0
تومان
0
تومان

در برابر بحران های پیش روی انسان بترسیم یا خوشحال باشیم؟!!

بحران های پیش روی انسان چیست؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

()

تهدید یا فرصت، مسئله این است. شما کدام را می‌ بینید؟ چه عاقبتی در بحران‌ های 99 منتظر شماست؟

با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و مشکلات و بحران های پیش روی انسان ایجاد شده؛ در دنیای اقتصادی، بسیاری از مشاغل ولو شغل‌های رسمی، دستخوش تغییرات خواهند بود. چه بسا کارمند محوری جای خود را با دنیای دیجیتال تعویض کند؛ و نیروی انسانی بیشماری در این شرایط، کار خود را از دست بدهند. تحقیقات اتاق بازرگانی در نیمه اول اسفند 98 نشان بدی دارد از ریزش و از بین رفتن بیش از 40% کسب و کارهایی که تا بهمن 98 سرپا بوده‌اند. اما چه در پیش رو داریم؟

اما، قدرت دنیای دیجیتال و الکترونیک باید در این شرایط منفی و بروز ویروس و بیماری و قرنطینه شدن افراد در منزلشان، بتواند جلوی این حباب عظیم بیکاری را بگیرد. باید بتوان برای تمامی مشاغل و حرفه‌های تعریف شده برنامه‌ای ویژه طراحی کرد.در واقع حضور فعلی ویروس کورونا و شاید موارد مشابه دیگر در آینده، یک فرصت است؛ تا با دیدگاهی وسیع‌تر، سریع‌تر به فکر توسعه بازار کسب و کار و تغییر نگرش سنتی خود شویم.

آشنایی با بحران های پیش روی انسان

در برابر بحران های پیش روی انسان چه برنامه ای دارید؟

اما شما برای نو شدن و تطبیق با بازار جدید چه برنامه‌ای دارید؟ غرغر کردن و خمیازه کشیدن در رختخواب؛ یا تبدیل تهدید به فرصت و جا گذاشتن رقبا؟

با افتخار به شما می‌گوییم، تیم ثروت‌آفرینان با توجه به ماموریت خود نیز در این روزهای سخت، قصد دارد تا با انتقال نتایج تحقیقات انجام شده در مراکز معتبر مانند اتاق بازرگانی و ایجاد بینش متناسب با تحول ، در حفظ شغل و شکوفائی استعدادهای مالی‌تان موثر باشد. بطور مثال؛ روش‌های بازاریابی که در سال 1398 جواب میداد دیگر جواب نخواهد داد یا بسیار ضعیف خواهد شد. شما بهتر می‌دانید، بازاریابی در زمان‌هایی مثل شیوع کورونا، که رفتار مشتری و تمرکز او تغییر می‌کند باید متناسب با آن تغییر کند. لذا صاحبان کسب و کار باید برای توسعه و تقویت ماهیت رقابتی و تمایل به رهبری در هر فرد بالقوه که در کسب وکارشان اثرگذار است متمرکز شوند.

در واقع این شرایط، فرصتی ارزشمند برای کسانی که در زمینه بازاریابی‌های ورزشی، تبلیغات، رهبری تیم، فروش، کارآفرینی و هرکسی که ذهنی رقابتی و البته خلاق دارد، خواهد بود. آنچه امروز سرعت بیشتری گرفته است ارتباط‌های دیجیتالی است. ابزاری که عمیق در وضعیت روحی و روانی ما اثر دارد . مثلا، بخش عظیمی از انرژی ذهنی ما و توجه‌مان به غم و اندوه بازار دلار، توجه دارد. این موضوع به خودی خود برای ما نگران کننده است. و عاملی برای از بین رفتن انرژِی ذهنی و کاریمان می‌باشد. اما، در شرایط ابهام و سکون، شما بهترین و موفقترین فرد خواهید بود. چراکه، اکثر رقبای شما در این شرایط مبهم و تاریک دست از کار کردن کشیده و منتظر برطرف شدن ابرهای تاریک خواهند شد.

تاثیر بحران اقتصادی بر بحران های پیش روی انسان

انواع بحران های اقتصادی

در دنیای اقتصاد، کشورهای مختلف با بحران های اقتصادی روبرو هستند. هر کدام از این بحران ها می تواند روی فرهنگ، اقتصاد و امید به زندگی تاثیر زیادی بگذارند. انواع بحران های اقتصادی به طور کل به دو دسته بحران‌های موقتی و پایدار تقسیم بندی می شوند. تمامی بحران های اقتصادی جهان در این دو دسته قرار دارند.

تاریخ بحران های اقتصادی جهان

جهان از ابتدا تا به کنون با بحران‌های مختلفی روبرو بوده است. هرکدام از این بحران ها بخش زیادی از اقتصاد کشورها را با اختلال روبه رو کرده است‌. در تاریخ بحران های اقتصادی جدیدترین و طولانی ترین بحران اقتصادی به قرن ۲۰ بر می گردد این بحران با سقوط بسیار زیاد سهام آمریکا آغاز شد و به تمامی کشورها انتقال یافت. بسیاری از بانک ها تعطیل شدند و کارخانجات با تعدیل نیرو روبرو شد.

بحران های جهانی و بحران های پیش روی انسان

بحران اقتصادی یکی پس از دگیری بعد از جنگ جهانی به مردان تحمیل شد در این دوره تولید ناخالص داخلی آمریکا به شدت کاهش پیدا کرد و بیکاری به بیشترین میزان اوج خود رسید.

سومین بحران اقتصادی در زمان جنگ کره ایجاد شد در این بحران اقتصادی، رکود چشمگیری در کشورهای مختلف به وجود آمد. آینده اقتصادی کشورها بسیار نابسامان بود.

پیامدهای بحران اقتصادی جامعه شناسی

پیامدهای بحران اقتصادی جامعه شناسی بسیار زیاد است. به طوری که یاس و ناامیدی در کشور غالب می شود. مردم انگیزه ای به مشارکت و فعالیت های مختلف ندارند. احساس پوچی در آن ها رخ می دهد که می تواند برای آینده یک کشور بسیار خطرناک باشد. این موارد بحران های پیش روی انسان است که می تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد.

از مشکلاتت یک فرصت بساز

جمله معروف شوماخر که در پاسخ به این سوال که رمز موفقیت تو چیست گفت بود وقتی سرپیچ یا هر جایی که همه ترمز می‌کنند من گاز می‌دهم را بیاد بیاورید. الان هم بخشی از رقبای شما در کمای فکری هستند؛ شما چه می‌کنید؟

آشنایی با راه های رهایی از بحران های پیش روی انسان

بیایید برای یک بار هم که شده از درون مشکلات فرصت را بیاییم و خلق اثری مثبت داشته باشیم. شما میتواند روزهایی که درمنزل قرنطینه شده‌اید برنامه‌هایی برای شادی و سرگرمی و رشد فردی و توسعه کسب وکار داشته باشید مثلا فیلم شکست‌ناپذیر را از سایت ثروت آفرینان دانلود کنید و بطور جمعی ببینید؛ و با حل تمرینات آنرا به یک بازی گروهی تبدیل کنید. همچنین می‌توانید از وبینارها برای تغذیه فکری و خود بهره ببرید، حتی حرفه‌ای‌تر و بزرگتر فکر کنید و یک دوره مجازی MBA را بردارید و با سایر شرکت کنندگان وارد چالش و رقابت شوید. این‌ها زمانی انجام میشود که رقبای شما در حال غُرغُر کردن و بدتر کردن حال خودشان هستند.

اجازه بدهید از تکنیک”تصویر بزرگ” استفاده کنیم.

در شرایط فعلی افراد جامعه به دو دسته خریدار و فروشنده تقسیم شده‌اند. خریداران به دلیل همان نقطه ابهام موجود، دست به خرید نخواهند زد. چرا که، از واقع و ارزشمند بودن قیمت‌ها اطمینان حاصل نکرده‌اند؛ و از طرفی فروشندگان نیز به دلیل عدم داشتن آگاهی از آینده اقتصادی، و اینکه آیا بعد از کم شدن بحران می‌توانند شرایط شغلی خود را توسعه دهند یا خیر؟ از فروش خود دست خواهند کشید. اما، افراد موفق از این روزها به عنوان فرصت استفاده کرده و با توجه به دنیای دیجیتال می‌توانند، راه حل‌های بهتر و بهینه‌ای را طرح‌ریزی کنند. و با حل مسئله‌هایی که همه را بهت زده کرده ثروت تولید کنند. یادمان باشد که اکثر برندهای بزرگ امروز از دل بحران‌های اقتصادی 1930 ، 1948 یا حتی 2008 متولد شده‌اند و این یک فرصت طلائی است برای تو که بتوانی آنرا ببینی و بسازی.

وبینار چه کمکی می‌کند؟

یکی از راه‌های ایجاد یا توسعه کسب و کار، یافتن راه‌حل برای مشکلاتی است که دیگران از حل آن عاجز مانده‌اند؛ لذا مطالعه و آموزش دیدن همراه با تفکر در سکوت به شما ایده و راه‌حل خواهد داد، خصوصا وبینارهای حمایت شده یا برنامه دار.

این وبینارها که در حوزه بازاریابی ، طراحی کسب و کار ، شم اقتصادی ، اصول مذاکره و … برگزار می‌شود فرصتی طلائی است تا افرادی که به دنبال تعالی فردی و کسب و کارشان هستند، تهدید بزرگ را به فرصت طلائی تبدیل کنند.

شما چه می‌کنید ؟ چه برنامه‌ای دارید؟

شاید وبینار برای برخی واژه‌ای جدید باشد، اما این ابزار تقریبا جدید به شما امکانی منحصر بفرد می‌دهد.

از بحران های پیش روی انسان نجات پیدا کنید

هر جای کره خاکی که باشید، می‌توانید در وبینارها حضور داشته باشید. بدون تاخیر، بدون تحرک!

وبینار در واقع ترکیبی از کلمات وب و سمینار است. این نوع روش ارتباطی، یک نوع برگزاری کلاس‌های سخنرانی، آموزشی، کسب و کارو… است، که از طریق اینترنت بدون نیاز به حضور اشخاص در یک مکان مشخص است. کافی است هر فرد یک سیستم کامپیوتر، گوشی موبایل، یا تبلت داشته باشد؛ که از طریق اینترنت بتواند به کلاس ملحق شود و به صورت آنلاین حتی درون منزل خود، از این شرایط بهره‌مند شود. در صورت آنلاین نبودن فرد، در زمان برگزاری وبینار، می‌توان برنامه را به صورت ضبط شده تهیه و استفاده کرد. اما، حسن وبینار زنده این است که شخص شرکت کننده در پایان سمینار از مدرس یا سخنران سوالات خود را پرسیده و اظهار نظر خود را عنوان می‌کند.

یکی از حسن‌های دیگر وبینار این است که یاد میگیرید و ایده می‌گیرید که حتی در تعطیلات جلسات کاری را با افراد بدون محدویت مکانی و حتی کرونائی برگزار کنید. اصولا در وبینار تعامل بهتر بین سخنران و شرکت‌ کننده‌ها برقرار می‌شود.

زمان وبینارها معمولا 45 تا 60 دقیقه خواهد بود. البته امکان برگزاری در دقایق بیشتر نیز وجود دارد. اما اینکه در تایمی مختصر بتوان موارد را به نحو احسنت بیان کرد از بهترین ویژگی‌های وبینار است.

به شما پیشنهاد می‌کنیم هم اکنون برای این مدت برنامه‌ریزی کنید و از یک پلن تجربه شده که زندگی بیش از 120 هزار ایرانی را از سال 1387 تغییر داده است و تجربه بیش از 19 فرد چهره سرشناس اقتصادی مانند مرحوم عسگر اولادی ، ظهیری (بنیانگذار مهرام) عظیم زاده ، مرتضی سلطانی (بنیانگذار زرماکارون) و … برای خود تبدیل به سکوی پرش کنید.

بحران های پیش روی انسان

بحران های پیش روی انسان بسیار زیاد است. این انسان است که باید بتواند در برابر بحران های مختلف مقاومت نشان دهد. بحران های اقتصادی پیش روی انسان از جمله این موارد است.

نتیجه گیری

در صورتی که شما علاقه به کسب اطلاعات مختلف در ارتباط با روش های مقابله با بحران های پیش روی انسان دارید، می توانید در دوره mba و شم اقتصادی که در سایت ثروت آفرینان وجود دارد، شرکت کنید.

به امید دیدار شما در باشگاه ملی جنگنده‌های اقتصادی ایران

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی