سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
100% پرداخت مطمئن!
0

فعالیت های اقتصادی تان را با دیدن فیلم، کارگردانی کنید!

فهرست مطالب

هشتاد و ششمین سمینار هوش مالی و کلامی در 29بهمن ماه سال 1399 در محل مجموعه ثروت آفرینان پارس برگزار شد .

در این سمینار سه روزه ، صاحبان کسب و کار متفاوتی حضور داشتند که مشتاقانه برای اکران و تحلیل شش فیلم پر فروش اقتصادی دنیا آمده بودند، تا با توجه به نکات طلایی آموزشی که مهندس امیرحسین مظاهری از دل روایت فیلمهای «پل جاسوسان»، « دوازده مرد خشمگین » « هتل آروندا»« بنیان گذار(مک دونالد)»« استیو جابز» «ممنون که سیگار می‌کشید! » در حین تدریس برایشان شاهد مثال می آورد ، دگردیسی در حرفه ی خود پیدا کنند.

از نقاط قوت این سمینار که با محوریت هوش مالی _ کلامی برگزار شد، شاید این باشد که به تفکیک فیلم ها ، سر فصل های متفاوتی از جمله : ماهیت مذاکره و نفوذ کلام در مذاکره ، نحوه فروش تلفنی موفق ، مدیریت بحران ، کمک خواستن به موقع ، پیشنهاد به موقع، خود شناسی در مقابل هیجانات ، روش های حل بحران، شناخت ویژگی های کار آفرینان ، متخصصی نو مدیران ، عملکرد های درست و اشتباه ، تفاوت رهبری و مدیریت، پاسخ به پرسش های متداول در موفقیت و عدم موفقیت افرادو…. مورد بررسی قرار گرفت .

مهندس امیر حسین مظاهری در این سمینار سه روزه با استناد به منابع تصویری مستندی که در اختیار مخاطبان قرارداد ، آنها را به سمت رویارویی با موانع ثروت آفرینی کشاند و در چالش های متفاوتی که در نقاط عطف فیلم هایی که شاهدش بودند فرو برد.

اگر بخواهیم به آنها اشاره کنیم بسیار نکات طلایی و شایان ذکری وجود دارد و در این مجال نمی گنجد ، پس به ناچار به برای آنکه حق مطلب را ادا کرده باشیم به نکات زیر بسنده می کنیم ، که به شدت ذهن مخاطبان حاضر در سمینار را به خود مشغول ساخته بود :

  • کار رقیب هل دادن ما به جلو است

  • بی عرضه گی خودمون رو به سمت خدا دیورت نکنیم

  • قهرمان الگو های تکرار شونده خودمان نباشیم

  • انتخاب مسیر وقتی میسر می شود که به خودشناسی رسیده باشیم و کسب و کار و علایق و اهداف و صنف خودمان را بدانیم .

  • اطلاعات ،ارتباطات، ساختار! در زندگی به خاطر بسپاریم.

  • در کاری که اطلاعات نداریم، وارد نشویم

  • مسئله مالی زندگی را چطوری حل کنیم : تقاضای وام ؟ اسپانسر؟و…

  • کشف نکات مهم از خودمان : برای کشف هویت فکر کنید .

  • داشتن وجه خوب یا بد چه تاثیری در روند بهبود یا عدم بهبود کسب و کارمان خواهد داشت

  • برای پیشبرد در مذاکره، هدیه داشته باشیم، هدیه ای که برای طرف مقایل جذاب باشد

  • در ایران، ما بلد نیستیم رفتار درستی داشته باشیم در نه گفتن به عنوان یک جنگنده اقتصادی

  • روش اصلاح گند زدن : هول نکنیم ، واقعیت را بگوییم

  • مهم نیست چی دوست داری مهم اینه چی اتفاق می افته

  • لابی داشته باشیم : مذاکرات کلیدی هیچ وقت روی میز بسته نمیشه ( لابی در مذاکرات جدی موافقت اصلی رو در جاهای غیر رسمی گرفتن محسوب میشه )

  • تغییر در جو زندگی ،گروهی رو ثروتمند و گروهی رو فقیر می کنه این تغییر در راستای وجود بحرانها رخ میده مثل کرونا ، و وقت موج سواری است ! (تفکر به موقع برای ایجاد کسب و کار جدید )

  • استفاده به موقع از باج کلامی( طوری از طرف مقابل تعریف کنید که قند توی دلش آب شود !)

  • جملات معکوس : وقتی کسی از خود تعاریفی میدهد که با تاکید و توجیه است قطعا خلاف آن رخ داده !

  • آرامش تو را به اوج قدرت و مهارت سازی می رساند .

  • مذاکره : یک بده بستان.، جستجو ، یافتن و تقسیم و تهسیم ارزش ها و حتی نبرد مودبانه و جنگ نرم است

  • پیشنهاد سنجیده در مذاکرات معجزه می کند! مذاکره محسوب می شود .

  • در مذاکره خسته کردن مخاطب یک شگرد کثیف است که نهایتا راضی به آنچه شما می خواهید بشود .و برعکس اگر مخاطبمون خسته و بی حوصله است باعث هوشیاری و ترغیبش بشیم .

  • مهره سیا در مذاکره : حرکت دوم شطرنج است! ( یکی از روش های شکستن حریف زخمی کردن آن است)

  • برخورد با تهدید از دیگر ورش های مذاکره است در شرایط بحرانی !

  • مقدمه چینی برای بیان مفاد مذاکره الزام دارد.

  • انسان ها فقط بر اساس منافع خودشون تصمیم می گیرند.

  • یکی از روش های مدیریت بحرانی ابراز انسانی است .

  • بررسی مفاهیم سکوت و قدردانی در شرایط بحرانی مذاکره

  • طوری صحبت کنیم که در انتها طرف مقابل پیشنهاد ما رو به عنوان پیشنهاد خودش بپذیره .

  • امتیاز پوشالی در مذاکره ، وعده تو خالی ، هر آنچه برای طرف مقابل اجرایی باشد و قابل بهره برداری

  • کاررسانه ،تحریک و تهییج مردم است

  • شادی و خوشحالی ساختنی است !!!! غم و غصه خودش شما را پیدا می کند .

  • اعتراف کردن به اشتباه گاهی راهگشایی است معجزه آسا

  • همراهی ، اقدام ، اصلاح

  • ایجاد ترس برای پذیرش پیشنهاد

  • زمینه پیشنهاد باید فراهم بشود بعد اقدام شود

  • ترغیب: کشش درونی ایجاد کردن در مخاطب برای پذیرش

  • باید از مجادله و تفرق آرا جلوگیری کنیم و همراستا با نوع تفکر مخاطب اما به نفع خودمان حرکت کنیم .

  • قدرت اصلاح کردن کلام در شرایط بحرانی مهم ترین داستان است .

  • سوال کنیم و بدین وسیله بحث رو تغییر بدیم و تحریف کنیم .

  • بحث در زمین مخاطب یک رفتاری رو مطلبه ، در زمین خودت رفتار دیگری رو

  • ایجاد تکیه گاه ذهنی: باید چیزی رو بگی که طرف هیچی نمیدونه( باید براش مثال بزنی )

  • با افراد هم تخصص یک جا جمع بشوید .

  • گرته برداری : کپی پیست نیست!!! توی یک فرایند ببینید و در ایده بگیری و در فرایند دیگری بهره ببری درسته!

  • به کارمان در حدی علاقه مند باشیم که به رشدمون کمک کرده و فرصتهایی را برایمان فراهم کند .

  • چرا؟؟؟؟؟افراد مطمئن از افراد شایسته برامون مهم ترند !!!!! تجدید نظر کنیم !.

  • چانه زنی و بحث بی نتیجه ممنوع ! از انرژی مان را برای ترغیب استفاده کنیم .

  • مذاکره را به جملات کاریزماتیک ختم کنیم! در ذهن مخاطبت حک خواهد شد و مهر تایید را محکمتر خواهد زد .

  • توی حرف زدن بگذارید ایتدا مخاطب، حرف بزند جهت شناخت بیشتر، تخلیه هیجان های او و ایجاد صمیمیت!

  • هیچ دلیلی نداره چیزی که بلدی بشه کسب و کارت

  • محدودیت زمانی یعنی همین الان به من بگو فکر کردن نداره

  • ارتباط چشمی یکی از موثر ترین راهای ارتباطی است .

  • نباید زل بزنی باید کوتاه نگاه کرد و تکرار داشت .

  • شبکه سازی: به آدمها باید نشون داد که چه دردی رو می تونی براشون دوا کنی ا

  • نمیدونم : یعنی من هیچ مقاومتی در مقابل شما ندارم . موضوع رو برای هم شفاق کنید و با هم صحبت کنید .

  • یکی از روش هایی که تو مذاکره می توانیم استفاده کنیم شفاف سازی است .

  • تکنیک آب : بدون مقاومت که من مخاطب را با خود همراه کنید .

  • مردان قدرتشان را زندگی می کنند ، هر چه مسن تر پافشار تر بر این موضوع !!

  • وقتی طرف مقابل دلیلی برای صحبت در مذاکره ندارد از حدس و گمان بهره می برد.

  • کنترل کردن مذاکره خیلی مهمه

  • یکی از روش هایی که تو مذاکره می تواند موجب تعدیل درگیری شود استفاده از جمله طلایی« درکت می کنم » است

  • یکی از روش های مذاکره خوب این است که بگذاری دیگران حرف بزنن

  • داشتن دفتر یادداشت برای ثبت و موضوعات مورد بحث

  • گرفتن تایید از جمع حاضر در مذاکره پس از طرح مطلب!

  • قانون کشیدن چهارپایه : رو کردن برگ برنده در جای مناسب!

  • حق گرفتنیه ! نباید بگی حق با منه باید حقتو بگیری

  • دروغ گویی خصلت آنانی است که در جو احساس غرق می شوند !

  • برای جلوگیری از تحلیل اشتباه شخصیت خود، بهتر است بیشتر جاها سکوت کنید.

  • متقاعد سازی: با یک جمله ایتدایی فرض کن می توانید منتقدین تون رو آروم کنید !

  • روش ایجاد تنفر در طرف مقابل این طوری ایجاد میشه که مثلا من می فهمم تو نمیفهمی من خوبم تو بدی !

  • وقتی کلامتون اثر نداره دهنتون رو ببندید !!

  • تو مذاکره فقط نتیجه مهمه نباید خودتو ثابت کنی یا هر چیزه دیگه !

  • خونسردی در مذاکره خودش یک برگ برنده محسوب میشه رفیق!

  • میدان دادن به مخاطب برای عصبانیت بیشتر یک روش کثیف ولی کارساز در مذاکره است

  • سکوت فعال : سکوتی که بعدش حرفی زدی تاثیرگذارباشه و تونسته باشهقلب مخاطب رو برای همراهی هدف بگیره !

  • در خواست :درخواست کوچولو در حدی که مخاطب نتونه ردش کنه و باب همراهی بشه

  • همیشه هوش هیجانی خودتون رو کنترل کنید . هوش هیجانی یعنی توانایی کنترل عقل و احساس

  • دیالوگ های مهم و تاثیر گذار مثل « مشکلی رو حل می کنه ؟» در مخاطب ایجاد تصویر ذهنی می کنه !

  • سکوت گاهی نه تنها تاثیر در کلام و یا چهره افراد می گذاره بلکه ذهن شان را برای جهت تغییر آماده می کنه !

  • بانک های عاطفی از عوامل ثروت آفرینی محسوب میشن اگر به جا برداشت کنید!

  • هوش مالی : قدرت تطبیق با شرایط یا مهارت انتخاب الگوی مناسب با شرایط پ

  • محصول تولید شده به چی نیاز داره : تبلیغات توزیع پول

  • توی کسب و کار سه تخصص نیاز داریم : متخصص، مدیر کارآفرین

  • لیست نویسی باعث بالارفتن راندمان کار می شود لیست اتفاقات خوب یا ناگوار کاستی ها یا بست ها !

  • با هدایت گفتگوی درونی می توان تغذیه ذهنی را تقویت کرد و برای تصمیماتی که داریم محکم تر عمل کنیم .

  • برای تغذیه ذهنی مطلوب باید از عبارات تاکیدی بهره برد مثل ذکر یا عبارت من حالم خوبه یا من موفق خواهم شد .

  • جالب توجه اینکه آنچه به عنوان تغذیه ذهنی مصرف می کنیم حرکات و رفتار و عملکرد ما را تشکیل خواهد داد چرا که متناسب با افکارمان در جریان عمل قرار می گیریم .

  • زندگی شما اثر مشخصی از تفکر غالب شماست . در نتیجه باید افرادی را ملاقات کرد در اجتماعات انسانی قرار گرفت که با فیلتر های ذهنی ما هم خوانی داشته باشند.

  • مهمترین کشف نسل افرادی چون ریک راک این است که می توان با تغییر ذهنیت زندگی را متحول کرد !

  • افراد موفق معتقدند آنچه تصور می شود پیش می آید !

  • متخصصین افرادی هستند که فرایند تامین اعتبار و ارزش را بلد باشند

  • کارآفرینان علاقمند رویا پردازی و بلند پروازی و جسارت و خوش مشربی در ارتباط اند

  • مدیران افرادی منظم دقیق دارای خط کش و منتقد

  • در مذاکره نسخه نداریم بلکه ابزار داریم یعنی: یک قانون همه جا پا برجا نیست و در شرایط باید استفاده کند.

  • با نوشتن لیست مشکلات متوجه می شویم که این کسب و کار پیش رو است یا درجا زده است .

  • در قانون 80 به 20 یا عکس آن ما بامفهوم تغییر کانسبت رو برو می شویم .

  • با احساس بزرگی از دیگران کمک خواستن ، با عث رونق کسب و کار خواهد شد.

  • ساختن تیم قدرتمند و هدفمند ، می توان از اشتباهات و تنش ها جلوگیری کرد

  • هوش مالی جلوی دوستی های خاله خرسه یا مشاوره های اشتباه را می گیرد.

  • از آنجا که راه حل مسائل همیشه حوالی خود مسئله پیش آمده وجود دارد می توان به حل مسائل امید بیشتری داشت

  • هر بار که موفقیتی هر چند کوچک رخ دهد با تکثیر آن می توان به نجات رسید .

  • با ورود به دل حوادث رشد صورت می گیرد. و کارآفرینی در دل تنگ ناها رخ می دهد .

  • دانش، بینش، مهارت و ارتباطات در قانون درپوش به وضوح بررسی میشود: هر چقدر ظرفیت داشتنِ لحظه های رضایت بخش مالی در درون ما بالا برود به همان نسبت شاهد موفقیت هایی حتی هم درجه رویا خواهیم بود .

در فیلم آخر این سمینار یعنی فیلم استیو جابز با بررسی روند افراد نا موفق و موفق ، افرادی که در جا می زنند و افرادی که خود را باور ندارند روبرو می شویم . طرز درست ارائه دادن پیشنهادات و پرداخت غرامت تجربه و دانش و سادگی در اوج پیچیدگی را فرامی گیریم .

متوجه می شویم چطور می توان انتقادهای سازنده بدون گزند ارائه داد و چطور می شود با ایمان به آنچه درست می پنداریم ادعاهایمان را ثابت کنیم .

ترفند ایجاد ارتباط با ارائه نقاط مشترک با دیگران را در این فیلم می بینیم . و متوجه می شویم با انتخاب درست افراد ، چقدر می شود به پیشرفت یک سازمان کمک کرد .

با پردازش بحث rq ، یاد می گیریم که بعد از هر بحران ، هر چقدر هم سهمگین ، به پا خیزیم و با مهندسی فکر درست و نظمی شدید ، برای آرزوهای اقتصادی مان بجنگیم .

به جای دیدن رقبا روی بهتر شدن و متفاوت بودن خودمان تمرکز کنیم و با صداقت آشتی کنیم چرا که مسکن نجات ماست در مقابل دردهایی که در مذاکرات با دیگران بدان دچار خواهیم شد.

در این فیلم ها آموزش داده شد چطور بر ذهن مخاطب تاثیر بگذاریم و با طراحی سناریو فروش از خلاقیت های آنها گرته برداری کنیم !

در پایان بهترین جمله ای که می توانست روح پر تلاطم جنگندگان اقتصادی را در این سمینار سه روزه هوش مالی و کلامی به آرامش برسونه این بود که هیچ اتفاقی در جهان اتفاقی رخ نمیده ، حتی حضور در این سمینار پر از نکات طلایی برای موفقیت های مالی و ثروت آفرینی !

با شکر گذاری و احترام به پرچم مقدس کشور و بستن آرمان برای آبادانی و پیشرفت سرزمینمان ایران این سمینار هم همچون دیگر سمینارهای با شکوه مهندس امیر حسین مظاهری به پایان رسید !

 

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید