0
تومان
0
تومان

استارت آپ چیست و هدف از تاسیس آن چیست؟

استارت آپ

آنچه در این مقاله می‌خوانید

()

امروز می‌خواهیم در مورد استارت آپ صحبت کنیم. البته، از آن جایی که امروزه این فناوری کاربرد زیادی در جوامع دارد احتمال می‌دهیم که تا حدودی با این موضوع آشنا باشید. اما با این وجود اگر در این مورد کنجکاو هستید و می‌خواهید برای سؤالاتی مثل مفهوم استارت آپ چیست؟ یک پاسخ منطقی بیابید، پیشنهاد ما به شما این است که تا پایان این مبحث با ما همراه باشید.

استارت آپ چیست؟

استارت آپ چیست؟

هزاران بار از زبان دوستان و آشنایان خود واژه استارت آپ را شنیده ایم اما شاید هیچ زمان به معنی آن فکر نکرده باشیم. استارت آپ نوعی کسب و کار و حرفه ای است که تازه تاسیس باشد و به رفع یک مشکل کمک کند. اگر به این کسب و کارهای نوپا نگاهی عمیق داشته باشید متوجه خواهید شد که اکثریت آنها تا یک دهه قبل وجود نداشتند.

تعریف استارت آپ به زبان ساده

اگر بخواهیم به زبان ساده امروزی تعریف کنیم مجموعه ای نوپا که راهکارهای جدیدی را برای حل مشکلات امروزی ارائه می دهد. بیشتر افراد استارت آپ را فرهنگ نوینی برای اندیشه ‌های نو و خلافیت برفراز ایده ‌های موجود می‌دانند. اینکه اکثریت آدم ها فکر می کنند استارت آپ ها با فناوری ارتباط دارند تصور کاملا غلطی دارد. البته این احتمال وجود دارد که استارت آپی با کمک تکنولوژی کار کند اما ارتباط بی قید و شرطی وجود ندارد. می توان گفت عمر استارت آپ ها تقریبا زیر چهار سال است. در اصل عامل اصلی این نوع کسب و کارها توانایی برای رشد مجموعه است.

هدف تاسیس استارت آپ

هدف تاسیس استارت آپ

هدف تاسیس راحت شدن کارها است. این کسب و کارها بیشتر اینترنتی و از راه دور خدمات رسانی می کنند. این اتفاق در هزینه ها هم صرفه جویی دارد. برای کسانی که فکر ایجاد و راه اندازی یک همچنین شغلی را در ذهن می پرورانند باید در نظر داشته باشند که ایده آنها چه مشکلی را از افراد جامعه رفع می کند. برای شناخت کارآفرین بهتر دنیا به مقاله کارآفرینان برتر؛ بیل گیتس موسس شرکت مايکروسافت مراجعه کنید.

ایده استارت آپی

ما معمولا در یکسری از مشکلات حل نشده قرار می گیریم. باید با شناسایی آنها اولین قدم را برای حل این مشکل برداشت. اگر شما بدون شک علاقه داشته باشید که یک استارت آپ را راه اندازی کنید قبل از راه اندازی باید این مساله را در نظر بگیرید که ایده شما به پول سازی می رسد. دقیقا به اطراف خود توجه کنید و از یک نقطه درست کار خود را شروع کنید.

در اصل داشتن ایده کار سختی نیست. قسمت سخت ماجرا اجرایی کردن ایده و به نتیجه رساندن آن است. جنگ اصلی زمان اجرا خواهد بود. حالا که می خواهید یک کار جدید را راه اندازی حتما دقت کنید ایده ابتدایی شما خیلی مهم است و از اهمیت فراوانی برخوردار است. پیشنهاد می کنیم به مقاله «ایده‌های بکر برای میلیونر شدن» مراجعه کنید.

شم اقتصادی استارت آپی

شم اقتصادی استارت آپی

شاید فکرش را هم نداشته باشید که نوع ایده کسب و کاری شما چه ارزشی ممکن است داشته باشد. اگر ایده شما شرایط مناسب و درستی نداشته باشد شک نداشته باشید که با شکست مواجهه خواهید شد.

شم اقتصادی در این نوع کسب و کارها دخالت مستقیمی دارد. باید در راه اندازی یک حرفه از نوع استارت آپ از شم اقتصادی بهره برد. شم اقتصادی یعنی حس بویایی که عقل و منطق را هم در کنار خود داشته باشد.

کارآفرینان استارت آپی به یکسری توافقاتی رسیده اند که این توافق این است نخستین مشکلی که شخصا تجربه می کنند انگیزه راه اندازی شرکت است. شما حتما باید از میان منابع یک عنوان را انتخاب کنید. شم اقتصادی در این گونه موارد به شما کمک فراوانی خواهد کرد. کار دقیق و هوشمندانه این است که انتخابی را داشته باشید که به شخص خودتان نیاز داشته باشد.

راه اندازی یک کسب و کار نوپا نیازمند داشتن تمرکز است. در آن کار باید ساعت های طولانی را سپری کرد. در همه این موارد اگر هدفی را دنبال کنید کار ساده تر است. در ابتدای کار به شدت روزهای سخت و طاقت فرسایی را خواهید داشت. این سختی کار در روزهای نخستین این فکر را متبلور می کند که ایده اشتباهی را اجرایی کرده اید.

فوق درآمد را بیبن

درآمد استارت آپ

بهترین ایده ها در کسب و کارهای نوپا و تازه تاسیس از علاقه های شما شکل می گیرد. در تاسیس و راه اندازی یک کسب و کار از درآمد باید فراتر رفت. اگر کار و حرفه ای را فقط برای پول انجام می دهید خیلی زود بدون شک آن را به فراموشی خواهید سپرد. در این کسب و کارها کسانی شما را از چرخه بازار خارج می کنند که انگیزه غیرمالی داشته باشند. این اشخاص با انگیزه های بزرگی که دارند و اشتیاق وافر که در کسب و کار است موفقیت های بیشتری به دست می آورند.

باید به علاقه های خود آگاه باشید. آشنایی با این علاقه ها قدم بزرگی برای سودآوری شما خواهد بود. برای شناخت علاقه های خود از خودتان یکسری سوال را بپرسید. کدام یک از موضوعات علاقه مندی شما پتانسیل یک فرصت کسب و کار سودآور را دارد.

سرگرمی های شما چیست؟ یک روز 24 ساعته شما به چه بخش هایی تقسیم می شود؟ از چه موضوعی لذت می برید که در خصوص آن شروع به نوشتن کنید. انجام چه کارهایی را دوست دارید؟ دستیابی به چه موفقیت هایی به شما احساس خوب می دهد؟ رویاهای زمان کودکی شما هنوز برای شما جذاب است؟ این ها قسمتی از سوال هایی است که باید از خودتان بپرسید.

زمان راه اندازی

راه اندازی استارت آپ

موقعی که ایده و فکر استارت آپی شما مشخص شد و دید خوبی نسبت به آن پیدا کردید تازه می توانید به راه اندازی آن فکر کنید. زمان راه اندازی ایده شما فرا رسید است. برای شروع، راه اندازی و تاسیس یک کسب و کار باید وقت شناس باشید. برای یادگیری مدیریت زمان، پیشنهاد می کنیم در دوره«مدیریت زمان»شرکت کنید.

دید و نگرش شما باید باز و گسترده باشد. عمیق ببینید و وسعت دید خود را بگسترانید. با راه اندازی یک کسب و کار باید سخت کار کنید. دیگر زمان فکر کردن گذشته است. آینده دور را رصد کنید و با سختی ها مبارزه کنید.

چک لیست راه اندازی استارتاپ

چک لیست راه اندازی استارت آپ

ما در قسمت‌های قبل استارت آپ را، به طور کامل به شما معرفی کردیم در این قسمت نیز می‌خواهیم به مراحل راه‌اندازی آن اشاره‌ کنیم و آن به شرح ذیل است:

  1. ایده‌پردازی
  2. تحقیق و بررسی
  3. ترسیم طرح اولیه بر روی کاغذ
  4. انتخاب یک نام تجاری
  5. تشکیل یک گروه خبره
  6. نمونه‌سازی
  7. دریافت مجوزهای لازم
  8. عرضه نمونه و بررسی بازار
  9. پیداکردن سرمایه‌گذار
  10. ارتقا دادن استارت آپ
  11. تعیین اهداف

هزینه راه‌اندازی استارت آپ

هزینه راه اندازی استارت آپ

مبحث دیگری که در حین راه‌‌اندازی باید مورد توجه قرار بگیرد موضوع هزینه و نحوه برآورد آن است. انجام این فرآیند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و حتماً باید توسط یک کارشناس صورت بگیرد. البته، معمولاً این نوع کار یک سری هزینه مشترک دارند اما در کل می‌توان گفت که هزینه کلی آن، بسته به نوع حوزه آن می‌تواند متغیر باشد.

استارت آپ‌های مورد نیاز ایران

  1. داروخانه آنلاین
  2. مشاوره خانواده
  3. استارت کفش‌های هوشمند

سخن پایانی

اگر قصد راه‌اندازی یک استارت آپ را دارید، حتماً در این مورد تحقیق کنید و سعی کنید از نمونه های موفق آمریکایی برای شروع ایده بگیرید. در آخر نیز توصیه ما این است که در دوره شم اقتصادی سایت ثروت آفرینان شرکت کنید تا با جدیدترین متدهای راه‌اندازی استارت آپ آشنا شوید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی