0
تومان
0
تومان

چطور یک فرد کاریزماتیک باشیم ؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

ما در این قسمت از وب سایت ثروت آفرینان قصد داریم تا در خصوص این نکته صحبت کنیم که چطور یک فرد کاریزماتیک شوید! شما تنها با رعایت چند نکته به خصوص می توانید خودتان را به یک فرد کاریزماتیک بدل کرده که همه افراد در همان نگاه اول مجذوب او شوند. ما در ادامه به صورت کامل در خصوص این نکات صحبت خواهیم کرد.

 

1- در ذهن تان، مانند یک شیر حرکت کنید.

فکر کنید چطوری یک شیر یا ببر حرکت میکنند هنگامیکه میخواهند شکار کنند.آهسته, نرم و با هدف. این ها حرکاتی هستند که نشان از بی عجلگی میدهند زیرا از هیچ چیز نمی ترسند. از خودتان بپرسید “من چطوری حرکت میکردم اگر هیچ غم و غصه و ترسی در این دنیا نداشتم؟” آرام و آهسته,طوری حرکت کنید انگار شما نمونه ی یک انسان کامل هستید. داشتن هوش کلامی یکی از مهمترین قدرت های ذهن افراد کاریزماتیک است.

۲- طوری حرکت کنید انگار نیمه صحنه آهسته است.

نکته اصلی برای رسیدن به قدرت کاریزماتیک این است که آهسته و هدف دار حرکت کنید. سریع نه, حرکت کردن عصبی و با شتاب نشانه از استرس و نا آرامی درونی است. دست ها و پاهایتان را طوری حرکت دهید انگار در زیر آب هستید و دارید حرکت میکنید.
یک هفته آگاهانه حرکتتان را زیر نظر بگیرید, عادات شتاب دارتان را شناسایی کنید مانند تیک های خودآگاه, ضربات سریع انگشت بر روی پا یا میز, حرکات سریع پا ها. اگر میتوانید از خود هنگام یک ارایه فیلم بگیرید و به دقت حرکاتی که حاوی نا آرامی و استرس است شناسایی و حذف کنید.

۳- تماس چشمی را نگه دارید

تماس چشمی در افراد کاریزماتیک

یک تمرین فوق العاده قوی برای اینکه این عادت چالش زا را در خود نهادینه کنید: برای یک هفته تمام رنگ چشمان تمام افرادی که باهاشون برخورد دارید بنویسید. اما تماس چشمی برای بعضی افراد ناراحت کننده است, مخصوصا برای مرد ها زیرا رفتاری همراه با اعتراض به حساب می آید پس در این موارد بسیار کوتاه نگه دارید تماس چشمی را.
نحوه صحیح داشتن تماس چشمی با افراد هنگام گفتگو هم طوری است که وقتی دارید صحبت میکنید ۵۰% و وقتی دارند صحبت میکنند ۱۰۰% تماس چشمی داشته باشید.

۴- لبخند

افراد با اعتماد به نفس همیشه جدی نیستند, آنها لبخند میزنند زیرا شاد هستند و نمیترسند آنرا نشان دهند.بعضی افراد با لبخند مشکل دارند, و دوست ندارند زیاد لبخند بزنند, همین امر آنها را تبدیل به یک فرد نا آرام و ناراحت میکند. اگر شما هم ازین دسته از آدم ها هستید لبخند زدن را جلوی آیینه تمرین کنید.بعضی افراد میگویند که برایشان سخت است لبخند دروغین بزنند. موافقم, نباید هیچ چیزی را مصنوعی جلوه کنید.

۵- با دست هایتان صحبت کنید

قدرت دستان افراد کاریزماتیک

دوباره, حرکات باید آرام و ملایم باشد, اما استفاده از دست ها برای انتقال نکات در صحبتمان عادت اکثرمان است. این خوب است. صحبت کردن CEOهای بزرگ دنیا,سخنرانی افراد مهم و سوپر استار ها را اگر نگاه کنید کاملا واضح میبینید که چگونه از حرکات دستشان برای انتقال مفاهیم استفاده میکنند. به یاد داشنه باشید که افراد موفق و کاریزماتیک از دست هایشتان به خوبی استفاده می کنند. علاقه مندان همچنین می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله “۱۵ راز زبان بدن انسان های موفق” نیز مراجعه کنند.

۶- حجم بگیرید

به صورت خاص بشینید و همیشه بیشترین جایی را که میتوانید اشغال کنید.این بیشتر برای مرد ها است (برای خانوم ها زیاد توصیه نمیشود). اما شیوه زبان بدن در با اعتماد به نفس نشستن به این صورت است که بر روی صندلی و دست ها پشت سر,پاها بر روی هم در قسمت زانو و تکیه به پشت.
اصلا طوری بنشینید انگار همه چیز از آن شماست.

۷- آگاهانه آرام باشید

افراد کاریزماتیک بسیار آرام هستند

اکثر مردم به کمبود اعتماد به نفس خیانت میکنند , با حرکات عصبی در قسمت شانه یا حرکات ریز عصبی انگشتان.برای چندین هفته هر روز به خودتان یادآوری کنید که آرام هستید و زبان بدنتان هم بایدنشان از آرامش درونتان باشد. شما می توانید همچنین به مقاله “ده روش ساده که افراد موفق را در شرایط سخت آرام نگه می‌دارد” برای کسب اطلاعات بیشتر مراجعه کنید.
این کار زمانبر است اما شدنی است. پس تمرین کنید تا ملکه ذهنتان شود, مانند رانندگی.شما خواهید فهمید که درست دارید انجامش میدهید وقتی مانند ستاره های سینما حرکت کنید.

۸- سرتان را مستقیم نگه دارید

رسیدن به کاریزماتیک با اگاهی از بدن

گردنتان را کج نگه ندارید.همیشه مستقیم ! تصور کنید یک تاجی بر روی سرتان گذاشته شده و باید تعادلش را نگه دارید یا با تکه نخی از بالا سرتان را دارند میکشند.

سخن پایانی

ما در این مقاله به مهمترین نکاتی که شما را به یک فرد کاریزماتیک بدل می کند، اشاره کردیم. شما با رعایت چنین مواردی می توانید خودتان را در دسته افراد کاریزماتیک و موفق قرار دهید. نباید فراموش کرد که افراد کاریزماتیک همچنین دارای اعتماد به نفس بسیار بالایی بوده و می توانند در جمع های مختلف به سادگی صحبت کنند. برای دست یابی به چنین توانایی، می توانید در دوره سخنوری و اعتماد به نفس موسسه ثروت آفرینان نیز شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی