0
تومان
0
تومان

راههای موفقیت در کسب و کار کدامند؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

در قدم نخست، بهتر است بدانید برای رسیدن به اهدافتان، باید به قابلیت‌ها و مهارت‌های که دارید، اعتماد داشته باشید. نکته حائز اهمیت، داشتن انگیزه زیاد برای رسیدن به مقصد است. بهترین راه برای شروع در هر کاری، کناره‌گیری از مواردی که شما را از اهدافتان دور می‌کند، حتی شده دوستانتان را عوض کنید و با افراد جدیدی دوست شوید. اکثر مردم به دنبال رموز موفقیت در کسب‌ و‌ کار هستند و نمی‌دانند از کجا شروع کنند، البته موفق شدن از نظر هر کسی متفاوت است. بنابراین برای نتیجه بخش بودن در کار باید راهکارهای موفق شدن و چگونگی شروع یک مذاکره تجاری را یاد گرفت. توصیه می‌شود کارتون را عاشقانه دوست داشته باشید و از تمام لحظاتی که برای پیشرفت در آن کار وقت می‌گذارید، لذت ببرید. این علاقه و پشتکار باعث پیشرفت شما می‌شود و در نتیجه خدماتی که ارائه می‌دهید برای دیگران جذاب خواهد بود. بنابراین برای دستیابی به هر موقعیت و شرایطی در زندگی دانستن اصول و فنون مذاکره لازم است. اکنون ما قصد داریم در این مقاله شما را با یکی از افرادی آشنا کنیم که با یک ایده جالب توانسته است پرسنال برندینگ بزرگی شود.

رمز موفقیت 20 میلیون دلاری حمید

حمید سپیدنام یکی از افراد موفق است که برای رسیدن به هدفش جنگیده تا به موفقیت بزرگی رسیده و توانسته یکی از بهترین‌ها تو حیطه پرسنال برندینگ شود.

حمید در یک خانواده فرهنگی بزرگ شده و حدود 21 سال تو حوزه وب سایت و دیجیتال مارکتینگ فعالیت داره، فارق‌التحصیل رشته کامپیوتر بوده و مدرک تبلیغات گوگل را از انگلیس گرفته، همچنین رئیس هیئت مدیره کاسپید هستش (شرکت نرم افزاری که تولید سایت و برنامه نویسی سایت انجام می‌دهد) و در حال حاضر حدود 11 سال است که فعالیت خود را در مسترتیستر شروع کرده.

در یکی از لایوهای اینستاگرامی که با دکتر مظاهری داشت، می‌گوید؛ روزها و سالها هیچ درآمدی نداشته و از جیب هم گذاشته و با توجه به این سختی‌ها می‌خواست برای شروع ثابت کند که تجارت الکترونیک جواب می‌دهد و از فیسبوک شروع کرد.

شروع به کارش اینچنین بوده؛ در همایشی که دکتر ایرج جمشیدی حضور داشتن و اهداف مسترتیستر را شنیدن، از این ایده خیلی استقبال کردند و همین باعث سکوی پرتابش به روزنامه آسیا شد. بعد از آن فعالیت خود را نیز در اینستاگرام شروع کردند.

شاید خیلی‌ها فکر می‌کنند که مستر الکی پیشرفت کرده و یک شبه به این رتبه رسیده؟! ولی باید بدانند که حمید در صحبت‌هایش اشاره می‌کند که بعضی شبها تا صبح بیدار بوده و 6 صبح خوابیده.

همچنین می‌گوید: من هنوز هدف دارم، می‌دانم زحمت و سختی داره، برای کلیپ‌های که ضبط می‌کنم واقعا زحمت می‌کشم، مخصوصا کلیپ زعفرانم که خدا رو شکر در عملکرد دفتر بازاریابی سازمان ثبت شده، البته اگر بنام من ثبت شود؟! من هدفم خیلی بزرگه برای آینده نقشه‌های بزرگتری دارم و اتفاقات خیلی خوبی در انتظار من است.

اولین باری که خواستم این برند را شروع کنم فکر نمی‌کردم که به اینجا برسم و اولش میخواستم که کاسپید بزرگ شه ولی آروم آروم تصویر بزرگ‌تر شد. البته من تا به اینجا رسیده‌ام، کسی من رو حمایت نکرده و خودم ساختم، نتیجه زحماتم بوده، من به جز یک پدر و مادر خوب و لطف خداوند که در تمام مراحل زندگیم شامل حالم بوده و زحمات شبانه روزی‌ام، هیچگونه پارتی نداشتم. ناگفته نماند با یک سری بی‌مهری‌ها روبرو شدم و بخاطر هدف بزرگم با آنها کنار اومدم.

دکتر مظاهری تو لایو ازش پرسیدند که چطوری ایده مسترتیستر به ذهنت رسید، می‌دانید جوابش چه بود؟ شاید شما دوست عزیز همین افکار و حالات را داشته باشی ولی بدنبال شکوفا شدنش نمیری، پس خوب بخوان و بهش فکر کن که نفر بعدی قطعا تو هستی؟!

حمید می‌گوید؛ از بچگی می‌دانستم که با بقیه تفاوت دارم و در 7 سالگی در مدرسه بخاطر شکل ظاهریم که همکلاسی‌هایم می‌گفتند، چه چشم‌های زیبای داری؟! فهمیدم با بقیه فرق دارم، در بعضی موقعیت‌ها از اسم پدرم سواستفاده می‌کردم؟! همین تفاوت‌ها باعث شد که در سن پایین پتانسیل ایده‌پردازی و خلاقیت را در خودم رشد بدم، بنظرم برندینگم یک نوع جنبه ذاتی داره که تونستم کاتالوگ بزنم.

من برای تبلیغات کم نمیزارم، شده ماشینم رو می‌فروشم و خرج تبلیغاتم می‌کنم. زمانی که با آقای کاظمی شروع کردیم برای آگهی زدن، اولین کار این بود که یک بیلبرد سر میدان پارک گذاشتیم، انقد از این کار لذت می‌بردم که خودم با تبلیغمان عکس می‌گرفتم. خیلی خوشحال بودم و با حس خوبم زندگی می‌کردم.

اولین روزای شروع کار من و کاظمی در یک شرکت 5 نفره خاک خرده بود که از همون روزهای اول براش می‌جنگیدیم. یک روز احساس کردم که مشهد برای من کوچیکه و به تهران اومدم و اتفاقی با دکتر علی اکبر جلالی آشنا شدم و تو سخنرانی من حضور داشت و منو برای همایش تجارت الکترونیک تو برج میلاد تهران دعوت کرد.

در همایش‌هایم با سردار رویانیان، دکتر امیرحسین مظاهری سیف، دکتر شهریار شفیعی و با ایرج جمشیدی آشنا شدم که دوستای جدید خیلی به من کمک کردن و جا دارد از محبت‌های تک‌تک‌شان تشکر کنم.

توصیه من به کسانی که قصد شروع کاری را دارند، این است، در کسب و کار پیشنهادهای وسوسه انگیز به شما می‌شود؛ دنبال پول‌های یک دفعه‌ی نباشید، مثلا یک درصد از شرکتت را به نام من کن؟! میلیاردی میاد تو حسابت؟! همیشه آینده نگر باشید.

دکتر مظاهری سیف به عنوان کسی که 26 سال کار علمی انجام داده، می‌گوید: تعداد برندهای پرسنال برندینگ به تعداد انگشتان دست است. برند حمید سپیدنام را به عنوان اولین و بهترین برند معرفی می‌کند. زیرا بقیه برندها چیزی را می‌فروشند ولی در این برند یک ایده فروخته می‌شود و تا الان ندیده که کسی همچین برندی را بفروشد.

ناگفته نماند دکتر از برنامه هتل اسپیناس حمید، احساس غرور می‌کند و می‌گوید امیدوارم اهداف ملی بدنبال داشته باشد و موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی