0
تومان
0
تومان

احد عظیم زاده

احد عظیم زاده تاجر فرش ایرانی

آنچه در این مقاله می‌خوانید

احد عظیم زاده متولد سال 1336 در شهرستان اسکو است. در هفت سالگی پدرش را از دست می دهد. شرایط مالی خانواده اصلا شرایط مناسبی برای زندگی نبوده است. روزها کار می کرده و شب ها درس می خواند. قالیبافی حرفه ای بود که او از آن کسب درآمد می کرد. او زحمات زیادی در زندگی متحمل شده است.

احد عظیم زاده

كارش را با به دوش كشيدن پشتي و قالي ‌هاي كوچك و بردن آن از اسفنجان يا اسكو براي فروش آغاز كرد. در آغاز كار از هر كدام از آنها يك يا دو تومان سود مي‌ كرد. پنج سال اين چنين سخت كار كرد. بسيار دشوار بود اما پشتكار و اعتقاد به هدف با توكل به خدا تحمل سختي‌ ها را آسان مي‌كرد. در 18 سالگي توانست 20 هزار تومان پس‌انداز كند، اما فشارها همچنان ادامه داشت تا اينكه مجبور به ترك تحصيل شد. در اين فكر بود كه سرمايه ‌اش را افزايش دهد تا بتواند كاري كند و در نهایت هم کاری کرد که منجر به ثروت آفرینی شد.

او مي ‌خواست يك كارگاه فرشبافي راه بيندازد. سراغ پسرعموي پدرش رفت و از او 20 هزار تومان قرض كرد و 60 هزار تومان هم از بانك وام گرفت. سرمايه‌اش جمعا شد 100 هزار تومان. وقتي اين پول دستش آمد تازه به فكر افتاد كه چه کاری انجام دهد. چه ايده جديدي داشته باشد. ماه‌ ها به کار فكر كرد.

او شنيده بود آلمان مركز تجارت فرش است. ويزا گرفت و به هامبورگ رفت و آنجا مستقر شد. به سالن‌ ها و انبارهاي فرش آنجا سرزد و با سليقه‌ ها آشنا شد. آنجا به او گفتند ثروتمندان براي خريد و فرش به سوئيس مي ‌روند. ويزاي 15 روزه سوئيس گرفت و به ژنو رفت. عظیم زاده زبان سوئیسی هم نمي ‌دانست. در هتل با تاجري آشنا شد. تاجر ايده اصلي را به او داد. ایده تاجر بافت فرش گرد بود. در آن زمان در ایران فرش گرد بافته نمی شد.

فرش گرد احد عظیم زاده

عظیم زاده با گرفتن ایده به روستای خودشان رفت و ساختمانی اجاره كرد. شروع به بافتن فرش گرد كرد و چند نمونه كه بيرون آمد سر و كله تاجران آلماني پيدا شد و تاجران به اسفنجان آمدند. در اولين معامله به عظیم زاده 6.5 ميليون تومان نقد پرداختند و شش ميليون تومان هم چك دادند.

سرمايه عظیم زاده که 100 هزار تومان بود و 80 هزار تومانش قرض بود در كارخانه اجاره ‌اي اين چنين سود كرده بود. صادراتش را به آلمان، ايتاليا، سوئيس، انگليس، بلژيك و ديگر كشورها آغاز كرد.او برای الهام گرفتن، از موزه فرش در کشورهای مختلف بازدید کرد. از طرح ها عکس می گرفت و از تلفیق طرح ها ایده نو ایجاد می شد. در مدتی که کار کرده بود به سلیقه مشتریان شناخت پیدا کرده بود.

عظیم زاده اصول کارش را بر پایه احترام به مشتری بنا کرده بود. او می گوید پیش مشتری مانند سربازی که جلوی یک تیمسار خبردار می ایستد با احترام خواهم ایستاد. برای ایجاد مشتری های وفادار می توانید به مقاله«طرز تهیه مشتری وفادار» مراجعه کنید.

در کار اتکای او اول به خدا و دوم به ایده، تفکر، پشتکار و ریسک پذیری خودش بوده و است. با سفر به کشورهای اروپایی ایده ساخت یک هتل به ذهنش خطور کرد. تمام مصالح این پروژه ساختمانی از خارج آمده است.

او 2 بار برنده تنديس الماس بزرگ ‌ترين بيزينس‌من جهان شد و بزرگ ‌ترين صادركننده فرش كشور انتخاب شده است. افتخارش یتیم نوازی است. جزء 100 کارآفرین برتر ایران است. احد عظیم زاده اشتغالزایی را دوست دارد. برای یادگیری راه های کارآفرینی و مدیریت می توانید در دوره mba سایت ثروت آفرینان شرکت کنید.

3 پاسخ

  1. باسلام و عرض ادب و احترام خدمت شما مدیران و پرسنل این سایت زیبا و پرمحتوا و علی الخصوص دوست عزیز و بزرگوارم استاد احد عظیم زاده که افتخار همکلامی و دوستی ایشان برای بنده بسیار راهگشا و پثمر ثمر بوده است و از افتخارات بنده صحبت کردن در مورد پشتکار و عظم راسخ ایشان در امور روزانه و کسب و کارش میباشد که بایستی سرلوحه هر کارآفرین هدفمند و خواستار موفقیت باشد.
    زنده باشی و برقرار و سایه ی پدری ات برسر کودکان پدرومادر از دست داده همیشه مستدام، دوست عزیزم احد جان ، در پناه خدا موفق باشی خیلی دوستت دارم…
    حسین مهدیخانلو
    MOHIE.IR

  2. باسلام و عرض ادب. از اساتید دانشگاه علوم پزشکی هستم‌ . میخواستم وقت ملاقاتی با جناب عظیم زاده بابت صحبت درباره پروژه ای داشته باشم‌. ممنون میشم زمانی در اختیار بنده قرار بدین. متشکرم. نمازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی