0
تومان
0
تومان

امیر حسین مظاهری سیف – شاخص های رفتاری یک میلیارد را بشناسید:

برای خیلی از شماها پیش آمده که وقتی با یک انسان ثروتمند روبرو می شوید دنبال یک سری خصوصیات و رفتارهای خاص هستید. دائم کنش ها و واکنش های فرد را زیر نظر می گیرید و چشم از او بر نمی دارید. در نهایت هم زمانی از آن شخص دور می شوید یکسری جملاتی را می گویید که در توصیف موقعیت فعلی اوست. نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد واکنش کلامی و دیدگاه مشترکی بین عموم جامعه در مورد یک انسان ثروتمند وجود دارد :

….خدایی حقشه میلیاردر باشه. از دور معلومه که یک آدم حسابیه

….نگاه کن تو رو خدا. واقعا خدا پول رو به چه کسایی میده

….من از این بهتر لباس میپوشم

….وقتی حرف میزنه معلومه یه ثروتمند با سواده ها

…..حیفه این ماشین و موبایل و اون خانه ای که واسه این آدمه

و…….

اطمینان دارم خیلی از شماها دارید خاطراتتون در برخورد با یک میلیاردر موفق و جملاتی را که در مورد او با خود زمزمه کردید مرور میکنید و به احتمال زیاد یکی از جملات فوق را پیش خود گفته اید. علت چیست؟ چه عاملی باعث میشود شما یک انسان ثروتمند را با خصوصیات خاص بشناسید و در ذهن خود متصور کنید؟ جواب کامل شفاف و مشخص است: رفتارها و عادات

وقتی پیش خودتان میگویید این شخص پرستیژ یک میلیارد رو برقامت خودش سوار کرده است یعنی شما با دقت کردن در طرز رفتار و عادات روزانه او پی به این موضوع برده اید و توانسته اید شاخص های رفتاری برای سنجش وضعیت مالی اش تعیین کنید. این شاخص ها در طی یک فرآیند ذهنی و انتظاری بدست می آید و فرمول یکسان و تعریف شده ای ندارد و هر کسی در جایگاهی که قرار دارد میتواند بگوید فرد الف ثروتمند است و یا خیر.

به طور شفاف یعنی اینکه ممکن است فرد الف از نظر من یک میلیارد و دارای شخصیت اجتماعی و رفتاری والایی باشد اما از منظر شما او فقط شرایط مناسب مالی دارد و شخصیت اجتماعی چندان شایسته ای نداشته باشد.بنابراین ما در پاره ای شاخص سازی ها اشتراک و در پاره ای دیگر تهی از اشتراک هستیم.

امروز می خواهم ۹ رفتاری که تقریبا در برنامه روزانه همه ی ثروتمندان جای دارد و به گفته خودشان به عادات خوشایندی در زندگانی شان تبدیل شده به شما معرفی کنم. جالب است بدانیم اشتراکات فکری من و شما در مورد شاخص های یک انسان میلیارد چه میزان به هم نزدیک است. پس با من همراه باشید:

  1. ثروتمندان عادت دارند که اهداف خود را در اولویت قرار دهند

آنها روی اهداف خود تمرکز میکنند این تقریبا عادت ۶۲ درصد از افراد ثروتمند است. این افراد نه تنها روی اهداف خود تمرکز میکنند تا به ان دست یابند بلکه سعی میکنند اهداف خود را یادداشت کنند تا آنها را از یاد نبرند و دائما به آن فکر کنند. آنها اهداف را قابل دست یابی میدانند و برای رسیدن به آن تلاش میکنند.

  1. کارهای روزانه ی ثروتمندان از قبل برنامه ریزی شده است

حدوداً ۸۱ درصد از افراد ثروتمند در زندگی خود با برنامه ریزی پیش میروند در این برنامه ریزی لیستی از کارهای روزانه ای را که باید به آنها بپردازند را در اختیار دارند.

  1. افراد ثروتمند کمتر وقت خود را صرف تماشای تلویزیون میکنند

بله درست حدس زدید که افراد ثروتمند تلویزیون تماشا میکنند اما خیلی کمتر از دیگر افراد. آنها بیشتر وقت خود را صرف اهدافشان میکنند و البته بیشتر اوقات فراغتشان را صرف مطالعه میکنند.

  1. میلیارد ها کتاب خوان های قهاری هستند

آنها علاقه ی زیادی به کتاب خواندن دارند زیرا با خواندن کتاب به علم خود می افزایند. این افراد تقریبا روزی نیم ساعت مطالعه میکنند. شایدم بیشتر. یک مروری بر زندگانی این افراد چه در داخل ایران چه در خارج از ایران گواه خوبی بر این حرف است.

  1. ثروتمندان خوب گوش دادن را با کتاب های صوتی تمرین میکنند.

  1. از کار کردن خسته نمیشوند

افراد ثروتمند تقریبا به طور میانگین ۵۰ ساعت در هفته و یا بیشتر از این را صرف کار کردن میکنند و این کار کردن برای آنها بسیار جذاب و خوشایند است.

  1. سرمایه نزدیک به صفر؛ از شاخص های اولیه فعالیت ثروتمندان

بیشتر افراد ثروتمند از سرمایه ی اندک برای شروع کار و فعالیت استفاده کردند و آنها خودشان صاحب شرکت و یا تجارتی هستند
کورلی معتقد است که این افراد با شروع تجارتی که از خودشان سرمایه گذاری کردند معمولا ریسک پذیری بالایی دارند.

  1. افراد ثروتمند اهمیت زیادی به سلامت خود می دهند

آنها نه فقط به تغذیه بلکه به ورزش و فعالیت های فیزیکی هم اهمیت میدهند چون با ذهن و جسم سالم میتوانند تلاش خود را چندین برابر کنند. میلیاردرهای موفق تقریبا تمام عمر خود را به فعالیت های فیزیکی و اهمیت دادن به خوراک و تغذیه ی خود میپردازند.

  1. لبخند زدن از دیگر ویژگی های یک فرد ثروتمند است

آنها همیشه لبخندی بر لب دارند و این نشان از روحیه ی بالایی است که هم در کار و هم در زندگی آنها وجود دارد.

میبینید که عادات و رفتارهای یک ثروتمند خیلی هم عجیب و غیر قابل اجرا نیست. پس نوبت شماست که شروع کنید و تمرینات رفتاری یک میلیاردر موفق را استارت بزنید

راستی اگر از منظر شما ثروتمندان عادت های مشترک دیگری دارند حتما در پایان این مقاله به صورت پیغام در سایت به من اطلاع بدید.

شب و روزتان عالی و آفتابی