0
تومان
0
تومان

نه چیز که من از گفتگو با نه میلیونر آموختم

گفتگو با یک میلیونر

آنچه در این مقاله می‌خوانید

وقتی من شروع به مصاحبه با رهبران کارآفرین برای برنامه صوتی الهام بخش خودم کردم، تصور نمی کردم این گفتگو میتواند سرمنشا خوبی های بسیار در زندگی من بشود. فرصتی که به من داده شد تا بتوانم با تعدادی از موفق ترین افراد گفتگو کنم، الهاماتی که در هیچ جای دیگری قادر به جذب آنها نبودم.

در میان گفتگوی ما، من قادر به گرفتن دسترسی خصوصی با بعضی از اسرار و توصیه ها شدم. چه چیزی باعث ایجاد انگیزه در آنها بود، چه چیزی به آنها کمک کرده بود تا امروزشان را بسازند.

دراینجا شما را با نه مورد از بهترین دروس موفقیت که از آنها آموختم آشنا میکنم.

  • شخصیت شما نتیجه نشست و برخاست با ۵ نفر از کسانی است که بیشترین زمان را با آنها سپری می کنید.

مادر من همیشه به من این جمله را یادآوری میکرد که ” به من بگو دوستانت چه کسانی هستند و من به تو خواهم گفت که تو چه کسی هستی” و او درست می گفت. زیرا میلیونرها تاکید دارند بر این جمله که خودتان را با میلیونر ها محصور کنید تا میلیونر شوید.

اگر ما واقعا کسی هستیم که نتیجه بیشترین زمان همنشینی با دوستانمان می شویم این خیلی مهم است که با چه گروهی خودمان را محصور می کنیم. افراد موفق همیشه برای هر رویدادی با هم در ارتباط هستند، گروه های فعال تشکیل میدهند و در نشست هایشان شرکت میکنند.

  • پول به خودی خود قادر به شاد کردن شما نیست.

اما پول می تواند امکان خرید آزادی برای انجام کارهایی که باعث شادی شما می شوند را فراهم کند. شادی های ماندگار از حاصل از گذراندن وقت و روز خود در حرفه ای که عاشقش هستید و به خاطر داشتن آن شکرگزارید به وجود می آید.

من افراد ثروتمندی را ملاقات کرده ام که کاملا ناراحتند و افراد فقیری جهان سومی را که مردمانی شاد و سرخوشند و من با آنها مواجه شده ام. واقعیت این است که این کاملا امکان پذیر است که از همین الان شاد باشید و شاد زندگی کنید.اگر تنها ۲۰ دلار یا ۲۰ میلیون دلار دارید، تفاوتی ندارد. با شکرگزار بودن به خاطر آنچه که اکنون دارید، به خاطر این که زنده اید و این که همین امروز را در اختیار دارید و به دورنمای بهتری نگاه می کنید.

  • این مهم نیست که هدف شما چیست. مهم این است که شما کسی هستید که قادرید تا به هدف خود برسید

این جمله از تونی رابینز بزرگ نشان می دهد که او درباره چه چیزی سخن می گوید.

بیشتر میلیونرها به شما می گویند که نباید به فکر تولید پول بیشتر بود. بلکه باید به فکر رشد شخصیت بود، رشد کسب و کارتان تا جایی که ظرفیت دارد و این کار پول خلق می کند. طول سفر زندگی مهمتر از رسیدن به مقصد آن است.

به محض آنکه شما به هدف خود برسید سوال این می شود که حالا چه باید کرد؟ پاسخ به این سوال خیلی مهم است زیرا برای لذت بردن از زندگی و شکرگزار بودن از آن ، باید برای آنچه که پدید می آید و چیزی که شما به آن دست خواهید یافت دلیلی داشت.

  • یک مشاور و مربی داشته باشید و اینطور می توانید رشد کنید.

اگر از اغلب افراد موفق بخواهید آنها خواهند گفت که یک مشاور و مربی داشته اند در زمانی که به اهدافشان رسیده اند

کسی را بیابید که قبولش دارید و او را تحسین می کنید. به دنبال کسی باشید که میخواهید مانند او بشوید و از آنها بخواهید تا شما را راهنمایی کنند و کمک کنند به شما که بتوانید خودتان را اصلاح کنید و همانی بشوید که می خواهید. با توصیه ها و اندرزهای آنها، بهترین اصول را آموزش خواهید دید، به چالش کشیده خواهید شد و با بهتر شدنتان، آماده می شوید برای موفق شدن.

  • عاشق آموختن باشید.

هر کارآفرین و فرد موفقی که من با او ملاقات کرده ام یک خصوصیت مشترک داشتند و آن این بود که در طول عمر خود همواره آماده آموختن مطلب جدید بودند. آنها فهمیده اند که بسیار مهم است که به طور مداوم آموخته های خودرا بهبود ببخشند و رشد دائمی داشته باشند.

افرادی که خودشان از طریق کتابها، دوره های آموزشی آنلاین، سمینارها و … به دنبال آموختن بوده اند. آنها همیشه مهارتهای جدید آموخته اند و اینگونه باعث شده اند که هرگز متوقف نشوند.

  • دو یا سه یا چهار منبع درآمد داشتن بهتر از یک منبع درآمد است.

میلیونرها می دانند چگونه پولشان و منابع کاریشان در چه کاری بگذارند تا به آنها سود مناسب بدهد. و اغلب همه آنها حداقل دو یا بیشتر از دو منبع درآمد برای خود دارند. سرمایه گذاری در حوزه های مالی، املاک، شراکت و سرمایه گذاری های سالم.

هنگامی که چندین منبع درآمدی مختلف داشته باشید باعث می شود تا سرمایه شما رشد کند، آنها بر روی یک شیوه درآمدزایی تمرکز میکنند و برای سایر موارد درآمدی وقت و انرژی کمتری می گذارند و فقط از آن بهره می برند.

  • از باشگاه ورزشی متنفرید؟ خوب است.بیاموزید که از آن کمتر متنفر باشید.

تقریبا با هر میلیونری که من مصاحبه کرده ام دارای نوعی از روال تمرین دقیق و سخت روزانه بوده است. وزنه برداری، مارتون و ورزشهای سه گانه و دویدن. آنها افراد برگزیده شغل و کسب و کارشان و همچنین باشگاه های ورزشی شان هستند.

یک رابطه بین شکستن موانع در تناسب اندام و شکستن آنها در کسب و کار، در ذهن شما وجود دارد. هردوی آنها درباره قدرت و اعتماد به نفس، نظم و تعهد به انجام امور هستند. افراد ضعیف قادر به انجام این کار نیستند بنابراین بر روی تناسب اندامتان کار کنید دیگران کمتر دلهره آور خواهند بود.

  • زیاد بخوانید.

من هرگز میلیونری را ندیدم که زیاد مطالعه نکند. و من درباره هری پاتر و هانگر گیم صحبت نمی کنم. درباره کتابهای واقعی صحبت میکنم، انواع تمرینها برای رشد فردی و حرفه ای، برای مردمی که می خواهند خودشان و شغلشان را پرورش دهند.

کتابها یک راه بزرگ برای آموختن از افراد موفقی هستند که جایی بودند که امروز شما هستید و چیزهای باارزشی به شما می آموزند. این مثل این است که بهترین کسب و کارها را از طریق مدرسین اصلی به شما می آموزند. بسیار بخوانید و اغلب اوقات بخوانید.

  • تجربیات خود را بنویسید.

دفتر خاطرات ندارید که میلیونر شوید. اما این به شما آسیبی نخواهد رساند. بسیاری از افراد موفق فعالیت خود را از یک خاطره نویسی آغاز کرده اند.

خاطره نویسی یک ابزار قدرتمند است زیرا با مستندسازی مسیر زندگی و الهام گرفتن از آن، میتوانید استعدادها و انگیزه های خود را مرتب کنید درحالی که شهرت و کسب و کار شما درحال رشد کردن است.

اگر آماده به اشتراک گذاشتن خاطرات خود با دیگران نیستید سعی کنید آنها را در دفتر مخصوص شخصی خود حفظ کنید. این کار به افراد درونگرا کمک می کند تا به آنچه ه می خواهند برسند و پیش بروند. اهدافتان را بنویسید و یقین داشته باشید که اتفاق می افتند.

در یکی از بهترین جملات جیم روون آمده است: بسیار چالش برانگیز است که که دانش آموز زندگی خودت باشی، آینده خودت، سرنوشت خودت باشی. به حافظه ات اعتماد نکن. وقتی می شنوی یک موضوع ارزشمند را، آن را یادداشت کن. وقتی اتفاق مهمی برایت رخ می دهد آن را یادداشت کن. وقت بگذار تا آن نکات را نگهداری و در دفتر خاطراتت ثبت کنی.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی