0
تومان
0
تومان

چگونه با تغییرات محیط کار سازگار شویم

آنچه در این مقاله می‌خوانید

در این قسمت از وب سایت موسسه ثورت آفرینان می خواهیم به این نکته اشاره کنیم که چگونه با تغییرات محیط کار سازگار شویم. در ادامه این مطلب به صورت کامل در خصوص راه های ایجاد تغییرات محیط کار صحبت می کنیم و شما را برای این تغییرات آماده خواهیم کرد. شما همچنین می توانید برای مطالعه بیشتر به مقاله “قبل از وقوع فاجعه، از تغییرات کسب و کار با خبر شوید!” مراجعه کنید.

 

در لایو اینستاگرام دکتر امیرحسین مظاهری سیف با مهدی صفایی که موسس هلدینگ کانسپت، کارآفرین برتر کشور و قهرمان جهان است، به موضوع چگونه با تغییرات محیط کار سازگار شویم، پرداختند. این مبحث ادامه مقاله قبلی با عنوان رویاهات را بشناس، است. دکتر در لایو از مهدی صفایی می‌خواهد که موفق شدن در کسب و کار را با بازی کیک بوکسینگ مثال بزند.

مهدی می‌گوید: کسب و کار یک نوع جنگ است، عین بازی بوکس، باید در شرایط سخت بتوانید خوتون را بالا ببرید و صحنه را خالی نگذارید. شما باید بتوانید با تغییرات محیط کار سازگار شوید. بعنوان مثال کسب و کار بعد از کرونا بطور کلی تغییر کرد، باید در این شرایط بازار خود را بتوانید تکامل و بهبود دهید. در این دوران خیلی‌ها تعدیل نیرو کردن و نیروهای فوق‌العاده را باید در این شرایط، شکار کرد. این سوال را از خود بپرسید که بعد از کرونا تجارتم را چکار کنم؟ چطوری ادامه‌اش بدهم و چه کسانی می‌تواند آن را درست کنند؟

توانایی سازگاری با تغییرات محیط کار

توانایی سازگاری با تغییرات محیط کار

نیروی انسانی ماهر بخاطر اینکه با افراد زیادی در ارتباط هستند و نگاه جدید به تجارت دارند، می‌توانند کارها را درست انجام دهند و یکی از مهمترین عناصر در یک سیستم تلقی می‌شوند. زیرا بزرگترین شکست را تجارت از نیروی انسانی غیرماهر می‌بیند، اگر نیروی انسانی درست نباشد کل بیزینس بهم می‌خورد.

لازم است بدانید، یک باور اشتباهی که گروههای انگیزشی یاد می‌دهند، حق‌تان را بگیرید. باید این را آموزش می‌دادند که انقدر فوق‌العاده تلاش کنید که مدیر تو را ببیند. حق این است که درست کار کنی و در کارت پیشرفت کنی.

یکی از مهمترین عوامل فرهنگی در جهان سوم، تفکر استحقاقی است که من باید بالا بگیرم، بهترین زندگی را داشته باشم. با یک مثال توضیح می‌دهم، از دوران کودکی به بچه پول تو جیبی داده می‌شود و بعد از مدتی این پول حقش می‌شه و هیچ زحمتی براش نمی‌کشه با همین الگوی ذهنی بزرگ می‌شود. نقطه مقابلش در جهان اول، تفکر التزامی است که باید خودش را هر روز بهتر کند و از کسی انتظار کمک ندارد، تلاش می‌کند تا به هدفش برسد.

متاسفانه یک سری از آدم‌ها از بچه‌گی عادت دارند مشکلات را گردن یکی دیگر می‌اندازند. خیلی جالبه یکی از تکنیک‌های که ما در مسابقات انجام می‌دهیم این است، عکس یکی را جلوی خودمان قرار می‌دهیم بعنوان حریفمان و شروع به تمرین کردن با رقیب فرضی می‌کنیم.

رقابت در تجارت نیز مثل بازی، با تمرین و پشتکار می‌توانیم، رقیب را از صحنه بیرون کنیم. باید کار را آنالیز کرد و نقاط قوت و ضعف را پیدا کرد. قهرمان 10 دوره دنیا می‌بازد، ازش می‌پرسند چرا باختی؟ می‌گوید برای اینکه حریفم از من بهتر بود. شما می توانید برای موفقیت در رقابت در تجارت، در دوره mba موسسه ثروت آفرینان شرکت کنید.

با تغییرات محیط کار سازگار شوید

همچنین مرحوم جهان پهلوان تختی بعد از اینکه باخت ازش پرسیدند که چرا باختی، در جواب گفت: من دیگر نتوانستم برای مردم مدال بیارم، من از همه عذر می‌خواهم دیگر قوی نیستم که برنده شوم، بخاطر همین حرفش همه دوستش داشتند.

من در زمانی که کانسپت تشریفات را تاسیس کردم و از سال 1385 تا الان یک سری اشتباه‌هات داشتم. یک برنامه کانسپت گذاشتم از ابتدا تاکنون، یک سری‌ها به من انتقاد کردند و من در جواب آنها با خونسردی قبول کردم، بعد مدتی همون مخالفها به اشتباه‌هات خودشون اعتراف کردند. اگر قبول کنم اشتباهم را بیشتر مردم مرا قبول دارند و مشورت‌پذیر باشم اتفاق‌های خوب را عملیاتی می‌کنم.

گذشته را در حد آینه‌ی جلو که پشت ماشین را می‌توانید داخلش ببینید، تصور کنید و حال را مثل شیشه جلو ماشین ببین با وسعت زیاد و ازش لذت ببر. در عینی که سخت کار می‌کنید لذت ببرید به مردم احترام بگذارید.

در تجارت باید حس‌خوب به آدم‌ها بدهید تا در زمانی که نیاز دارید اونها هم بهتون حس‌خوب بدهند. اگر این کار را انجام دهید تا آخر عمرتان موفق خواهید شد. تلاش کنید و خیلی زحمت بکشید و در مسیر کارمون لذت ببرید.

در زمان کار فقط کار کن، هنگام غذا، فقط غذا بخور و موقع استراحت، استراحت کن و هنگام فکر کردن، فکر کن هر کاری جای خودش را دارد. زمانی که درکی از اتفاقی که هم برای خودمان و هم برای دیگران نداریم، موفق نمی‌شویم.

توصیه من این است که این سوال را همیشه از خودتون بپرسید. اعتبار چقدر به ما ثروت می‌دهد؟ زنجیره ارتباطات درستش را گسترش بدهید و تا می‌توانید اعتبار کسب کنید. زیرا اعتباری که بین مردم دارید ثروت شماست.

نگاه من به کسب و کار مثل بازی در مسابقات است

در بازی اگر زمین بخورید تا 8 ثانیه فرصت دارید از زمین بلند شوید، در این تایم می‌توانید استراحت کنید و دوباره خودتان را آپدیت کنید. در کسب و کار هم همینطور است، مثل دوران کرونا که فرصتی برای پیشرفت بوده و در این تایم کل انرژی را ‌می‌توانید برای موفقیت دوباره جمع کنید.

در بازی اگر رقیبی که زمین خورده با عصبانیت بلند شود، بدانید که می‌بازد. اگر خونسرد بود و یک لبخند زد، می‌برد. در زندگی هم همینطور است باید متمرکز باشید برای موفقیت بدون برنامه ریزی بلند نشوید؟! در کاری که قدرت تصمیم گیری ندارید، وارد آن حوزه نشوید.

بیزینس یعنی تلاش فرد؟! تو مسابقه همینه؟! کیک بوکسینگ یک کوچ دارد که ازش راهنمایی می‌گیریم. کوچ پیشنهاد می‌کنه و ما دیگر فکر نمی‌کنیم، در کوچ بیزینس نیز با ما مشورت می‌کنند کوچ بار را از دوش شما بر می‌دارد؟! چون تعصبی ندارد و از بیرون تجارت شما را می‌بیند. تو کسب و کار هم همینطور است. تو ضعف‌هات را نمی‌بینی، چون نسبت به برندت تعصب داری همه چیز خوب تجارت را می‌بیند. ولی کوچ بسیار هوشمندانه آنها را می‌بیند.

 

سخن پایانی

ما در این مطلب به صورت کامل به این نکته اشاره کردیم که چگونه با تغییرات محیط کار سازگار شویم. همچنین راهکارهای بسیار مناسبی را برای انجام این کار در اختیار افرادی که خواهان سازگاری با تغییرات محیط کار هستند، ارائه کردیم. به یاد داشته باشید که استفاده از یک کوچ، برای انجام چنین تغییراتی می تواند بسیار مفید واقع شود. شما می توانید برای دست یابی به این توانایی، در دوره کوچینگ موسسه ثروت آفرینان شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی