0
تومان
0
تومان

۷ مهارت کارآفرینی که کمک می کند در هر کاری موفق تر شوید

مهارت کارآفرینی

آنچه در این مقاله می‌خوانید

چه شما سرانجام تصمیم گرفته‌اید که شاعر، فروشنده، دانشمند، سرآشپز باشید یا هر کار دیگری در این بین انجام دهید، مهارت کارآفرینی شانس‌های موفقیت‌تان را افزایش می‌دهد. برای برخی افراد کارآفرینی یک روش زندگی است. آفرینش چیزی جدید و رهبری یک گروه، تحقق یک رویاست و به خودی خود یک مقصد است. برای سایرین تنها وسیله‌ای برای رسیدن به یک هدف است یا ممکن است راهی فرعی به سوی هدف‌های بهتر و بزرگتر باشد.

کارآفرینی چیست؟

کارآفرینی چیست؟

تعریف اصلی کارآفرینی عبارت است از شروع یک کسب ‌و کار با هدف کسب سود. با این‌ حال، در عصر مدرن ما، مفهوم و شرایط کارآفرینی گسترش ‌یافته و شامل عمل تغییر جهان از طریق حل مشکلات در مقیاس بزرگ می ‌شود. با ظهور اینترنت، کارآفرینی قدرت ایجاد تغییرات اجتماعی را از طریق ایجاد خدمات یا محصولی دارد که افراد را به شیوه ‌های مثبتی تحت تأثیر قرار می ‌دهد و با ایده ‌های نوآورانه به مسائل اجتماعی می ‌پردازد.

کارآفرینی همچنین فرصتی برای افراد با انگیزه است تا مسیر شغلی و درآمد خود را ایجاد و برای خود تلاش کنند تا کالاها یا خدماتی را که مردم می ‌خواهند یا به آن نیاز دارند توسعه دهند. این یک رویکرد مخاطره ‌آمیز برای امرار معاش است، اما می ‌تواند منجر به پاداش ‌های شگفت ‌انگیز و موفقیت پایدار شود.

انواع کارآفرینی

از آنجایی‌ که کارآفرینان انواع مختلفی دارند، انواع مختلفی از کسب و کار را نیز ایجاد می ‌کنند. در زیر انواع اصلی کارآفرینی آورده شده است.

  • کارآفرینی کسب ‌و کارهای کوچک

ایجاد کسب و کار کوچک

کارآفرینی کسب ‌و کارهای کوچک ایده افتتاح یک کسب ‌و کار بدون تبدیل آن به یک شرکت بزرگ یا باز کردن زنجیره‌ های زیادی است. یک رستوران تک مکان، یک فروشگاه مواد غذایی یا یک مغازه خرده ‌فروشی برای فروش کالاهای دست‌ ساز شما، همگی نمونه ‌ای از کارآفرینی کسب ‌و کارهای کوچک هستند.

این افراد معمولاً پول خود را سرمایه‌ گذاری می ‌کنند و اگر کسب‌ و کارشان به سودی برسد، موفق می ‌شوند که از آن سود می‌ برند. آن‌ ها سرمایه ‌گذار خارجی ندارند و تنها در صورتی وام می ‌گیرند که به ادامه کسب ‌و کار کمک کند.

  • راه ‌اندازی مقیاس‌ پذیر

این ‌ها شرکت ‌هایی هستند که با یک ایده منحصربه ‌فرد شروع می ‌کنند. این نوع شرکت ‌ها اغلب برای رشد ایده خود و دستیابی به بازارهای متعدد به سرمایه‌ گذاران و مقادیر زیادی سرمایه نیاز دارند.

  • سازمانی

روش کارآفرینی

کارآفرینی شرکت بزرگ یک بخش تجاری جدید است که در یک شرکت موجود ایجاد شده است. در انواع کارآفرینی سازمانی شرکت موجود ممکن است در موقعیت مناسبی برای انشعاب در بخش ‌های دیگر قرار داشته باشد یا ممکن است موقعیت خوبی برای مشارکت در فناوری جدید داشته باشد.

در این مهارت کارآفرینی مدیران عامل این شرکت ‌ها یا بازار جدیدی را برای شرکت پیش ‌بینی می‌ کنند یا افراد درون شرکت ایده ‌هایی را تولید می ‌کنند که برای شروع فرآیند به مدیریت ارشد می ‌آورند.

  • کارآفرینی اجتماعی

هدف کارآفرینی اجتماعی ایجاد منفعت برای جامعه و نوع بشر است. آن‌ ها بر کمک به جوامع یا محیط ‌زیست از طریق محصولات و خدمات خود تمرکز می‌ کنند. آن ‌ها توسط سود هدایت نمی ‌شوند، بلکه بیشتر با کمک به دنیای اطراف خود هدایت می ‌شوند.

روش هایی برای بهبود مهارت کارآفرینی

روش هایی برای بهبود مهارت کارآفرینی

اگر شما با مفهوم کارآفرینی دست وپنجه نرم می‌کنید، جاذبه‌اش را می‌بینید اما از ریسک‌اش می‌ترسید یا متوجه شده‌اید که این هدف نهایی شما نیست، به دقت در مورد دیدگاه‌های خود فکر کنید. کارآفرینی فقط بدست آوردن پول زیاد نیست و یا هدایت نمودن یک گروه تا موفقیت کامل. در حقیقت تجربه کارآفرینی می‌تواند شما را در هر آنچه فکرش را بکنید بهتر سازد.

این ۷ روش بدین شرح است:

  1. تفکر انتقادی

هیچ شغلی وجود ندارد که نیاز به حداقل سطوحی از تفکر انتقادی نداشته باشد. توانایی شناختن و تعدیل کردن و توازن بخشیدن برای جهت‌گیری‌های خود، تحلیل ریشه‌های چندین مشکل و کشف چشم‌اندازهای جایگزین در برخی موضوع‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا با مسائل به طور کامل‌تری روبرو شوید و برنامه‌های هوشمندانه‌تری برای توسعه در آینده خلق کنید.

در دنیای حرفه‌ای این به معنای کارآمدتر بودن و دیدن نتیجه‌های بهتر است. در زندگی شخصی شما به معنای درک بهتر روابط‌تان و شناسایی نقاط کلیدی برای پیشرفت شخصی است.

  1. خلاقیت

خلاقیت در کارآفرینی

کارآفرینی همچنین شما را وادار می‌کند که خلاق باشید. شاید نتوانید در ابتدا خلاق باشید اما می‌توانید آن را تمرین کنید… و هر چه زمان بیشتری صرف خلق اندیشه‌های خلاقانه کنید در انجام آن در محیط عملی بهتر و سریعتر خواهید شد. این که چگونه خلاقیت خود را به کار می‌گیرید به کلی بسته به نظر شماست.

ممکن است خلاقیت ‌تان را در یک سرگرمی خلاقانه مانند نقاشی یا عکاسی به کار ببرید و یا خلاقیت شما ممکن است چاشنی لازم برای دیدگاه‌های حرفه‌ای مانند کمپین‌های بازاریابی را به شما بدهد… و یا حتی برای تجارتی دیگر در آینده به کار برود.

  1. سختی و مشقت

کارآفرینی پر از سختی و مشقت است. راهکارهایی که فکر می‌کردید عالی هستند ( و در تئوری نقصی ندارند) ممکن است به هیچ وجه آن طور که شما انتظار داشتید از کار در نیایند یا ممکن است به نقطه‌ای برسید که سرمایه شما آن قدر کم شود که مجبور شوید به بستن کار و کاسبی‌تان فکر کنید.

سختی کارآفرینی

موقعیهای سخت و پر مشقت و شکست صبر شما را به بوته آزمایش می‌گذارد و زندگی شما را پراسترس می‌سازد اما درس‌های ارزشمندی نیز دربارۀ ماهیت چالش‌ها و مشکلات به شما می‌دهد.

شما خواهید آموخت که شکست موقتی است و اعتماد به نفس بیشتری به دست خواهید آورد.دیگر نگویم که احتمالا در مورد مشکلات کوچکتری که روزانه با آنها روبرو می‌شوید نگرانی به خود راه نخواهید داد.

  1. استقلال

به عنوان موسس یک کسب و کار شما مسئول تمامی تصمیمات خواهید بود. شما منبع نهایی پاسخگویی هستید و تمام امور از زیر دست شما می‌گذرد و شما کسی هستید که قوانین را تعیین می‌کند. در ابتدا این امر هم هیجان‌انگیز و هم ترس‌آور خواهد بود اما همین طور که با نقش خود آشناتر می‌شوید این سطح استقلال و رهبری معطوف به وجود خود را به ‌تدریج خواهید پذیرفت.

پس از این که قدری تجربه به دست می‌آورید شما قاطع‌تر و مطمئن‌تر خواهید شد. حالا دیگر صرف‌نظر از کاری که می‌کنید این اعتماد و اطمینان به خود، مفید خواهد بود.

  1. مدیریت

مدیریت کارآفرینی

زیاد طول نمی‌کشد تا متوجه شوید که کارآفرینی چقدر نیاز به کار و کوشش دارد. ساعت‌ها و ساعت‌ها را به کار روی ایده‌هایتان خواهید گذراند و گروه‌هایی را مدیریت خواهید کرد (از شریک گرفته تا فروشنده‌ها و روابط با مشتریان).

خرید دوره مدیریت زمان را به شما توصیه می کنیم.

به نوعی می‌توان مهارت کارآفرینی را با تردستی مقایسه کرد. در برخی موارد کارآفرینی یک بازی اقتصادی خرد است، وقتی شما با منابع محدود مثل زمان کار می‌کنید تا بیشترین سود را از پولی که گذاشته‌اید به دست آورید. در هر صورت کارآفرینی بنیان‌های مدیریت را به شما می‌آموزد که موجب می‌شود تصمیم‌گیرنده بهتر و برنامه‌ریز بهتری شوید و به شکلی بهتر تخصیص منابع کنید.

  1. برند شخصی خود را بسازید

برندسازی در کارآفرینی

با اداره کردن امور شرکت‌تان ممکن است این شانس را به دست آورید که برند شخصی خود را بسازید. به عنوان «شخص اول» سازمان‌تان رسانه‌ها اخبار شما را پوشش خواهند داد. حساب‌های اجتماعی شما بازدیدکنندگان بیشتری را جذب خواهد کرد و شما احتمالا این فرصت را خواهید داشت تا با نام خود مطالب بیشتری بنویسید و انتشار دهید.

تمام این‌ها می‌تواند در آینده در رزومه شما ثبت شود و به شما کمک کند که در میان جمعیتی سرآمد باشید و مهارت و توانایی خود را حداقل در یک موقعیت خوب که نیاز به کار دارد به اثبات برسانید.

  1. ارتباطات برای ایجاد مهارت کارآفرینی

حتی اگر خود را آدم خیلی اجتماعی در نظر نمی‌گیرید، از افزودن ارتباط‌ها به شبکه خود سود خواهید برد. کارآفرینی بهانه خوبی به شما می‌دهد تا این ارتباطات را بیابید و حفظ کنید. شما به کارفرمایان، استادان، کارمندان و مدرسان همچنین سرگرم‌کنندگان و متخصصان دسترسی بیشتری خواهید داشت و برای پروژه‌های شخصی با آنها تماس خواهید گرفت. فقط حتما ارتباط خود را با آنها حفظ کنید حتی اگر از کارآفرینی دست برداشتید.

ارتباطات در کارآفرینی

صرف‌نظر از بقیه اهدافی که در زندگی دارید…. چه می‌خواهید شاعر شوید، چه فروشنده، دانشمند، سرآشپز یا هرکار دیگری در این بین،کارآفرینی به شما مهارت‌هایی می‌دهد که فرصت‌های کسب موفقیت شما را در زندگی حرفه‌ای تان افزایش می‌دهد.

کارآفرینی تجربه‌ای بی‌نظیر است که فرصت‌های گوناگونی را برای رشد به شما می‌دهد، فرصت‌هایی که در دسترس همگان قرار دارد. اگر شما ایده و انگیزه‌ای دارید که از آن ایده حمایت می‌کند من کارآفرینی را به شدت توصیه می‌کنم و حتی اگر شکست بخورید برای بار دیگر قوی‌تر و بهترخواهید بود.

توصیه برای بهبود مهارت کارآفرینی

مهارت های کارآفرینی

مهارت کارآفرینی تجربه‌ای بی‌نظیر است که فرصت‌های گوناگونی را برای رشد به شما می‌دهد، فرصت‌هایی که در دسترس همگان قرار دارد. اگر شما ایده و انگیزه‌ای دارید که از آن ایده حمایت می‌کند کارآفرینی را به‌شدت توصیه می‌کنیم و حتی اگر شکست بخورید برای بار دیگر قوی‌تر و بهتر خواهید بود.

سخن آخر

اگر احساس می کنید مهارت های کافی برای کارآفرینی را در خود نمی بینید، پیشنهاد می ‌کنیم برای افزایش مهارت کارآفرینی دوره بیزنس پروتکل از سایت ثروت آفرینان را تهیه کنید.

Jayson DeMers

موسس و مدیرعامل آدینس بلوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی