0
تومان
0
تومان

4 نکته طلایی که ثروت آفرین موفق باید بداند

4 نکته طلایی که ثروت آفرین موفق باید بداند

آنچه در این مقاله می‌خوانید

ما در این قسمت از وب سایت ثروت آفرینان قصد داریم تا در خصوص 4 نکته طلایی که ثروت آفرین موفق باید بداند، صحبت کنیم. این خصوصیات را می توان جز اصلی ترین و تاثیرگذارترین خصوصیات ثروت آفرینان موفق اعلام کرد که شما هم باید بدانید. اگر به این گونه از مقالات علاقه دارید، می توانید سری به مقاله “مصاحبه با ثروت آفرینان؛ گفتگویی با خالق برند آپارات” بزنید.

چهار توصیه طلایی که یک ثروت آفرین موفق باید بداند

امیر حسین مظاهری سیف :

موفقیت های جهان همیشه دز بستر تحصیلات آکادمیک شکل نگرفته. اگر اینچنین بود ما امروز برق نداشتیم ، لامپ نداشتیم ، کامپیوتر و لب تاپ و تبلت (یا به گفته دوستان پارسی دوست لوح رایانه) نداشتیم. یعنی نمیتوانستیم همین الان با هم ارتباط برقرار کنیم و مطالب همدیگه رو مطالعه کنیم و از تجربیات هم استفاده کنیم. چرا؟ به خاطر اینکه اگر تحصیلات دانشگاهی و مدرسه قرار بود مجوز موفقیت بزرگان باشد، توماس ادیسون را نداشتیم. هنگامی که ادیسون در دوره ابتدایی درس می‌خواند مدیر مدرسه وی اعتقاد داشت که ادیسون شاگرد کودنی است و عذر وی را از مدرسه خواست.

نکات مهم ثروت آفرین موفق

اما شگفت انگیز است که بدانید ادیسون در طول حیات علمی خویش توانست ۲۵۰۰ امتیاز اختراع را در ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان به نام خود ثبت کند که رقمی حیرت‌آور و باورنکردنی به نظر می‌رسد. ازسوی دیگر مطمئن باشید بیل گیتس را هم نداشتیم. بیل سال دوم تحصیل در دانشگاه هاروارد را رها کرد تا تمام انرژی خود را صرف مایکروسافت کند. بیل گیتس در حال حاضر درهر ثانیه ۲۵۰دلار درهر روز ۲۰میلیون دلار در هر سال ۷۸ میلیارد دلار دستمزد دارد. این اختراعات و ارقام باور نکردنی مرهون تجربیات ثروت آفرینان موفق جهان بوده است. شما با شرکت در دوره جامع mba موسسه ثروت آفرینان می توانید به سادگی راه کارهای رسیدن به ثروت را یاد بگیرید.

تجربیاتی که به جرئت میتوان گفت یک ساعت آن معادل با صدها ساعت آموزش های آکادمیک و دانشگاهی است . موفقیت های شگفت انگیز جهان کسب و کار نیز در گرو تجربیات طلایی است. تجربیاتی که هرکدام روزها، ماه ها و حتی سال ها تفکر، تلاش و سختی را در خود جای داده اند تا ثروت آفرینان بزرگ متولد شوند. پس هیچوقت نباید موفقیت های حاصل از تجربیات را دست کم بگیریم. حتی تجربیات اندک من در بازار کسب و کار و تحصیلات آکادمیک، این را به خوبی ثابت کرد که به نظر میرسد نادیده گرفتن دانش دانشگاهی دریچه ای جدید به برقراری ارتباط مستحکم با کسب و کار،بازرگانی و تجارت باشد و از طرف دیگر کوله بار تجربیات کاری ، تضمین کننده ای هموار در مسیر پر فراز و نشیب ثروت آفرینی خواهد بود.

حال اگر تحصیلات آکادمیک را پشت سر گذاشته اید و قصد ورود به حیطه کسب و کار دارید مطلب زیر را حتما دنبال کنید. این مطلب به همه افراد علاقه مند به ثروت آفرینی الگویی مناسب ارائه میدهد. اگر شما به جای ورود به بازار کار، ابتدا تحصیلات دانشگاهی را برگزیدید و بعد از فارغ التحصیلی آماده ورود به حیطه کسب و کار هستید متن زیرا با دقت مطالعه کنید. این نکات طلایی از زبان یکی از کارآفرینان بزرگ زمانه ماست.

سخنوری و ثروت آفرین موفق

استیو بالمر دانشجوی اخراجی دانشگاه استنفورد و مدیر عامل قبلی شرکت مایکروسافت در تاریخ فوریه ۲۰۱۴ در جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاه واشینگتن حضور یافت و برای جوانانی که میخواهند وارد دنیای کسب و کار شوند نطقی انجام داد. بالمر توانست با افکار اقتصادی و موفق اش به رتبه سی و دوم لیست میلیاردر های فوربز صعود کند. وی همانند اکثر کارآفرینان و ثروت آفرینان دنیا زندگی آسان و راحتی نداشته، همواره امواج زندگی سعی بر شکستن کشتی نجاتش داشتند اما معتقد است فقط یک دریای طوفانی میتواند ناخدای بزرگ بسازد. یادتان باشد که او یک دانشجوی اخراجی بوده است. او نکات ۴ گانه ای که حاصل از تجربیات تلخ و شیرین زندگی اش بوده است را به شما توصیه میکند:

اول اینکه نمی دانید از کجا شروع کنید:

یکی از نکات بدل شدن به ثروت آفرین موفق، این است که نگران این نباشید که از کجا شروع می کنید. خیلی از شماها با خود میگویید که بعد از دانشگاه نمیدانید دقیقا میخواهید چیکار کنید و از کجا شروع کنید! باید بگم من به عنوان یک ثروت آفرینان ۵۸ ساله نمیدانم دارم چیکار میکنم؛ پس زیاد نگران نباشید. فقط به خود اطمینان دهید که برای رسیدن به موفقیت باید تلاش کنید و این جمله را هر روز در ذهن خود مرور کنید؛ تلاش و تلاش تا موفقیت

ثروت آفرین موفق و استفاده از فرصت ها

دوم اینکه از فرصت ها بهترین استفاده ممکن را ببرید:

اگر می خواهید به ثروت آفرین موفق بدل شوید، بهتر است از فرصت های بهترین استفاده را بکنید. احتمال دارد بعد از فارغ التحصیلی احساس کنید به علت تورم، گرانی، تحریم و … زمان مناسبی را برای ورد به بازار کار انتخاب نکرده اما من اعتماد دارم تاریخ فارغ التحصیلی شما بهترین زمان برای ورود به بازار کار است. دنیای تکنولوژیک به افکار جدید در هر زمانی نیازمند است زیرا نیاز به تغییر دارد. بنابراین ورود شما، ورود افکار ثروت آفرینان است. فرصت ها میتوانند تمام طول عمر در برابرتان باشند! نباید از دستشان بدهید؛ بروید و بدستشان بیاورید.

از ریسک کردن نترسید، من نیز در سال ۱۹۸۰ زمانی که وارد شرکت مایکروسافت شدم ریسک کردم! زیرا فرصتم را دیدم و نخواستم راحت از دستش بدهم. از این نترسید که شاید انتخاب اشتباهی کرده باشید. زیرا شما میدانید زمانی که انتخاب اشتباهی کنید چکار باید انجام دهید؟ میگذارید زمین و یک انتخاب دیگه برمیدارید. شما همچنین می توانید مطالب مفیدی را از مقاله “از فرصت ها سوءاستفاده کنید!” در این خصوص به دست بیاورید.

ثروت آفرین موفق و مقاومت در کسب و کار

سوم مستحکم و مقاوم باشید :

بدون شک ثروت آفرین موفق، مقاوم و استوار بوده اند. مقاوم بودن یعنی پایدار باشید. مقاوم بودن یعنی بلند مدت فکر کنید. مقاوم بودن یعنی مصمم باشید. من نمیدانم شما چه کاری انجام میدهید و یا انجام خواهید داد و مهم هم نیست. اما چیزی را که میدونم این است که شما قرار است صبور و کوشا و سرسخت باشید تا به موفقیت دست پیدا کنید. زمانی که ما در مایکروسافت طراحی نرم افزارها را شروع کردیم و به کسب و کار و فروش فکر میکردیم، همه ما را ناامید کردن و گفتن ما نمیتوانیم چنین کاری را شروع کنیم. اما علی رغم تمام ن امیدی ها شرکت ما متوقف نشد زیرا ما مصمم بودیم.

شاید اوایل فروش نداشتیم اما اگر صبور نبودیم شاید پروژه را رها کرده بودیم و امروزه سود ۸۰% شرکت از فروش نرم‌افزار را نداشتیم. فکر نکنید هرآنچه را بخواهید سریعا بدست خواهید آورد! شما هرچقدر هم اشتیاق داشته باشید باید صبر و پافشاری کنید و باید دید بلند مدت داشته باشید.

ثروت آفرین موفق و نگرش شخصی

چهارم اینکه یک نگرش شخصی برای خودتان داشته باشید:

بعضی اوقات دیدگاه و طرزفکر شما دلیل دیدن و یا خلق فرصت ها خواهد بود و بعضی مواقع ، فرصت هایی که انتخاب کردید دلیل بدست آوردن دیدگاه جدید برای شما خواهند بود. فرصت ها به اندازه کافی وجود دارند اما این نگرش و دیدگاه افراد است که نشان میدهد چه استفاده ای از فرصت ها میبرند. بعضی ها آنها را رها میکنند، بعضی ها آنها را جدی نمیگیرند و بعضی دیگر توسط همان فرصت ها زندگیشان را متحول میکنند.. یک دیدگاه فقط میتواند باعث شود که گرانی ماشین ها تبدیل به فرصت شود تا هنری فورد نامش درتاریخ جاودانه شود.

او میدانست که گرانی ماشین ها فرصت خوبی است تا اتومبیل های ارزان قیمت و به صورت انبوه تولید کند. او فرصت را دید و دیدن فرصت را مدیون دیدگاه و طرزفکرش بود. تمام فرصت هایی که بدنبالشان هستید در برابرتان هستند ، اگر نمیتوانید آنها را ببینید نیازمند دیدگاه جدیدی هستید. یک ثروت آفرین موفق به خوبی دارای یک طرز نگرش شخصی است.

این را به خاطر داشته باشید که زندگی تماما جستجوی چالش ها است و این جستجو هیچوقت متوقف نخواهد شد …

سخن پایانی

ما در این مطلب به صورت کامل در خصوص 4 نکته طلایی که ثروت آفرین موفق باید بداند، صحبت کردیم. متوجه شدیم که به کمک این 4 نکته می توان در زمره ثروت آفرینان موفق قرار گرفت. شما همچنین می توانید برای بدل شدن به یک فرد ثروت آفرین و موفق در دوره ثروت آفرینی موسسه ثروت آفرینان، شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی