0
تومان
0
تومان

کوچ چگونه می‌تواند به ما مشاوره بدهد؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

کوچ باید به افراد اهمیت دهد و با آنها محترمانه رفتار کند، زیرا توجه و همدردی تاثیر چشمگیری بر مجموعه دارد. در دوره کوچینگ مدرن به جای پذیرفتن هر درخواست کمکی، به دنبال راه‌هایی با تاثیر بیشتر و هزینه‌ی کمتر برای کمک کردن هستند تا اینکه بتوانند بخشندگی خود را حفظ کنند و در طول راه کمک رسانی و مشاوره از آن لذت ببرند. در این دوره از دکتر امیرحسین مظاهری سیف یاد گرفتیم که کمک به مردم اشکالی ندارد. به مردم خدمت کنید، از قضاوت خود برای اطمینان از درست بودن آن کار استفاده کنید و مطمئن شوید که همه در نهایت وضعیت بهتری خواهند داشت و آنگاه آن درخواست را بپذیرید. ناگفته نماند باید به کوچ که بیشترین چشم‌انداز و اشتیاق را برای کسب و کارتان دارد، احترام بگذارید و از آنها حمایت کنید. کوچ وظیفه‌ی رشد و پیشرفت کسب و کار ما را بر عهده دارد، پس هنگام انتخاب کوچینگ، دقت داشته باشید که درست انتخاب کنید. کارشناسان تیم ثروت آفرینان در مبحث کوچ واقعی دارای چه خصوصیاتی است؟ آموزش داده‌اند که یک کوچ چه صفات و خصوصیاتی باید داشته باشد. در حقیقت یک کوچ موفق، مسائلی را که سخت میتوان در موردشان حرف زد، پنهان نمی‌کند؛ او به مسائل پی‌می‌برد و بر آنها غلبه می‌کند.

اهمیت مشاوره کوچ در موفقیت چیست؟

شرکت‌ها برای موفق بودن باید تیم‌هایی بسازند که مانند یک اجتماع با هم کار کنند و در آنها تک‌تک افراد منافع خود را یکی بدانند و تفاوتها را کنار بگذارند تا به طور فردی و جمعی دغدغه‌ی چیزی را داشته باشند که برای شرکت خوب و درست است. از آنجا که این اتحاد خود به خود در گروهها اتفاق نمی‌افتد، مخصوصا گروههای متشکل از افراد کارآزموده و بلندپرواز، به کوچ نیاز خواهید داشت.

در دوره Modern coaching پیشنهاد می‌شود برای موفقیت در زمانی که تکنولوژی هر صنعت، جنبه‌ی زندگی مشتریان را فراگرفته است، سرعت و نوآوری اولویت پیدا کند. لذا باید کوچینگ تیم بخشی از فرهنگ کسب و کار باشد؛ مخصوصا در رده‌های بالای آن.

اگر تیم‌های اجرایی می‌خواهند با بهترین عملکرد خود کار کنند، باید کوچ داشته باشند. کوچ خوب بودن لازمه‌ی مدیر و سرپرست موثر بودن است، کوچینگ دیگر تخصص خاصی به شمار نمی‌رود، بنابراین اگر مربی اثرگذاری نباشد، مسلما سرپرست خوبی هم نخواهید بود.

مسیر موفقیت در دنیای کسب و کار که به سرعت در حال پیشرفت و بسیار رقابتی و مبتنی بر تکنولوژی است، تشکیل تیمهای کارآزموده و قراردادن منابع و آزادی به آنها برای درخشیدن لازم می‌باشد. پس جزء اساسی تیمهای کارآزموده، رهبری بوده که سرپرستی مدبر و کوچی حامی باید داشته باشد.

در این ویدئو دکتر مظاهری 9 تا گام را تعریف می‌کند و یک تست به دانشجوها می‌دهد که چگونه با مشکلات روبرو شوند.

خصوصیات بارز یک کوچ را شرح دهید

در دوره کوچینگ مدرن یک کوچ را این چنین توصیف می‌کنند: مربی روابط را بر پایه‌ی اعتماد شکل می‌دهد، کوچ خوب با دقت به حرفها گوش داده و همیشه رک و راست خواهد بود، روی اولویت قرار دادن هدف، پافشاری دارد و هنگامی که با هر مشکلی روبه رو شود آن را به راحتی حل می‌کند.

بنابراین اساس موفقیت کوچ با ایجاد اعتماد در ارتباطات آغاز می‌شود، اعتمادی که با گذشت زمان عمیق‌تر می‌شود. مربی موفق در انتخاب کوچی‌هایش بسیار گزیده عمل می‌کند و فقط کوچ افرادی می‌شود که منعطف، متواضع باشند و بدون حواس پرتی با دقت به راهنمایی‌هایش گوش دهند.

مربی باید رک صحبت کند و مشوق فوق‌العاده‌ای باشد برای پیشرفت در کسب و کار از هر نوع راهنمایی و مشاوره‌ای دریغ نکند. کوچینگ مدرن از مشاوره‌ی نیروها و تیمهایمان ضروری‌تر است، در حالی که مشاوران پندهای خردمندانه بر زبان می‌آورند.

کوچ‌ها آستین خود را بالا می‌زنند و وارد عمل می‌شوند، کوچ‌ها فقط ظرفیت ما را باور ندارند؛ آنها برای کمک به ما در فهمیدن ظرفیتمان وارد عرصه می‌شوند، در اصل مربی آینه‌ای را روبروی ما می‌گیرد تا بتوانیم ضعفهایمان را ببینیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی