0
تومان
0
تومان

دعا و نیایش با خدا

آنچه در این مقاله می‌خوانید

در این نوشتار سعی داریم از زوایای متفاوت به مقوله دعا بپردازیم واهمیت دعا را در زندگی انسان با زبانی ساده و عامیانه برای شما عزیزان شرح دهیم. لازم است بدانید که همه­‌ی اشیا و موجودات اطرافمان و حتی اعضای بدنمان، دارای نوعی درک و شعور می‌باشند. بنابراین شیوه‌ی نگرش، گفتار، فکر کردن و احساسی که در افراد وجود دارد، نوعی انرژی مثبت را در محیط اطراف ایجاد کرده و او را به سوی امور دنیوی و معنوی سوق می‌دهد. همانطور که میدانید، تمام امور در دست قدرت لایتناهی خداوند و مشیت اوست. انسان با دعا و نیایش به درگاه ایزد،‌ از درگاهش الطاف و رحمت را به سوی خود جذب میکند تا به امنیت و آسایش برسد. خداوند در قرآن می‌فرماید: مرا بخوانید تا شما را اجابت کنم. انسان با ارتباط با خدا، چنان نیروی معنوی می‌گیرد که باعث تجدید امید،‌ تقویت اراده و آزاد شدن استعدادهای بزرگش می‌شود. لزا دعا و نیایش به درگاه خداوند تأثیر زیادی در قوه نفس انسان دارد. دعا، اعتماد به نفس و قدرت انسان را افزایش داده، اضطراب و نگرانی را کم می‌کند،‌ باعث احساس امنیت و آرامش در دل مؤمن می‌شود. همچنین انسان هنگام نیایش احساس می‌کند که به خدا نزدیک­تر شده و دارای پناهگاه مطمئن و باقدرتی است‌. همین احساس، باعث به وجود آمدن اعتماد به نفس، امنیت،‌ آرامش، نشاط و توانمندی در درون او می‌شود.

آیه قرآنی

در این میان، انسان‌های مؤمن و رشد یافته­‌ی هستند که با اتصال به منبع هستی‌ و اتکا به نیروهای معنوی و الهی، از قدرت روحی فوق‌العاده‌ای برخوردارند.

نمونه بارزش، مهندس امیرحسین مظاهری سیف که در هنگام راز و نیاز با معبود خویش، با چنان آرامش و اخلاصی، خود را از تمام اضطراب‌ها و دلبستگی‌های دنیوی رها ساخته که بتواند با خدای متعال عالم راز و نیاز کند. وی در این دعا و نیایش با خدا، توانست این آیه را به خداوند هدیه کند.

همچنین مهندس در اکثر سمینارهایش از برکات این آیه که با لطف خداوند متعال وارد زندگیش شده، اشاره کرده. جالب است بدانید که داستان نوشتن آیه را در کتاب غلبه بر ورشکستگی شرح داده و خوانندگان این کتاب هر موقع در سمینارهای مهندس مظاهری شرکت می‌کنند، از برکت آیه فوق در زندگی‌شان صحبت می‌کنند.

اللهم الرزقنا رزقاً

حلالاً طیباً سهلاً سریعاً توپولاً واسعاً

و جعلنا من الاغنیا والشاکرین و الموثرین

باذنك و قدرتک و رحمتك

يا ارحم الراحمين

الحمدلله رب العالمین

خدایا روزی مرا روزی حلال پاک آسان سریع توپول وسیع قرار بده

به اراده و قدرت و رحمت خودت

ای بخشنده ترین بخشنده

شکرت ای خدای جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی