییر در روند بهبود اوضاع هیچ حرکتی نمی کنند. تقریبا 40 درصد جامعه را شکل می دهند و مبنای مشکلات و ناتواناییهای خود را بي‌پولي و عدم امکانات مالی مطلوب تلقی مي کنند .و همچنین اعتراف می کنند که :ما در فضایی تربیت شدیم که صرفا به دنبال گرفتن پول هستیم نه تولید پول.

چگونه ایجاد پول ایجاد می شود؟!

خصوصیات زیر می تواند منجر به ایجاد ثروت شود:

  • جستجوگری
  • ابتکار
  • به روز بودن
  • مدیریت منبع های انساني
  • قابلیت متقاعد کردن اشخاص
  • سخت کوشی
  • خستگی ناپذیری

اگر به دنبال ثروت و پول درآوردن هستید، باید قابلیت های تولید پول را بشناسید. سپس آن ها را در راستای تولید ثروت مثبت بکار ببرید.

قابلیت تولید پول براي هر کس منحصر به فرد است.

شم اقتصادی و کسب درآمد

  • مافیا

یکی از مهم ترين روشهای ایجاد پول قابلیت ایجاد رابطه مؤثر و شبکه های ارتباطی است که در اصطلاح عامیانه مافیا گفته می شود. این دیدگاه که :«حیف است توسعه کسب و کار به یک نقطه محدود شود.» خود یک روند پول سازی ست. بهتر است برای شبکه سازی به مقاله 8 اشتباه فاجعه بار در شبکه سازی مراجعه کنید.

  • اخلاق

خوشبینی ، خیرخواهی، خوشرویی و خوشحالی اینها ابزار کار ثروتمندان هستند. راستگویی، ایمان، درست‌کاری، سعی، کار زیاد، عقل سلیم راهنمای افرادی است به دنبال ازدیاد پول هستند. نگه داشتن احترام کسی که با او داد و ستد داریم از فوت و فن های افراد ثروت مند است .

  • سنجش جنبه های گوناگون قبل از شروع به کار

شم اقتصادی و پول درآوردن

قبل از هر تصمیم در کمال خونسردی باید جنبه های گوناگون کار را سنجید و بعد تصمیم محکمی گرفت.
منع اتخاذ تصمیمات اشتباه و مخرب در کسب و کار و ساختن مسیر درست .

  • یادگیری

یادگیری و به‌کارگیری روش‌هایی که ایده‌های تان را به سرمایه تبدیل می‌کند.نسخه شخصی خود را پید اکنید. با تبدیل ایده به پول، رویاتو دنبال کن
برای ثروتمند شدن به نسخه شخصی خود برای ایجاد ثروت پایدار دست پیدا کنید.

موسسه ثروت آفرینان در کنار شماست تا به راحتی بتوانید به نسخه ی شفابخش ثروت آفرینی دست یابید .
با لینک های موجود در تماس باشید و از مشاوران ثروت آفرینان کمک بگیرید!

سخن پایانی

ما در این مطلب سعی کردیم اهمیت غنیمت شمردن فرصت ها را به طور کامل برای شما توضیح دهیم و اگر شما احساس می کنید که در این مورد نیاز به مشاوره دارید پیشنهاد ما برای شما این است که در دوره مدیریت زمان سایت ثروت آفرینان شرکت کنید تا مهارت های لازم در این زمینه را به دست بیاورید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی