0
تومان
0
تومان

مهندس سلطان حسین فتاحی ، بنیانگذار کارخانه امرسان

مهندس سلطان حسین فتاحی ، بنیانگذار کارخانه امرسان

تولد

سلطان حسین فتاحی در سال 1336 در شهرستان میانه متولد شد . او فرزند دوم خانواده است . بعد از فوت پدرش عموی او سرپرستی آنها را به عهده داشت. در 12 سالگی در هنرستان کارخانه آزمایش مشغول به تحصیل شد . هم زمان با تحصیل کار را نیز آغاز کرد .

رفتن به کارخانه و بیرون آمدن از کارخانه

با اخذ مدرک سیکل به کارخانه الکترولوکس رفت . علت اینکه از کارخانه آزمایش خارج شد این بود که احساس می کرد دیگر چیزی نمانده که از لحاظ فنی باید از آزمایش یاد بگیرد . به عنوان طراح استخدام کارخانه الکترو لوکس شد . با طراحی یک بخاری نفتی و وارد شدن این محصول به بازار فتاحی به جرگه طراحان لوازم خانگی پیوست .

یک سال در کارخانه الکترولوکس فعالیت کرد . وقتی به کارخانه ارج رفت به دلیل نرفتن به سربازی بعد از سه سال اخراج شد . او دوست داشت در همه چیز اول باشد . بسیار بلند پرواز و جاه طلب بود . در زمان سربازی به علت مشکلات مالی تحصیل را کنار گذاشت و به کار مشغول شد.

دانشگاه علم و صنعت

وقتی در دانشگاه علم و صنعت رشته برق قبول شد به علت نبود مبلغ برای ثبت نام از دانشگاه انصراف داد . در پادگان دوشان تپه واحد زبان نیروی هوایی سربازی را گذراند . به علت خدمت در این واحد زبان انگلیسی خود را تقویت کرد .

پس از پایان خدمت سربازی در شرکت ساراول کار خود را آغاز کرد . در ساراول تبحر و تجربه او ارتقا پیدا کرد . فتاحی موفق به طراحی کولرآبی و آبگرمکن نفتی هم شد . در ساراول به او پیشنهاد افزایش حقوق شد اما نپذیرفت .

کار مستقل

سپس به خاطر علاقه به کار مستقل استعفا داد و به سراغ کار آزاد رفت . تعمیر یخچال و فریزر کاری بود که فتاحی به آن مشغول شد و کسب درآمد کرد . مدیریت یک کارگاه کلمن سازی نیز مدتی به عهده ایشان بود .

او مغازه کوچکی اجاره کرد و مشغول به تعمیر یخچال های دست دوم شد . از این مرحله که گذر کرد فکر طراحی فریزر و ساخت آن با امکانات کابینت سازی افتاد . فتاحی کابینت سازی را بلد نبود . یک هفته در یک کارگاه کابینت سازی آموزش دید و این حرفه را آموخت .

او در ساخت یخچال هایش از تکنیک جنرال استیل آمریکایی استفاده کرد و از آن یخچال ها برای کارش الهام گرفت . ماه ها زمان برد که یخچالی با طراحی و ساخت خود تولید کند . این گونه بود که کارخانه امرسان آغاز به کار کرد .

مهم ترین شرکت های ایجاد شده توسط آقای فتاحی شرکت امرسان تولید کننده یخچال ، شرکت یاس بنفش وارد کننده مواد اولیه ، شرکت امرسان خدمات ، شرکت گردریک صادرات ، شرکت دانفوتک واردات محصول است .

سلطان حسین فتاحی دارای مدرک DBA (دکترای مدیریت کسب و کار) است و بزرگترین کارخانه تولید یخچال فریزر ایران، امرسان را بنیانگذاری کرده است و مدیریت این کارخانه به عهده خود ایشان است .

حسین فتاحی در 23 بهمن 96 مهمان برنامه ثروت آفرینان ” سلاطین کسب و کار ” به میزبانی امیرحسین مظاهری خواهد بود.