0
تومان
0
تومان

برای افزایش بهره وری شخصی از فرصت ها سوءاستفاده کنید!

افزایش بهره وری شخصی

آنچه در این مقاله می‌خوانید

()

امروز می‌خواهیم در مورد افزایش بهره وری شخصی صحبت کنیم. شاید این مفهوم در وهله اول برای شما تازگی داشته باشد و اگر از شما بخواهیم که بهره‌وری را توضیح دهید؟ نتوانید تعریف درستی به ما ارائه بدهید. اما جالب است بدانید که این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و درک آن می‌تواند مزیت‌های بسیاری برای انسان داشته باشد. از این رو ما سعی خواهیم کرد که در خلال این بحث آن را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم. به شما نیز پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان با ما همراه باشید.

بهره‌ وری شخصی چیست؟

بهره وری شخصی چیست؟

 

بهره‌وری واژه‌ای است که می‌تواند معانی بسیاری را در بر بگیرد و معمولاً در حوزه‌های متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما بهره‌ وری شخصی فقط در مورد بازده مربوط به یک فرد در طول یک مدت خاص، صحبت می‌کند. جالب است بدانید که در دهه‌های اخیر بسیاری از نهاد‌ها و سازمان‌ها از طریق توجه به موضوع افزایش بهره‌ وری شخصی توانسته‌اند کیفیت عملکرد خود را به طور قابل ملاحظه‌ای ارتقا دهند و تحولات مثبتی را به وجود بیاورند. به طور مثال می‌توان به راهکارهای بالا بردن بهره‌وری در انرژی اشاره کرد که خیلی مورد استقبال جامعه قرار گرفت و مزیت‌های بسیاری به دنبال داشت.

مهمترین عامل در افزایش بهره‌ وری شخصی چیست؟

مهم ترین عامل در افزایش بهره وری شخصی

افزایش بهره‌ وری شخصی امری مفید است اما تحقق یافتن چنین امری به هیچ وجه کار ساده‌ای نیست و برای دست‌یابی به آن باید برنامه‌ریزی‌های دقیق و حساب شده‌ای تدوین شود. به همین دلیل ما قصد داریم در این قسمت به عوامل افزایش بهره‌ وری شخصی اشاره داشته‌ای باشیم تا شما بیش‌تر این مقوله را درک کنید و آن‌ها عبارتند از:

  1. استخدام کارمندان خلاق و نوآور
  2. تعیین اهداف رقابتی
  3. اولویت‌بندی اهداف
  4. حمایت و پشتیبانی از اعضا سازمان

محسن کریمی: بسیاری از افراد موفق امروزی می‌دانند که چطور از کمترین زمانی که در اختیار دارند بیشترین بهره را ببرند. در ادامه ۸ راهکار برای افزایش بهره‌ وری شخصی را با هم مرور می‌کنیم. متخصصانی که در زمینه توانمند سازی افراد برای کسب بهره‌ وری بیشتر فعالیت می‌کنند معتقدند افرادی که بیشترین بهره را از کمترین فرصت‌ها می‌برند از یک سری اصول برای افزایش بهره وری شخصی پیروی می‌کنند. متاسفانه هیچگاه این اصول به ما تدریس نمی‌شود و بسیاری از ما هنوز هم بر اساس عادت‌های قدیمی و نادرست قبلی عمل می‌کنیم.

افزایش بهره وری شخصی در نهایت شما را به سمت ثروت آفرینی سوق می دهد.

۸ قانون برای مدیریت زمان و افزایش بهره وری شخصی

مدیریت زمان و افزایش بهره وری

  • ناپدید شوید

خودتان را در شرایطی تصور کنید که در یک اتاق دور از همه چیزهایی که حواستان را پرت می‌کنند فقط روی یک موضوع تمرکز کرده‌اید. شاید بگویید غیر ممکن است ولی امتحانش کنید. اگر عادت دارید که همیشه چند کار را همزمان با هم انجام دهید احتمالا این کار باعث رنجش خاطر شما شده است. تحقیقات هم نشان می‌دهند کسانی که اکثرا چند کار را با هم انجام می‌دهند، چندان این کارها را بخوبی انجام نمی‌دهند.

  • برای افزایش بهره وری شخصی با حواس پرتی مبارزه نکنید

بیش تر شدن بهره وری شخصی

کسانی که کارهایشان را به سرعت انجام می‌دهند با حواس پرتی مبارزه نمی‌کنند بلکه با تقسیم زمان خود به بازه‌های کوتاه سعی می‌کنند تا بیشترین تمرکز را در آن بازه زمانی داشته باشند. بنابراین آن‌ها همیشه از این که یک قدم دیگر در پروژه مهم خود جلو رفته‌اند ابراز رضایت می‌کنند. آن‌ها زمانی که بتوانند به یک سوال ساده پاسخ دهند احساس موفقیت می‌کنند و آن سوال این است: من امروز چه کاری را تمام کردم که برای من و سازمانی که در آن کار می‌کنم، مهم بوده است؟

  • ساده کردن

همان‌طور که Laozi از فیلسوفان چینی می‌گوید: “برای کسب دانش هر روز چیزی به دانسته‌هایتان اضافه کنید و برای کسب فرزانگی هر روز از آن‌ها بکاهید”. بنابراین جلوی کدام کار خود را می‌توانید بگیرید؟ عادت‌ها ما را به سمت انجام کارهایی که نیازی به انجام آن‌ها نیست هدایت می‌کنند. تلاش کنید قبل از انجام هر کاری این سوال را از خود بپرسید:‌ چرا انجام این کار مهم است؟ ایمیل‌ها و گزارشات خود را به حداقل میزان ممکن برسانید. خلاصه کردن کارها باعث صرفه‌جویی زمانی برای همه می‌شود.

  • ریتم خود را بیابید

بهبود بهره وری شخصی

فکر کردن را در صبح اول وقت انجام دهید. شاید خیلی وسوسه کننده باشد که ایمیل‌های خود را در ابتدای روز پاسخ دهید ولی مطمئن باشید وقتی به ۷۰ سالگی رسیدید به این که صندوق ورودی ایمیل‌هایتان را همیشه صفر نگه می‌داشتید افتخار نخواهید کرد. همیشه یک ساعت اول روز خود را به کارهای واجب‌تر و مهم‌تر اختصاص دهید. حتی اگر این یکی دو کار مهم را از شب قبل یادداشت کنید هم بسیار مفید است چرا که مغز شما بهتر متوجه می‌شود باید روی چه چیزی تمرکز کند.

  • خود را تقویت کنید

چه مقدار از زمان هر روز شما صرف انجام کارهایی می‌شود که در آن‌ها خوب نیستید؟ اگر به صورت فعال نقش خود را در فعالیت‌های روزانه تعریف کنید در این صورت به کارهای می‌پردازید که در آن‌ها بهتر هستید و حتی تلاش می‌کنید تا هر روز بهتر از قبل عمل کنید. به نظر شما اگر اوسین بولت بجای شرکت در دوی ۱۰۰ متر سرعت در مسابقات ماراتن شرکت می‌کرد باز هم تا این حد موفق می‌شد؟

  • مراقب باشید که ربات نشوید

مراقب باشید که ربات نشوید

در رابطه با زیادی بهره‌ ور بودن هم مراقب باشید. ربات‌ها بهره‌ ور هستند، وظایف را برعهده می‌گیرند و صنایع را رشد می‌دهند. بهتر است روی موثر بودن تمرکز کنید برای مثال روی مهم‌ترین وظیفه کار کنید که نیاز است بیشتر فکر کنید و خلاق باشید.

  • صادق باشید

گاهی اوقات این عادات خود ما است که دست و پای ما را برای انجام بیشترین کار در کمترین زمان می‌بندند. اگر اکثر زمان خود را در جلسه‌های طولانی مدت و کم نتیجه می‌گذرانید یا اگر به طور مداوم از یک وظیفه به سوی وظیفه دیگر در حال جابجایی هستید در این صورت در فضای کاری قرن بیست و یکم با تغییراتی که دارد دچار مشکل می‌شوید.

  • مقالات این چنینی را نادیده بگیرید

افزایش بهره وری شخص

شما هیچوقت اصل چیزی که نیاز دارید را انجام نمی‌دهید یا در زمان اختصاص داده شده انجام نمی‌دهید. اما اگر خواندن این طور مقالات را متوقف کنید و فقط کارتان را شروع کنید، آغاز خوبی برای انجام کارهای اصلی خواهد بود. این طور مقالات را متوقف کنید و فقط کارتان را شروع کنید، آغاز خوبی برای انجام کارهای اصلی خواهد بود.

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب به طور مفصل در مورد افزایش بهره‌ وری شخصی صحبت کردیم. اگر فکر می‌کنید که در این زمینه مهارت کافی ندارید، توصیه ما به شما این است که در دوره مدیریت زمان در سایت ثروت آفرینان شرکت کنید تا بیشتر با مبانی و اصول افزایش بهره‌ وری شخصی آشنا شوید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی