0
تومان
0
تومان

رویاهات را بشناس

آنچه در این مقاله می‌خوانید

حمید فرضی موسس نخستین فرانچایز اکوسیستم در ایران است. در این سایت قصد داریم زندگینامه آدم‌های که در تبدیل کردن رویاها به واقعیت موفق بودند را گردآوری کنیم. اگر شما هم علاقه دارید جزء این دسته از آدم‌ها باشید، این مقاله رو به دقت مطالعه کنید. تیم ثروت آفرینان در مبحث قبلی با موضوع تقویت هوش کلامی – مالی، به بررسی نقاط قوت، ضعف و چگونگی تقویت آن پرداختند. بدانید برای تبدیل رویا به واقعیت باید آن را روی برگه‌ی بنویسید و برایش برنامه‌ریزی داشته باشید و هر روز آن را تکرار کنید تا اون رویا به واقعیت تبدیل شود. برای شروع به گذشته خود و کارهای که انجام داده‌اید و مسیری را که طی کرده‌اید، برگردید و از خودتون بپرسید که چه کارهای انجام داده‌اید و از چه کارهای لذت برده‌اید. تو زندگی چه شخصیت‌های را الگو خود قرار داده‌اید خصوصیاتی که اون فرد داشته و در شما انگیزه ایجاد کرده را بنویسید. این کار باعث میشه اون خصوصیت را در خودتان پرورش دهید.

ویروس های ذهنی را رها کنید

برای شروع هر کاری از خودتان بپرسید که تا الان چه کارهای مفیدی انجام دادید. رویاهاتون رو نقاشی کنید. همین کار را حمید فرضی انجام داد و موفقیت بزرگی در حوزه کسب و کار خود بدست آورد. برای رسیدن به رویاهاتون، موانع و مشکلاتی که باعث میشه جلوی پیشرفت شما را در رسیدن به هدفتون بگیرد را از سر راه بردارید.

بنابراین برای رسیدن به موفقیت باید اصولی و با برنامه‌ریزی پیش بروید. برای خودتان زمان تعیین کنید مثلا من تا 5 سال دیگر حتما باید به این نقطه از هدفم رسیده باشم. برای اینکه به موفقیت برسید باید شروع کنید و کار امروز را به فردا نگذارید و اقدام کنید.

برای شروع کسب و کاری که در ذهن دارید شاید در ابتدا انجام آن سخت و غیر ممکن باشد ولی اگر مثبت اندیش و آینده نگر باشید، قطعا با تمرین و پشتکار زیاد به خواسته‌تون می‌رسید. اما زمانیکه مدام با فکر کردن به چیزهای منفی، ذهن خود را عادت بدهید، این افکار در رفتار، عادات و شخصیت‌تان اثر می‌گذارند.

از رویاهات لذت ببر

در لایوی اینستاگرام دکتر مظاهری با حمید فرضی که یکی از بزرگ‌ترین استارتاپ‌های ایران است، به موضوع چگونگی تبدیل رویا در کودکی و رسیدن به موفقیت تا بزرگسالی پرداختیم. حمید می‌گوید که در سال 1387 کلاس‌های کارآفرینی را درسمینارهای دکتر امیر حسین مظاهری سیف گذرانده.

مطالب این کلاس‌ها و سخنان دکتر باعث شده که بتواند مجموعه نقاشی را بنیانگذاری کند. حمید می‌گوید: فعالیتش در حوزه نقاشی رشد چشمگیری داشته و توانسته رویای که در ذهن، بچه‌ها است را به واقعیت تبدیل کند.

کار بگونه‌ی می‌باشد که بچه‌ها رویاهاشون را نقاشی می‌کنند و برای آقای فرضی می‌فرستند و ایشون نقاشی بچه‌ها را به عروسک، لوازم التحریر و لباس تبدیل می‌کند. هدفش از این کار این است که با خلق رویای یک کودک یعنی آنچه که در ذهنش دارد، عین آن را به واقعیت تبدیل کند.

همچنین او می‌گوید که از تک‌تک شکست‌هایم تجربه به دست آوردم و دوباره تلاش کردم، خیلی تحقیق می‌کردم، این پشتکارم باعث شد که من جزء محدود استارتاپ‌های باشم که محصول فیزیکی تولید می‌کند زیرا اکثر استارتاپ‌ها یا خدمات دارند یا کلا فرایند آن‌ها تحت وب است.

رمز موفقیت خود را در این میبیند که قبل از اینکه به چالش برخورد کند، برای آن برنامه‌ریزی دارد و احتمال آن را می‌دهد، بنابراین با کمترین هزینه از ظرفیت‌های تولید، استفاده می‌کند با تولید توضیح شده، کارها را پیش می‌برد.

دکتر در لایو، ازش می‌پرسد که برای 5 سال آینده چه برنامه‌ای دارد. گفتند که سفارش از کشورهای خارجی و درخواست نمایندگی از چند تا کشور را دارند و قصدش افزایش زیرساخت‌های تولیدی است. یکی از برنامه هایش این است که اپلیکیشن نقاشی را با فضای بسیار عالی و جدیدی شروع کند.

حمید فرضی می‌گوید اولین بار رویاهای که در ذهن داشتند را از دکتر یاد گرفتند که چگونه مکتوب‌شان کند. قبل از شرکت در سمینارهای آموزشی آن حتی جرات نوشتن آنها را نداشتند.

اما الان کل برنامه‌ها و اهدافم را جای یادداشت می‌کنم که هر روز آنها را ببینم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی