0
تومان
0
تومان

مهندس محمد‌مهدی فنایی خالق برند گروه صنعتی کویر

آنچه در این مقاله می‌خوانید

نام مهندس محمد مهدی فنایی در راس شرکت الکتروکویر برای مدیران صنعت برق کشور آشنا می باشد.

راه او از منزلي در يزد آغاز مي‌شود که در زمانی برق نداشته و ديدن جراحت بر اثر آتش يک چراغ گرد‌سوز و بعدها کشيده شدن برق به منزل و محله آنان و رويت مزايا برق بهانه‌يي برای تحصيل و فعاليت در اين رشته میگردد تا جايی که امروز کارخانه‌يی با حدود 400 پرسنل تحت مديريت مهندس فنايی اداره میگردد.

مهندس محمد‌مهدی فنایی دانش‌آموخته پلی‌تکنیک است و نظرش در مورد وضعیت صنعت در جهان کنونی این است:

« در گذشته فاکتورهای مثبت برای صنعتگر خوب ، تولید محصول با کیفیت و تحویل به موقع مطرح در حالی که اکنون تولید محصول با کیفیت و تحویل بموقع برای صنعتگران معتبر امری بدیهی بوده و رقابت بین صنعتگران در تحویل محصول با کیفیت، با قیمت مناسب و داشتن روابط عمومی قوی و ارتباطات موثر با مشتریان نهفته است.»

داشتن چنين تفکري باعث شده تا شرکت زيمنس که محصولات الکتروکوير تحت ليسانس آن توليد مي‌شود از فنايي بخواهد با مشارکت کشورهای عربی در آن کشورها نيز توليد تابلوهاي فشار متوسط و ضعيف را انجام دهند.

در واقع انتقال تکنولوژی از طريق ايران انجام گيرد حال اين امر در قطر اتفاق افتاده و پرسنل ايراني در قطر نيز فعاليت می کنند.

راه‌اندازی خط توليد مشترک با کشورهایی همچون سوريه و لبنان نيز در دستور کار الکتروکوير و زيمنس قرار دارد .

ارتباط صنعت و دانشگاه از ديدگاه مهندس فنايي در کشورمان بسيار پايين بوده و وي پيشگام شده تا با مساعدت‌های خود به همراه دکتر معينی رئيس دانشکده برق پلی تکنيک در اين زمينه اقدامات مؤثری انجام دهند.

الکتروکویر

مهندس محمد‌مهدی فنایی از سال 1361 با راهنمایی‌های استادان خود، کارگاهی را با 10 نفر پرسنل راه‌اندازی کرده‌ که کارها اغلب بصورت تیمی انجام می‌شد.

مهندس محمد‌مهدی فنایی با تیمش بعدها توانستند با گسترش پروژه‌ها ناگزیر به افزایش پرسنل باشند تا جائیکه امروز به طور مستقیم حدود 400 نفر در گروه الکتروکویر در حال کار بوده و بطور مستقیم از طریق چند شرکت مرتبط با نیز چند صد نفر مشغول به کار هستند که ممکن است تعداد کل به 1000 نفر برسد.

شرکت الکتروکویر توانست با اتکا به توانمندی‌های خود علاوه بر دریافت چند گواهینامه و لوح زرین در داخل کشور،‌ گواهینامه و لوح زرین شرکت آلمانی زیمنیس را در میان 124 پارتنر در سطح جهان را دریافت نماید این لوح نشان می‌دهد که تولیدات آن کیفیتی همپای زیمنس دارد .

وقتی تولید تابلوهای فشار قوی را نیز در کنار ساخت تابلوهای فشار ضعیف پی گرفتیم شرکت زمینس بطور رسمی کیفیت محصولات را تأیید و مشابه محصولات خود عنوان کرد و در حال حاضر تحت لیسانس شرکت زمینس فعالیت می‌کند.

الکتروکویر در یک نگاه

شرکت الکترو کویر در سال 1983 در استان یزد به منظور انجام مراحل مختلف فنی طراحی، مهندسی و ساخت تابلوبرق های فشار ضعیف و تابلوبرق های فشار متوسط از نوع ثابت و کشویی بمنظور خودکفایی و توسعه قابلیت های صنعتی در ایران تاسسیس شد.

حال بعد از گذشت 25 سال از تاسیس، شرکت الکتروکویر می تواند با موفقیت در انجام بسیاری از پروژه های ملی با بیش از 370 کارمند و 28000 متر مربع زیر ساخت واستفاده از امکانات و تجهیزات، CNCs تمام اتوماتیک، سالن رنگ الکترواستاتیک، سالن های تولید و تجهیزات فشار ضعیف و فشار متوسط شرکت کند.

اميدوارم که در کشور ما نيازي به دعوت از متخصصين خارجی نباشد و متخصصين داخلی نيازهای صنعت را پاسخگو باشند. همچنين از متوليان امر می خواهم با همان شرايطی که پروژه‌های خود را به خارجی ها واگذار می کنند با شرکت‌های داخلی نيز برخورد کنند.

مهندس محمد مهدی فنائی در تاریخ 2 بهمن 1396 مهمان سمینار سلاطین کسب و کار ( موسسه آموزش عالی ثروت آفرینان ) با میزبانی امیرحسین مظاهری سیف راه موفقیت خود را برای جویندگان ثروت و آن هایی که به دنبال نفراتی هستند که هوش مالی بالایی دارند حضور خواهند یافت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی