0
تومان
0
تومان

آیا کوچ باعث می‌شود برخی افراد انعطاف‌پذیرتر باشند؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

()

مزایای کوچینگ برای افراد و سازمان ها

چرا برخی افراد قوی‌تر به نظر می‌آیند؟ جواب این سوال در این فواید کوچینگ است، مطالعات علمی اخیر ثابت کرده که کوچ نگرش مثبت دارد، افراد مثبت اندیش همواره از زندگی بهتری خبر می‌دهند. ثابت شده، افرادی که می‌توانند رویدادهای مثبت را به خاطر بیاورند، حتی در سخت‌ترین شرایط انعطاف‌پذیرترند.

مزایای کوچینگ برای افراد و سازمان ها

این افراد به عنوان یک کوچ می‌توانند بر جنبه‌های مثبت امور تکیه کنند و باهوش‌ترند، زودتر و صحیح‌تر مسائل را حل و فصل می‌کنند. مجموعه گفتار و حرکات مربی می‌تواند الهام بخش افراد شود و تاثیر بسزایی بر زندگی آنها بگذارد.

دکتر امیرحسین مظاهری سیف در سمینار کوچینگ مدرن اشاره می‌کند که یک کوچ خوب باید اعتماد به نفس بالایی داشته باشد که بتواند تمامی جنبه‌های زندگی‌اش را تجزیه و تحلیل کرده و برای کوچی خود درست روی همان چیزی دست بگذارد که به گمان خودش آن معنایی را به زندگی‌اش بخشیده که پیش از این فاقدش بوده است.

معمولا کوچینگ این سوالات را می‌پرسند، آیا به همان سبکی زندگی می‌کنید که فکر می‌کنید براتون مقدور است؟ مشکلات شما چه جنبه‌ی مثبتی در بر دارد؟ چه کسی نقش الگو را برای شما ایفا می‌کند؟ آیا به او مراجعه کرده‌اید؟ چگونه می‌توانید کسب و کارتان را تحسین کنید؟ برای ثروتمند شدن چه چیزی کم دارید که اگر داشتید به کسب و کارتان معنای بیشتری می‌بخشید؟

شما می توانیددر دوره mba مطالب بیشتری راجع به کوچینگ بیاموزید.

کوچینگ چیست؟

کوچینگ چیست؟

کوچینگ روشی است که افراد را به سمت مقصد هدایت کرده و برای رسیدن به اهداف افراد را همراهی می کند. فواید کوچینگ بسیار زیاد است و در حقیقت کوچینگ به انسان کمک می کند که تمامی استعدادها و نیازهایشان را بشناسند و مسیری برای رسیدن به اهداف پیدا کنند.

مطالعه مقاله «هدف گذاری اصولی را بیاموزیم» توصیه می شود.

معنی کوچینگ چیست؟

معنی کوچینگ چیست؟

کوچینگ از واژه کوچ گرفته شده است. این کلمه به قرن پانزدهم میلادی در روستایی در غرب بوداپست باز می گردد. در این روستا برای بار اول کالسکه ساخته شد که به عنوان وسیله ای برای حمل و نقل استفاده می شود. کالسکه به دلیل سرعت و ظرفیت بیشتر نسبت به درشکه طرفداران بیشتری داشت. از آن به بعد به این وسایل کوچ می گفتند. سپس این کلمه وارد زبان انگلیسی شد و در حال حاضر به معنای رانندگی و راهبری کاربرد دارد.

کوچ چگونه دنیای ما را متحول می‌کند؟

دوره کوچینگ مدرن این امکان را فراهم می‌کند، طرز فکر منفی که بیشتر از هر چیزی مانع پیشرفت‌تان می‌شود را از خود دور کنید. کوچ کمک می‌کند تا دنیای‌تان متحول شود و این سوالات: موفقیت من منوط با این نیست که حالا مردم چه فکر می‌کنن؟ یا هم سن و سال‌هایم چه کار می‌کنند؟ چکار کنم تا پیشرفت کنم؟ چطوری از پس این مشکل بربیام؟ را جواب می‌دهد.

کوچ چگونه دنیای ما را متحول می کند؟

تیم ثروت آفرینان در مقاله در مذاکره از اختلاف‌ها صرف نظر کنید، برطرف کردن اختلاف‌ها را به احتمال زیاد عمومی‌ترین روش بستن قرارداد می‌دانند. مذاکره‌کننده‌ای که از این روش استفاده می‌کند اغلب آنچه در مذاکره روی داده است را به طور خلاصه بیان کرده و بعد پیشنهاد نموده، حالا که موارد خیلی به هم نزدیک شده‌اند ” چرا اختلاف‌ها را کنار نذاریم؟ “ در حالی که این روش می‌تواند برای قرارداد بستن موثر باشد،

کوچ حرفه‌ای در لحظات سخت مرز توانایی ما را گسترش می‌دهد و این پیام را به ما منتقل می‌کند که موفق شدن مهم نیست، دلواپس بودن اهمیت ندارد، تنها چیزی که مهم است این بوده که دست از تلاش و کوشش بر ندارید و همواره با کمک یک مربی به راه خود ادامه دهید. این ها یکی از فواید کوچینگ است که حس امید را تا آخرین لحظه در فرد زنده نگه می دارد.

در این ویدئو دکتر مظاهری به چگونگی متحول ساختن دنیای ما و راهنمایی‌های یک کوچ اشاره کرده که شرایط بازار کار عوض شده و مثل قبل نیست، شرایط تغییر کرده و الان اوضاع کار خوب نیست، با توجه به این وضعیت چطور یاد بگیریم که از این شرایط استفاده کنیم؟!

کاربرد و فواید کوچینگ چیست؟

فواید کوچینگ بسیار زیاد است و به همین دلیل از این روش در کشورهای پیشرفته استفاده می شود.

کاربرد و فواید کوچینگ

  • یکی از فواید کوچینگ، تقویت توانایی حل مسئله و تفکر است. در جلسات کوچینگ شما با استفاده از کوچ خود به سمت تفکر عمیق می روید. شاید در ابتدا این فرایند برای شما دشوار به نظر برسد و دچار سردرگمی شوید. اما کوچ در پروسه کوچینگ به شما کمک می کند تا ذهنتان به شفافیت برسد.
  • جلسات کوچینگ به انسان کمک می کند تا برنامه ریزی درست و صحیحی داشته باشید. برنامه ریزی و انجام وظیفه از فواید کوچینگ است.

کوچ به یافتن من واقعی کمک می‌کند؟!

فواید کوچینگ

بهترین راه برای سعادتمند شدن و فراموش کردن مشکلات این است که به دیگری کمک کنید و با مشاوره از کوچینگ و با استفاده از فرصت‌های ارزشمند می‌توانید به آن چیزی که می‌خواهید برسید اما راه رسیدن به آن را نمی‌دانید، نزدیک شده و به هدف دلخواهتان برسید.

بنابراین هر کسی هراز گاهی به کمی تغییر نگرش نیاز دارد، مربی خوب کمک می‌کند که زندگی‌شان را بهبود بخشیده و بر مشکلات فائق آیند و در کسب و کار به سود خوبی دست یابند.

زمانی که سرگرم تامین مالی خانواده‌تان هستید و زندگی حرفه‌ای‌تان را پایه و اساس ارزش‌تان قرار می‌دهید که خود واقعی‌تان و مشکلات را فراموش کنید، در این موقع یک فرد شگفت انگیز که شایستگی وقت شما، راهنمایی و محبتتان را داشته باشد را انتخاب کرده، تا مسیر درست را به شما نشان دهد و در کارتان به رشد عالی برسید.

نتیجه گیری

استفاده از کوچینگ و کوچ در زندگی روزمره باعث پیشرفت انسان می شود. این فرایند به فعالیت های انسان هدف می دهد. اگر قصد دارید با کوچ و کوچینگ بیشتر آشنا شوید و آن را در زندگی به کار بگیرید می توانید در دوره کوچینگ که در سایت ثروت آفرینان وجود دارد، شرکت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی