0
تومان
0
تومان

علل ورشکستگی در کسب و کار، غرق نشوید

آنچه در این مقاله می‌خوانید

علل ورشکستگی در کسب و کار

علل ورشکستگی در کسب و کار

شروع کسب و کار همیشه معایب و محاسن خاص خودش را دارد . هر کسب و کار گاهی در اوج و گاهی در فرود به سر می برد . مسلما همه انتظار دارند وقتی کاری را آغاز می کنند فقط سود نصیبشان شود و هیچ ضرری به آنها نرسد . ضرر کردن در کسب و کار یا ورشکستگی به علل مختلفی بستگی دارد .

ورشکستگی معانی زیادی دارد . واژه ورشکستگی را می توان درماندگی در کسب و کار معنی کرد . زمانی که دارایی ها کمتر از بدهی ها باشد ، برای کسب و کار ورشکستگی به وجود آمده است . اصطلاح ورشکسته برای بازرگانان بیشتر کاربر دارد .

عوامل مختلفی در ورشکستگی کسب و کار دخیل هستند . با شناخت علل ورشکستگی شاید بتوان از ورشکست شدن تا حدودی جلوگیری کرد . این اتفاق ناگوار اثرات فراوانی روی اقشار مختلف جامعه می گذارد. در اینجا به چند علت ورشکستگی می پردازیم .

عدم آگاهی

از علل ورشکستگی در کسب و کار عدم آگاهی است . آگاه بودن و شناخت داشتن از کسب و کاری که قصد شروع آن را داریم در موفق بودن آن کسب و کار بسیار تاثیر گذار است . وقتی ما به مساله ای اشراف نداشته باشیم و در آن زمینه مطالعه نکرده باشیم بی شک به بن بست خواهیم رسید .

گسترش دادن کسب و کار قبل از ثبات کاری

عامل بعدی در ورشکست شدن گسترش دادن کسب و کار است . وقتی قبل از اینکه موقعیت شغلی ما به ثبات برسد آن را بسط و گسترش می دهیم شک نباید کرد که با شکست مواجه بشویم . زمانی باید برای گسترش دادن فعالیت کسب و کاری خود اقدام کرد که موقعیت خود را در بازار سنجیده باشیم . لازم به ذکر است که اگر قصد چنین کاری را داشته باشیم باید آهسته و پیوسته این کار را انجام بدهیم . باید قدم به قدم پیش رفت .

غرق شدن در موفقیت های گذشته

از عوامل دیگری که می توان در علل ورشکستگی در کسب و کار نام برد ، باید به غرق شدن در موفقیت های گذشته اشاره کرد . عدم درک دوران موجبات ورشکستگی را فراهم می کند . بسیاری از کسب و کارها به دلیل عدم درک به ورطه ورشکستگی افتاده اند . یک فرمول یا یک راهکار را نمی توان برای مدت زمان زیادی استفاده کرد . نسخه های زمان رونق را برای زمان های رکود نمی توان به کار برد .

با شناخت علت های ورشکستگی در هر کسب و کار به صورت مجزا می توان ورشکستگی را از میان برداشت.

امیرحسین مظاهری با برگزاری سمینار سلاطین کسب و کار در روزهای دوشنبه در فرهنگسرای رسانه معجزه کارآفرین های موفق را تحلیل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی