0
تومان
0
تومان

آیا می توان کار با دست خالی هم انجام داد؟

کار بدون سرمایه

آنچه در این مقاله می‌خوانید

()

امروز تصمیم داریم در مورد کار با دست خالی صحبت کنیم. البته، شاید این موضوع موجب شگفتی و حیرت شود چرا که خیلی از افراد جامعه تصور می کنند که برای وارد شدن به دنیا کسب و کار، حتماً باید یک سرمایه هنگفتی وجود داشته باشد. این در حالی است که عکس این موضوع بار ها ثابت شده است و از آن جایی که این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است ما قصد داریم در ادامه این مطلب به طور مفصل در مورد کار با دست خالی صحبت کنیم. به شما نیز پیشنهاد می کنیم که تا پایان این بحث با ما همراه باشید.

بررسی چگونگی شروع کار با دست خالی

بررسی چگونگی شروع کار با دست خالی

با توجه به این که امروزه تغییرات چشمگیری در دنیا کسب و کار به وجود آمده است، بستری فراهم شده است که تعداد مشاغلی که به سرمایه اندکی نیاز دارند، به صورت قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. به طور مثال نیز می توان به کسب و کار هایی اشاره کرد که در بستر اینترنت به وجود آمده اند. همان طور که خودتان می دانید اکثر این مشاغل نیاز به سرمایه هنگفتی ندارند. به عبارت بهتر اکثر کاربران اینترنت فقط با یک گوشی هوشمند، پول زیادی به دست می آورند.

البته، این نکته نیز قابل ذکر است که برای ورود به این حوزه داشتن یک سری مهارت هایی نیز الزامی است اما خوشبختانه این مهارت ها خیلی پیچیده نمی باشد و کاربران به راحتی می توانند آن ها را یاد بگیرند. برای موفق شدن در زمینه مالی، شما باید دانش مالی خود را افزایش دهید. این یک امر ضروری است. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله چگونه بی سوادی مالی منجر به شکست می شود مراجعه کنید.

به این منظور می توانید در دوره هوش مالی همین سایت شرکت کنید.

آیا شروع کسب و کار با دست خالی، شدنی است؟

شروع کسب و کار با دست خالی

همیشه لازمه ایجاد یک کسب و کار جدید، پول زیاد یا آشنایی با سرمایه گذار یا وجود یک بیزینس پلن بی نقص برای متقاعد کردن موسسه های اقتصادی نیست. گاهی یک ایده ناب یا حتی یک اراده آهنین راهی بسیار بیشتر از یک جیب پر از پول می رود. باور نمی کنید؟ به خواندن ادامه دهید. دوره شم اقتصادی می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

کارآفرینی بابک بختیاری

اولین داستان کسب و کار ما در مورد کسی است که با قرض شروع کرد و شش ماهه میلیاردر شد. بابک بختیاری در 28 سالگی با وجود 300 میلیون تومان بدهی آیس پک را پایه گذاری کرد. بابک از کودکی علاقه داشت با بستنی آب شده نوع جدیدی از خوراکی را ابداع کرد.

 

کارآفرینی بابک بختیاری

در سال 85، بابک بختیاری با وجود بدهی سنگین از طلبکارها مهلت خواست. سپس به همراه شریکش یک کسب و کار جدید را راه اندازی کرد. بختیاری نه تنها نقدینگی کافی برای باز پرداخت بدهی اش را از این راه تامین کرد بلکه در پایان سال صاحب یک برند میلیاردی نیز بود.او با سرمایه اولیه بین 5 تا 10 میلیون تومان در عرض شش ماه صاحب بیش از 120 شعبه در سراسر کشور بود. گستردگی کسب و کار بختیاری تنها به مرزهای کشور خلاصه نمی شد و توانست بیش از ده شعبه هم در خارج ایران احداث کند و هم اکنون بیش از 5هزار نفر زیر مجموعه این برند خوش نام هستند.

اگر این داستان را یک استثنا می دانید یا برایتان متقاعدکننده نیست، مثال بعدی یک نمونه مشهور جهانیست. داستانی که بارها و بارها گفته و شنیده شده و خواندنش خالی از لطف نیست؛

داستان شروع کار با دست خالی اولین دختر میلیارد دلاری جهان

اولین دختر میلیارد دلاری جهان

داستان اولین دختر میلیارد دلاری جهان. سارا بلیکلی (Sarah Blakely)، فردی است که توانست در ۲۷ سالگی و تنها با ۵۰۰۰ دلار، آن هم از محل پس اندازهای شخصی، برند اسپنکس (Spanx) را پایه گذاری کرد.
زمانی که ایده اسپنکس به ذهنش خطور کرد، بلیکلی یک نیروی ساده فروش بود که به صورت خانه به خانه ماشین فکس می فروخت. ایده اش این بود که با ایجاد تغییراتی در جوراب شلواری، لباس زیر جدیدی برای بانوان تولید کند.
در زیر می توانید عکسی از او در روزهای آغازین ایجاد اسپنکس ببینید، درحالی که محصولات را برای ارسال آماده می کرد.

او اسپنکس را با ۵۰۰۰ دلار سرمایه اولیه راه اندازی کرد و از محل فروش کالاهای اولیه، نقدینگی لازم برای رشد سریع شرکتش را فراهم کرد و به سرعت قراردادهای بزرگ بعدی را یکی پس از دیگری منعقد کرد. نکته جالب درباره بلیکلی این است که او هرگز به سرمایه گذار خارجی رو نیاورد و اکنون مالکیت صد درصد شرکتش را در اختیار دارد.

سارا بلیکلی از سال نخست شکل گیری برندش، با درآمدی معادل ۴ میلیون دلار، سودآور بود. در سال ۲۰۰۰، اپرا مجری معروف و محبوب تلویزیون آمریکا، اسپنکس را به عنوان محصول برتر سال مطرح کرد. پس از آن فروش اسپنکس رشد خیره کننده ای به خود گرفت. در آن سال درآمد شرکت بر ۱۰ هزار دلار هم بالغ شد.
در ۲۰۰۱ اسپنکس در فروشگاه آنلاین QVC عرضه شد و در کمتر از ۶ دقیقه ۸۰۰۰ واحدش فروخت و در نهایت در ۲۰۱۳ به اولین زن میلیاردر جهان تبدیل شد.

توصیه سارا بلیکلی به استارتاپ ها

توصیه سارا بلیکلی به استارت آپ ها

 

«یکی از راه هایی که برای شروع کار با دست خالی وجود دارد این است که سعی کنید خود را متمایز کنید. از چیزی که نمی شناسید واهمه ای نداشته باشید و اطمینان حاصل کنید که کار خود را متمایز از سایرین انجام خواهید داد.»
« فیدبک مشتریان را صرفا یک بازخورد ندانید. از آنها به عنوان راهی برای ارتقای محصول یا ایده کسب و کارتان استفاده کنید. اگر افراد تاثیرگذار بر ایده کسب و کار را فقط به دوستان و خویشاوندان و امثال اینها محدود کنید ایده های میلیون دلاری زیادی را از دست داده اید.»

تا زمانی که نگاه کنجکاوانه ای به اطراف خود دارید، به ایده های خود بها می دهید و با ایمان به نتیجه کار دشواری راه را برای خود هموار می کنید، موفقیت پیش روی شماست شماست و اگر تلاش کنید حتماً می توانید در شروع کار با دست خالی موفق شوید.

سخن پایانی

ما امروز به طور مفصل در مورد کار با دست خالی صحبت کردیم. در آخر نیز توصیه مان این است که در دوره mba سایت ثروت آفرینان شرکت کنید با جدید ترین متد هایی که برای کار آفرینی با دست خالی طراحی شده است، آشنا شوید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

یک پاسخ

  1. حسن این کارو کرد حسین اون کار کرد
    تقی این کارو کرد نقی اون کارو کرد
    صدتا از این چیزا شنیدم اخرش ام واسه ۲زار موندیم یه وام میخوام بگیریم ده تا کوفت وزهر مارمیخوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی