0
تومان
0
تومان

چگونه با کمک کوچ چیزی را که دوست نداریم، تغییر دهیم؟

چگونه با کمک کوچ چیزی را که دوست نداریم، تغییر دهیم؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

()

ما در این قسمت از وب سایت ثروت آفرینان می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه با کمک کوچ چیزی را که دوست نداریم، تغییر دهیم؟ در ادامه به برخی از مهمترین راه ها و شرایطی که می تواند منجر به تغییر آن چیزی که دوست نداریم، شود، اشاره خواهیم کرد. علاقه مندان به این مبحث همچنین می توانند به مقاله “چگونه با کمک کوچ روشهای جدید را کشف کنیم؟” نیز مراجعه کنند.

 

چگونه با کمک کوچ چیزی را که دوست نداریم، تغییر دهیم؟

اگر چیزی را دوست نداری، آن را تغییر بده، اگر نمیتوانی، آن را با کمک کوچ تغییر بده؟! اگر مشاوره کوچینگ مفید باشد، باید یادآوری کنم که از حالا به بعد تو باید خودت را با خودت مقایسه کنی. اگر تمایل دارید اعتماد‌به‌نفس بالا، در برابر مشکلات مقاوم و توان حل مسئله را داشته باشید، در رفتار و مهارتهای آدم‌های این‌چنینی دقیق شوید و سعی کنید از آنها مشاوره بگیرید. برای ارتقا توانایی اعتماد به نفس خود، می توانید در دوره سخنوری و اعتماد به نفس موسسه ثروت آفرینان شرکت کنید.

بنابراین درباره ضعف‌هایتان با همه صحبت نکنید، نگذارید دیگران بفهمند نواقص شما چیست. در این صورت امکان تغییر سخت‌تر می‌شود و نظرات و قضاوت‌های دیگران نیز به مشکلات شما اضافه می‌شود. در حد امکان فقط با کوچ درباره‌ی مشکلات و چالش‌هایتان صحبت کنید که بتواند کمک‌تان کند و مسیر ناهموار را برایتان هموار کند. کارشناسان تیم ثروت آفرینان در مبحث آیا کوچ باعث می‌شود برخی افراد انعطاف‌پذیرتر باشند؟ ثابت کرده‌اند، افرادی که می‌توانند رویدادهای مثبت را به خاطر بیاورند، حتی در سخت‌ترین شرایط انعطاف‌پذیرترند. این افراد به عنوان یک کوچ می‌توانند بر جنبه‌های مثبت امور تکیه کنند و باهوش‌ترند، زودتر و صحیح‌تر مسائل را حل و فصل می‌کنند.

تغییرات چیزهایی که دوست نداریم به کمک کوچ

چگونه الگو‌های رفتاری غلط را تغییر دهیم؟

تجارب افراد متخصص را به زندگی‌تان اضافه کنید، برای کسب تجارب جدید باید رفتارها و مهارت‌های حرفه‌ای را با دوره کوچینگ مدرن به زندگی خود وارد کنید. مثلا در یک سمینار آموزشی ثبت نام کرده و با ایجاد شغل جدید با چالش‌های تازه، کسب و کارتان را متحول نمایید. اکثر افراد، اصلا نسبت به چالش‌های منفی خود آگاه نیستند یا واضح‌تر بگوییم که نمی‌خواهند آگاه باشند.

وقتی ما ندانیم کدام رفتارهای ما برای پیشرفت‌مان مطلوب است، قطعا نمی‌توانیم آنها را تغییر دهیم. لذا تغییر همیشه با آگاهی و کمک از افراد متخصص شروع شده و موجب بهبود در کسب و کار و زندگی می‌شود.

اگر زمان کافی برای مطالعه چندین جلد کتاب ندارید می‌توانید از مقالات این سایت استفاده کنید، برای مثال مقاله‌ای که هم اکنون در حال خواندن آن هستید چکیده چندین سمینار از دکتر امیرحسین مظاهری سیف می‌باشد و مطمئنا کسی که می‌خواهد الگوهای رفتاری غلط را در زندگی‌اش تغییر دهد، می‌تواند از این مبحث استفاده کرده و مشکل خود را حل کند. اما نکته مهم اینجاست که هیچوقت نباید به خواندن یک مقاله اکتفا کنیم.

در این ویدئو دکتر مظاهری این سوال را از هنرجویانش می‌پرسد که شما کی هستید؟ هویتی که شما را رسانده به اینجا را شناسایی کنید؟! و هویتی را که به دنبال پیشرفت بوده و الان هست را شرح دهید؟!

چرا باید از رفتار کوچ، الگوبرداری کنیم؟

زمانی که می‌خواهید چیزهای جدیدی را بیاموزید تا کسب و کارتان رونق بیابد و بتوانید به راحتی چالش‌ها و مشکلات را حل کنید، در این مواقع به کمک فردی کار بلد و متخصص نیاز دارید که نشان دهد، چگونه این کارها را انجام دهید.

وظیفه اصلی کوچ به عنوان مربی کمک به شما در ساختن آرزوهایتان است که نمی‌دانید چطور باید آنها را به دست آورید. گاهی ساده‌ترین راه برای پی‌ بردن به مشکلات، داشتن الگوی خوب است و این به معنای نگاه دقیق‌تر به عادت‌های منفی و ایجاد تغییرات در کار می‌باشد.

بنابراین انسان،‌ موجودی تک بعدی نيست‌ و‌ در حالی که از يکپارچگی، وحدت و كليت‌ برخوردار است، ابعاد گوناگون‌ دارد و هر بعد بر بعد ديگر اثر می‌گذارد. لذا افراد به‌ دنبال‌ تعليم‌ و تربيت‌ همۀ ابعاد وجودی خود هستند و برای بهبود در رفتار و پیشرفت در کسب و کارشان به کوچ نیازمندند.

مربی که بتواند تمام باید و نبایدهای که در ذهن فرد است را که نمی‌داند چگونه آنها را درست کند، حل کرده و راه جدیدی را پیش پای او قرار دهد که به راحتی به تمام خواسته‌هایش برسد.

 

سخن پایانی

ما در این مقاله به صورت کامل در خصوص این نکته که چگونه با کمک کوچ چیزی را که دوست نداریم، تغییر دهیم؟ صحبت کردیم. همچنین راهکارهای بسیار سودمندی را برای افرادی که قصد تغییر آن چه که دوست ندارند را به آنان معرفی کردیم. شما عزیزان می توانید برای دست پیدا کردن به قابلیت کوچ کردن افراد، در دروه کوچینگ موسسه ثروت آفرینان شرکت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی