0
تومان
0
تومان

آیا صدای رسا دارایی گرانبهایی است؟

صدای رسا

آنچه در این مقاله می‌خوانید

امروز می خواهیم در مورد صدای رسا صحبت کنیم تا بتوانیم برای این پرسش که صدای رسا چه ترکیبی است؟ یک پاسخ مناسب بیابیم. چرا که معتقدیم کسانی که یک صدای رسا و زیبا دارند بهتر می توانند، با دیگران ارتباط برقرار کنند و در زندگی اجتماعی خود موفق تر هستند.

منظور از صدای رسا چیست؟

منظور از صدای رسا چیست؟

منظور ما از صدای رسا یک صدا صاف و بدون مشکل نیست و در واقع منظور مان نحوه بیان جملات است. اگر به درستی انجام شود، می تواند تأثیر کلام افراد و میزان اعتماد به نفس آن ها را، به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهد. از آن جایی که در حال حاضر اهمیت زیادی دارد، یک سری مؤسسه هایی دایر شده اند که نحوه تقویت صدا را به خوبی آموزش می دهند.

چگونه یک صدای رسا و زیبا داشته باشیم؟

چگونه یک صدای زیبا و رسا داشته باشیم؟

از آن جایی که صدا رسا داشتن، مزیت های بسیاری دارد کارشناسانی که در این حوزه فعالیت می کنند راه هایی متعددی را برای تقویت صدا پیشنهاد داده اند. مهم ترین آن ها به شرح ذیل است:

  1. تلفظ درست کلمات

یکی از راه کار هایی مهمی که برای تقویت صدا وجود دارد، این است که افراد باید سعی کنند که تلفظ درست کلمات را یاد بگیرند.

  1. خواندن با صدای بلند

تمرین برای داشتن صدای رسا

تمرین خوانندگی با صدای بلند یکی دیگر از راه کار هایی است که برای تقویت صدا بسیار مؤثر است.

  1. شمرده صحبت کردن

شمردن صحبت کردن نیز یکی دیگر از راه کار هایی است که برای تقویت صدا بسیار مفید است. این کار می تواند تأثیر کلام فرد را به صورت قابل ملاحظه ای افزایش دهد.

می توانید به مقاله «تفاوت صحبت کردن کارآفرینان موفق با آدم‌های معمولی» مراجعه کنید.

صدای رسا داشتن، چه ضرورتی دارد؟

صدای رسا داشتن چه ضرورتی دارد؟

صدای رسا، واضع و نافذ، دارایی گرانبهایی است که شاخص شخصیت، منش و سواد بسیاری از افراد می‌باشد. فراگیری مهارت فن بیان، ابعاد گسترده‌ای دارد. از همه مهمتر اینکه: کسی که می‌خواهد بیان و سخن خود را تغییر دهد، باید در گام نخست، طرز تفکرش را عوض کند تا با منطق محکم و سخنان بجا و زیبا، ارزش‌هایش را به دیگران بشناساند. کسی که عزمش را جزم کرده تا سخنش را اصلاح کند، باید اول از او بخواهید که با علاقه شروع کند. سپس عادتها و ویروسهای ذهنی مزمن گذشته را از خود دور کند که باعث بیان ناپسند او شده‌اند.

بنابراین اطمینان داشته باشید کسی که بهبود فن بیان در اولویت‌هایش است، قطعا به هدفش می‌رسد. داشتن تفکر مثبت حاصل نگرش به خوبی‌ها بوده؛ اینکه فردی بخواهد با تمرین و شرکت در دوره‌های آموزشی سخنرانی و اعتماد به نفس با پشتکار در بهبود بیان خویش فعالیت کند، باید باور داشته باشد در هر سن و سال و مرتبه اجتماعی که هست می‌تواند پیشرفت کند.

دکتر امیرحسین مظاهری سیف در سمینارهایش به این نکته اشاره می‌کند که برای هر کاری پشتکار و ممارست داشته باشید، همچنین یکی از ابزارهای کارآمد و تعیین کننده در هر فعالیتی، نظم و ترتیب است. دکتر تاکید می‌کند که این عادت پسندیده‌ی نظم فکری را در خود تقویت کنید و ذهن خود را به دقت برنامه ریزی نمایید.

برای تقویت اعتماد به نفس، باید باورهایتان را اصلاح کنید؟!

صدای رسا

همانگونه که می‌دانید سخنرانی و اعتماد به نفس مهارتی اکتسابی است که با تلاش و پشتکار تقویت می‌شود و برای کسب آن مانند سایر فنون باید تمرین کرد. داشتن سلامت عمومی بدن، تغییر باورها، تجسم خلاقانه و مهمتر از همه میزان آگاهی به موضوع مورد نظر میزان اضطراب و دلهره را کمتر می‌کند و اعتماد به نفس را بالا می‌برد.

تیم ثروت آفرینان در مقاله قبلی با موضوع کوچ چگونه می‌تواند به ما مشاوره بدهد؟ به این نکته اشاره دارد که کوچ باید به افراد اهمیت دهد و با آنها محترمانه رفتار کند. زیرا توجه و همدردی تاثیر چشمگیری بر مجموعه دارد. با توجه به این مبحث بعد از نیاز به یک کوچ، برای چگونگی برگزاری سمینار خوب به داشتن اعتماد به نفس و مهارت سخنرانی، نیاز است.

تهیه دوره کوچینگ را به شما پیشنهاد می کنیم.

بنابراین برای اینکه بتوانیم مهارت Speech and confidence بالایی داشته باشیم باید آگاهی و علم خود را بالا ببریم تا از میزان اضطراب و دلهره بکاهد. برای تقویت علم خود از هر وسیله‌ی ممکن، از قبیل کتاب، فیلم، صحبت با دیگران، شرکت در سمینارهای انگیزشی، تحقیق و تفکر باید کمک گرفت.

سعی کنید در هر حالت و وضعیتی آرامش خود را حفظ کنید، زیرا هیچ چیز به اندازه دستپاچگی و اضطراب، مانع خلاقیت، موفقیت و تاثیر کلام بر شنونده نمی‌شود. یقین داشته باشید که خجول‌ترین افراد هم میتوانند با تمرین و پشتکار، بر این نارسایی فائق آیند. لذا باید از موقعیتهای اضطراب آور و غیرضروری اجتناب کرد و توان خود را برای کارهای مثبت، صرف و ذخیره نمایید.

 

از موانع مهم در ارائه سخنرانی و اعتماد به نفس کدامند؟

چگونه صدای رسا داشته باشیم؟

یکی از موانع مهم در ارائه سخنرانی و اعتماد به نفس، نگرانی و دل‌شوره‌های بی‌مورد خواهد بود. به جای آن بهتر است که روحیه‌ فعال و شاد خود را حفظ کنید. اگر در شرایط خاصی، دچار تشویش و اضطراب می‌شوید و نمی‌توانید خوب سخنرانی نمایید، با بی‌پروایی و شهامت با این وضعیت مواجه شوید.

در دوره‌های آموزشی سخنرانی و اعتماد به نفس یاد می‌گیرید که چگونه هنگام اضطراب در برابر نگرانی مقاومت کنید و آن قدر نیرومند شوید که مشکلی بنام اعتماد به نفس نخواهید داشت. اگر در حین سخنرانی احساس می‌کنید مواردی وجود دارد که موجب حواس‌پرتی و عدم درک شنوندگان می‌گردد، بدون رودربایستی تذکر دهید. در غیر این صورت، از ادامه‌ی صحبت خودداری نمایید.

صدای رسا در سخنرانی

همواره جویای میدان جهت تمرین برای سخنرانی باشید، به هر حال هیچ مهارتی بدون سعی، کوشش، تکرار و تمرین به دست نمی‌آید. یک تمرین فوق‌العاده که همیشه دکتر مظاهری به دانشجویانش پیشنهاد می‌کند این است که پیش خود مجسم کنید، مشغول سخنرانی در مقابل یک جمعیت بسیار زیاد هستید و دارید با بهترین شکل ممکن صحبت می‌کنید.

سخن آخر

صدای رسا چه فایده ای دارد؟

در دوره سخنرانی و اعتماد به نفس یاد می‌گیریم که باید همواره چهره‌ی آرام و متین خود را حفظ کنیم. بهترین هنر سخنران حرفه‌ای این است که آن قدر بر خود مسلط باشد تا هرگز عصبانی نشود. در خلوت بکوشید بر نفس خود تسلط یابید و فقط بر مبنای تصمیم‌های معقول و سنجیده رفتار کنید.

در وجود هر فرد، دو نیرو در کنار یکدیگر قرار دارد، یکی دستخوش احساسات قرار می‌گیرد و دیگری با مسائل برخورد منطقی دارد. زمانی که سعی می‌شود، سلیس و روان سخن گفته شود اما به علت اضطراب موفق نمی‌شوید، در اینجا احساسات بر منطق، غلبه می‌کند؛ مثل اینکه ناکام بمانید ولی تلاش می‌کنید که بر کلامتان حاکم شوید.

صدای رسا داشتن

بنابراین همیشه سعی کنید منطق‌تان را فعال نگه دارید و آن را ناظر بر اعمالتان بگمارید و مراقب باشید تا رفتار و کردارتان همواره مطیع واقعیت باشد، مطمئن باشید بعد از تمرین و پشتکار و کنار گذاشتن موانع و اضطراب‌های بی‌مورد، آسیب ناپذیر می‌شوید و مطمئن باشید تبدیل به یکی از بهترین سخنرانان دنیا می‌شوید.

سخن آخر

با توجه به مطالبی که در مورد صدای رسا خواندید، حتما متوجه شدید که تا چه اندازه اهمیت دارد. برای تقویت صدا خود حتماً در دوره سخنوری و اعتماد به نفس سایت ثروت آفرینان شرکت کنید تا با استفاده از متد های جدید بتوانید صدا خود را به بهترین نحو ممکن تقویت کنید و از مزیت های آن بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی