0
تومان
0
تومان

جذب ثروت میلیاردی با هوش کلامی

جذب ثروت میلیاردی

آنچه در این مقاله می‌خوانید

()

تا چند سال قبل مردم درک درستی از واژه هوش نداشتند و آن را در کلمه «IQ» یا بهره هوشی خلاصه می‌کردند. اگر خبر قبولی فرزند یکی از آشنایان در مدرسه تیزهوشان به گوشمان می‌خورد به حال او غبطه می‌خوردیم. اما «Howard Gardner» روانشناس و پژوهشگر دانشگاه «Howard» در سال 1970 با انجام یک تست روانشناسی روی کودکان بااستعداد، به نتایج جالبی دست یافت. در این مقاله، به چگونگی جذب ثروت میلیاردی با هوش کلامی می‌پردازیم.

نظریه هوش چندگانه گاردنر

هوش، در دنیای روانشناسی موضوع بحث‌برانگیزی بوده و در علم روانشناسی تعریف دقیقی از هوش، اجزای هوش و روش اندازه‌گیری آن وجود ندارد. اما نظریه‌هایی درباره هوش وجود دارد که معروف ترین آن‌ها، نظریه هوش گاردنر است.

براساس این نظریه، محدوده گسترده فکری افراد، تنها به یک ظرفیت محدود نمی‌شود و انواع مختلفی از هوش مثل موسیقیایی، برون‌فردی و… برای آن وجود دارد. یادگیری این نظریه به شما کمک می‌کند تا نقاط قوت خود را پیدا کرده، آن‌ها را تقویت کنید و به کار ببندید.

مهارت کلامی

استفاده از کلمات جهت به اشتراک گذاشتن اطلاعات با سایر افراد مهارت کلامی است که‌ شامل ارتباط گفتاری و نوشتاری می‌شود.

وضوح گفتار، حفظ آرامش و تمرکز، مودب بودن و رعایت برخی از قوانین اساسی آداب، همگی به روند ارتباط کلامی کمک می‌کنند. هدف از مهارت کلامی، تعریف واقعیت، سازماندهی، تفکر و شکل دادن به نگرش هاست.

راه‌های تقویت هوش کلامی

اگر علاقه‌مند هستید مهارت‌هایی که در این مقاله اشاره شد را در خود تقویت کنید؛ باید هر روز یادداشت خاطرات روزانه خود را یادداشت کنید، مطالعه کنید؛ مطالعه کردن باعث افزایش دایره لغات شما می‌شود و به شیوا سخن گفتن شما کمک می‌کند، از جمع‌های کوچک خانوادگی شروع کنید و به صحبت با افراد بپردازید کم کم این اجتماع را بزرگتر کنید و در مباحت جدی‌تری مشارکت کنید، برای خود بلند بلند کتاب بخوانید این کار باعث بالا بردن اعتماد به نفس در شما می‌شود، جدول حل کردن باعث تقویت حافظ کوتاه مدت و در صورت ادامه دادن آن باعث تقویت حافظه بلند مدت می‌شود، بلند بلند با خود صحبت کنید با کمک این روش اعمتاد به  نفس شما بالا می‌رود و می‌توانید کلمات به صورت درست و با صدای رسا ادا کنید.

اهمیت هوش کلامی در جذب ثروت

تا به حال شده در یک روز که جلسه بسیار مهمی دارید از اتاق جلسه خارج شوید و بعد از فکر کردن به این نتیجه برسید که اگر از کلمات بهتری یا لحن گویاتری استفاده می‌کردید نتجیه بهتری برای تیم شما حاصل می‌شد. رابرت کیوساکی سخنران و کارآفرین آمریکایی هوش مالی را به پنج دسته تقسیم می‌کند:

  • کسب پول بیشتر

هر میزان که درآمد بیشتر باشد؛ هوش مالی شما نیز بیشتر است. درآمد بالا و هوش مالی با هم ارتباط مستقیم دارند.

  • حفاظت از پول

بهینه‌سازی هزینه‌های کار موردنظر، نشان‌دهنده ضریب بالای هوش مالی است.

  • بودجه‌بندی و برنامه‌ریزی برای پول

باید با هر میزان درآمدی که دارید بتوانید چالش‌های مالی خود را حل کنید و از هر حقوق دریافتی خود هر ماه 10 درصد از آن را پس‌انداز کنید. برای این کار باید اهداف کوتاه مدت تعیین کرد. بودجه‌بندی صحیح و داشتن یک برنامه مشخص برای نوع استفاده از پول، مسیر جذب ثروت را هموار خواهد کرد.

  • اهرم کردن پول

در اهرم کردن پول، سودآوری شما به سرمایه‌گذاری ارزش بیشتری دارد.

  • ارتقا آگاهی مالی

مطالعه و بالا بردن اطلاعات در زمینه‌های مالی به شما کمک می‌کند بتوانید هوش مالی خود را افزایش دهید.

تقویت هوش مالی

افراد با هدف‌های مالی مختلف، علاقه‌مند به افزایش هوش مالی خود هستند فردی به دنبال درآمد بیشتر است، فردی توانایی پس‌انداز کردن ندارد و فرد دیگری به دنبال فروختن اجناس خود با قیمت بهتری است. این سه هدف کاملا با هم متفاوت هستند. اکثر افراد تصور می‌کنند هوش مالی یعنی خرید کردن اما این تصور اشتباه است. شما براساس نیاز بازار باید بدانید چه زمانی بخرید و چه زمانی بفروشید.

روش‌های زیر به شما کمک می‌کند هوش مالی خود را تقویت کنید:

مطالعه و آموزش

استفاده از تجربیات افراد موفق

تمرکز بر مسائلی که توانایی تغییرشان را دارید

شبکه‌سازی

سرمایه‌گذاری فردی

سخن پایانی

پیام اصلی این مقاله حول محور جذب ثروت میلیاردی با هوش در کلام است تا بتوانید در مذاکره‌های که مربوط به کسب‌وکار یا زندگی شخصی‌تان است موفق شوید. برای اینکه مذاکره شما خوب پیش برود؛ باید موقعیت خود و طرف مقابل را به خوبی تجزیه و تحلیل کنید، به موقع تصمیم بگیرید و توانایی دفاع از حقوق خود را داشته باشید.

برای خرید دوره هوش مالی روی لینک زیر بزنید:

دوره هوش مالی 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی